Gå til innhold

Tyggebein til valp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ga akkurat et tynt tyggebein til valpen min på 8 uker, og forventet at hun kom til å bruke litt tid på å spise det opp. Det var borte på 5 min og nå begynner jeg og bli bekymret for at den skal ta skade av det.. det var et slikt tynt bein som er 1.5cm i omkrets og 0,6cm i diameter. 

Anonymkode: 8569d...fcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et Nylabone eller to, så slipper du å bekymre deg. 

Skrevet

Valpen svelgte den sikkert rett ned. Har sett sånt før. Da har det gått fint, dog litt forstoppelse eller diaré i ettertid. 

Følg med på valpen de neste par dagene. Om allmenntilstanden er fin, så trenger du ikke å bekymre deg. Men, finn et alternativ. Tyggebein som er for stort til å svelge, tørket kylling eller annet. 

Anonymkode: 34347...676

Skrevet

8 ukers valper kan være ulik størrelse. Du sier ingenting om rase. Vi kjøpte for små bein i begynnelsen til vår valp, som skulle bli stor hund. De forsvant på et blunk, tygget og fortært. Vi måtte rett og slett kjøpe større og sterkere tyggebein som kunne tygges på i lenger tid  :) 

Anonymkode: ea337...dc3

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar! Dette er en border collie valp, så en middels stor rase. Hun har oppført seg normalt, så krysser fingrene for at det gikk bra 😊

TS

Anonymkode: 8569d...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...