AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Jeg har til tider opplevd akutt og midlertidig lammelse i både føtter og noen av fingrene og i hånda. Det føles først ut som den ubehagelige skurringen/nummenheten, men kroppsdelen går noen ganger over i helt lammelse, ingen følelser og ikke til bruk. Jeg reiste meg opp en gang da følelsen kom, og jeg falt rett i gulvet fordi jeg ikke kunne kjenne foten min. Da var skurringen/nummenheten borte og jeg kunne ikke kjenne foten min på flere minutter. Høres brutalt ut, men jeg brukte til og med en saks for å dytte borti fotsålen for å få tilbake følelsen- kjente ingenting. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne skjært meg med kniv uten å ha kjent det. Hånda og fingrene skjer til tider hvis jeg ligger på magen og bruker telefonen. Plutselig klarer jeg nesten ikke å holde tlf lenger for jeg har mistet helt følelsen. Noen som har opplevd lignende, eller er det overdreven helse-angst? Anonymkode: 4e267...b5e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Har du vært i kontakt med lege om dette? Hvis ikke er det nok lurt, så får du et ordentlig svar. Anonymkode: 64b7b...6bb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Kan få det om jeg sitter på feks do uten kontakt mellom føtter med gulvet. Og armene som du sier. Det er nok enkelte stillinger hvor man stopper blodsirkulasjon til kroppsdelen, da mister man følelse. Når du kjenner det holder på å skje må du reise deg og bruke kroppsdelen og øke blodsirkulasjon. Rist på foten, dans litt eller noe. Da går det over. Om du ikke tror dette skjer grunnet blodsirkulasjonen må du dra til lege. Ikke vanlig at man plutselig bare blir lam. Prøvde du å trampe og bevege deg før du stakk deg med saks? Anonymkode: cc7ef...1d9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Ville ha sjekket dette med lege. Noe av det du beskriver her kan for eksempel være symptomer på MS. Anonymkode: e33ed...576
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 22.35): Kan få det om jeg sitter på feks do uten kontakt mellom føtter med gulvet. Og armene som du sier. Det er nok enkelte stillinger hvor man stopper blodsirkulasjon til kroppsdelen, da mister man følelse. Når du kjenner det holder på å skje må du reise deg og bruke kroppsdelen og øke blodsirkulasjon. Rist på foten, dans litt eller noe. Da går det over. Om du ikke tror dette skjer grunnet blodsirkulasjonen må du dra til lege. Ikke vanlig at man plutselig bare blir lam. Prøvde du å trampe og bevege deg før du stakk deg med saks? Anonymkode: cc7ef...1d9 Når du mister blodsirkulasjonen får man ofte en ekkel kriblete følelse, det pleier å gå bort ved tramping som du beskriver. Det var akkurat det jeg skulle gjøre, men falt da i bakken da jeg ikke kunne kjenne foten under meg. Litt som å tråkke ut for et stup. Kunne rett og slett ikke kjenne gulvet under meg. ts Anonymkode: 4e267...b5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå