Gå til innhold

Snakker dps psykologen med de andre ansatte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan dps psykologen snakke om deg med de andre ansatte uten at du vet det? Kan de liksom ha møter for å diskutere deg uten at du vet det? 

Anonymkode: d4029...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yep, det kan de. Det er for å drøfte situasjonen din og få innspill.

Anonymkode: fe7d2...a7f

• Liker 3
Skrevet

Ja, taushetsplikten gjelder ikke kollegaer som er der for å bidra til å hjelpe deg i din situasjon- som å komme med råd og innspill til psykologen. Det betyr ikke at psykologen skal dele fritt frem om ting som ikke har noe med utfordringene dine.

F.eks hvis du sier du har en ny kjæreste som heter Gunnar, og det er totalt urelevant for det du trenger hjelp med, så skal ikke psykologen si det til sine kollegaer. Det betyr ikke at det overholdes i praksis da.

Anonymkode: dfee2...66b

Skrevet

På min DPS forstod jeg det slik at det var teammøter med jevne mellomrom. Hvor detaljert man diskuterer da, det vet jeg ikke. Antagelig ikke særlig detaljert, for man har mange pasienter og liten tid. Tror at helsepersonell generelt er flinke til å ivareta personvernet til pasienten og ikke skravler i vei om ting som ikke er absolutt nødvendig at andre får vite for å kunne gjøre jobben sin. Jeg følte meg trygg der jeg var.

Anonymkode: d2678...b93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...