Sapphira Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Må bare spørre for å se om jeg er helt på bærtur her.. For ca 1 år siden oppsøkte jeg tannlegen og fant ut at jeg hadde fått betennelse i en jeksel (tidl. rotfylt x2). Ble tidlig enige om at den burde trekkes. Ettersom jeg hadde ingen smerter og var gravid på den tiden ble vi enige om å utsette trekkingen til jeg hadde født. Alt av undersøkelser ble dog tatt, inkludert bla panoramarøngten. Fikk beskjed om å bare ringe inn med en gang jeg var klar. 11 måneder etterpå tok jeg kontakt og fikk raskt time til trekking. Kom inn til samme tannlege som før og da var det rett opp i stolen. Etterpå betalte jeg regningen først (angrer nå, men var veldig omtåket), men da jeg sjekket kvitteringen hjemme så jeg at de i tillegg hadde tatt betalt 700 kr for undersøkelse. Jeg ringte og sa de måtte ha gjort en feil, men tannlegen mente at betalingen var fordi hun måtte lese journalen (!) min ekstra grundig ettersom det var nærmere 1 år siden forrige undersøkelse. De tok altså 700,- i betaling for å se gjennom journalen og forkledde det som "undersøkelse". De forsvarte det med at jeg fikk delvis refusjon fra HELFO fra det totale beløpet så det ble ikke så mye uansett. Jeg vil bare vite om dette er innafor og om jeg er tjent på å klage videre på dette. Jeg er student og 700 kr er sure penger for meg. Synes også det er utrolig sleipt å ta betalt for noe de ikke har gjort. Så ja, er dette innafor eller ikke? 🤨
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Det var ikke dyrt til å være tannlege. Anonymkode: 6f6b5...eaf 1
Sapphira Skrevet 4. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke dyrt til å være tannlege. Anonymkode: 6f6b5...eaf Leste du gjennom? De tok 700,- I TILLEGG til resten jeg betalte. Totalprisen var på nærmere 4700,- før refusjon 🤭
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Jeg syns det er innafor, hadde du ventet 2-3 mnd etter første undersøkelse hadde det kanskje vært på kanten, men når du venter nesten ett år så er det klart det blir ekstra forberedelser for tannlegen. Lese seg opp i journal, sjekke bilder, kanskje gjøre nye beregninger ifht behandling, jo det er rimelig å ta betalt for det. Anonymkode: d512c...0e7 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er innafor, hadde du ventet 2-3 mnd etter første undersøkelse hadde det kanskje vært på kanten, men når du venter nesten ett år så er det klart det blir ekstra forberedelser for tannlegen. Lese seg opp i journal, sjekke bilder, kanskje gjøre nye beregninger ifht behandling, jo det er rimelig å ta betalt for det. Anonymkode: d512c...0e7 Jeg er enig. Det er lenge siden sist TS var hos tannlegen og da er ny undersøkelse/oppdatering innafor Anonymkode: 590e0...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Det er sånn det er. Når det er såpass lenge siden du var der sist må de gjøre grundige forberedelser, det er ikke bare å «titte litt» i journalen. Anonymkode: ff6d0...fe5
Bøtteballetten Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Det blir jo en slags undersøkelse. Tannlegen må se på røntgenbildene og lese i journalen før h*n begynner. Bl.a for å se hvordan røttene er. 11 måneder er lang tid, du kan ikke forvente at h*n husker hvordan tann/ røttene er. Du har fått refusjon. Tror ikke du kommer så langt med å klage. Jeg måtte fikse en tann, hadde blitt hull under fyllingen. I tillegg måtte jeg ta spyttprøve først. Det endte med 5000 kr. Fikk refusjon og slapp med å betale halv pris.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå