Gå til innhold

Krem som hjelper mot strekkmerker?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg trenger tips til kremer jeg kan kjøpe og smøre meg med hver dag, til å forhindre strekkmerker. Har ikke mye penger, så gjerne tips om noen som ikke koster all verden.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Leste i Gravid at hvis en smurte seg med en fuktighetkrem som inneholdt E-vitamin, så kunne dette være med på forhindre at en får strekkmerker. Skader hvertfall ikke å prøve! Body Shop har en fuktighetskrem for hele kroppen som inneholder E-vitamin som holder huden myk og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

ikke for å ta motet fra deg, men kremer hjelper sansynligvis ikke mot strekkmerker. Det var beskjeden jeg fikk av legen min i første svangerskap. Hun sa at jeg alltid kunne prøve, men bli ikke skuffet. Jeg var blandt de som fikk "tigerstriper" på magen, men mannen min beundret dem for han viste hvilke gave de var. Det gjør han ennå. Nå er nr2 på vei.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte en kakaosmør-stift på body shop, den er beregnet på gravide mager for å holde dem deilige og myke. :ler:

Den inneholder også mye E-vit.

Jeg har vært veldig fornøyd med den, magen holder seg myk og god. Stiften hjalp dessuten mot kløen på magen, som kommer av at huden strekker seg.

Det beste er at den lukter kjempedeilig!!! :hoho:

Klæm fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har god erfaring med Avent`s Moisturisning light oil som fåes kjøpt

på f.eks apoteket. Dette er en nydelig olje som absorberer utolig fort inni huden, den lukter godt og er kjempedrøy.

Den inngår i en serie som heter Future Mother der man finner en masse gode hjelpemidler til stor og liten. :roll:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte også hudpleieren min om det fantes noen kremer jeg kunne smøre på min voksende mage. Og til tross for at hun kunne ha tjent hundrevis av kroner på spørsmålet mitt, så svarte hun at det er bindevevets styrke som avgjør hvorvidt du får strekkmerker. Og ingenting du smører på magen når helt inn til bindevevet (det er som å smøre en salve på låret og tru at muskelen skal vokse....).

Men det ligger velvære i å smøre inn magen. Og ikke minst er det koselig at mannen min har som oppgave å smøre inn magen hver dag! Da får han go'-pratet litt med pjokken inni der samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...