Gå til innhold

Min sønn vil konvertere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG-folk, min sak er som følger:

Min sønn har funnet en dame han ønsker å gifte seg med. Vi i resten av familien har ikke vist noe om dette, det har visst vært litt hemmelig. Men hun krever at han konverterer til islam før giftemålet, dette var visst veldig viktig. Hun er altså muslim. Sønnen vår sier at det ikke gjør han noe, det er samme for han. Men vi i resten av familien føler oss noe utrygge og skeptiske til dette. Han har aldri vist noe interesse for religion før. Vi er en etnisk norsk familie.

Hva sier dere? Burde vi ta en alvorsprat med sønnen vår ang saken?

Anonymkode: 53f62...040

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,  dere bør absolutt ta en alvorsprat med ham . Men dere burde også se på ex-muslimer i norge gruppen på FB.  Les dere opp på hva islam egentlig er og hva koranen lærer fra seg .
Det hvertfall ikke fred og kjærlighet.

Anonymkode: f9e2d...5e2

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror at få unge voksne er mottakelige for at foreldre skal legge seg for mye borti våre personlige valg. Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor han konverterer, men kritikk vil bare møte motstand. Så møt han med undring, interesse - og støtt han uansett.

Anonymkode: 5d84b...f27

• Liker 1
Skrevet

..om dere skal lese dere opp på hva Islam "egentlig er" så les Koranen. Ikke la andre fortelle dere hvordan den skal forstås.  Akkurat som innen kristendommen er det et hav av ulike retninger og ofte ingen åpenbar fasit. Les gjerne bibelen parallelt, - den er tidvis brutal den også, uten at dagens norske kristne typisk er tilsvarende brutale. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke "støtt han uansett".   Dette er ike bare en religion, det er helt samfunnssystem. Muslimske kvinner har ikke lov til å gifte seg med annet enn muslimske menn , mens muslimske menn kan gifte seg med hva de vil.  For barna blir uansett muslimer .

• Liker 9
Skrevet

Du bør være stolt fordi han har funnet seg dame som han er glad. Å konvertere er enkel sak, og trenger ikke å gjøre noe stort av det. Si at du støtter han 100 %.

Anonymkode: a7266...30a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei KG-folk, min sak er som følger:

Min sønn har funnet en dame han ønsker å gifte seg med. Vi i resten av familien har ikke vist noe om dette, det har visst vært litt hemmelig. Men hun krever at han konverterer til islam før giftemålet, dette var visst veldig viktig. Hun er altså muslim. Sønnen vår sier at det ikke gjør han noe, det er samme for han. Men vi i resten av familien føler oss noe utrygge og skeptiske til dette. Han har aldri vist noe interesse for religion før. Vi er en etnisk norsk familie.

Hva sier dere? Burde vi ta en alvorsprat med sønnen vår ang saken?

Anonymkode: 53f62...040

Kjenner mange muslimer. De er utrolig hjelpsomme, gavmilde og generøse. 

Anonymkode: d8702...a67

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja,  dere bør absolutt ta en alvorsprat med ham . Men dere burde også se på ex-muslimer i norge gruppen på FB.  Les dere opp på hva islam egentlig er og hva koranen lærer fra seg .
Det hvertfall ikke fred og kjærlighet.

Ateister tror i hvertfall ikke på fred og kjærlighet. Dere tror bare på atomer. 

Anonymkode: 1e231...975

Skrevet

Gjør han arveløs

Anonymkode: 0fc3f...e35

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør han arveløs

Jeg hadde gjort det

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke på dette i det hele tatt. 

Anonymkode: 0a2a5...476

• Liker 3
Skrevet
Morten1 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gjort det

Morten1 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gjort det

Har dere hørt om plikdelsarv?

og til TS. Skam deg. Han er vel myndig nok til å velge selv. Tror neppe han vil bry seg om deres «alvorsprat»

Anonymkode: 61ab7...b7e

Skrevet

Jeg vet av en som har gjort, han lever lykkelig med sin kone. Han er vel ikke akkurat praktiserende, men hurra for kjærligheten❤️

Anonymkode: 97321...2d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke på dette i det hele tatt. 

Anonymkode: 0a2a5...476

Hvorfor ikke? Tror ikke det er så uvanlig. Samme skjedde med broren min, de har et barn nå. Min far var ikke så fornøyd, resten av oss kunne ikke brydd oss mindre, hans liv, hans valg.

Anonymkode: 03afc...e33

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Går an å gi bort arv før man dør slik at det ikke er noe igjen når man dør

• Liker 1
Skrevet

Er det du / resten av familien - eller sønnen din som bruker ordet/begrepet "konvertere"? 

Anonymkode: 6ccdf...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går an å gi bort arv før man dør slik at det ikke er noe igjen når man dør

Ja, men da nå man gi det bort tidlig nok til at det ikke juridiske sett er en såkalt dødsdisposisjon..

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Gjør han arveløs

Ikke så smart du. I Norge er det pliktdelsarv. Educate yourself...

Anonymkode: d8702...a67

• Liker 2
Skrevet

Vi trenger mer islam i Norge. En bra religion. 

Anonymkode: e76ab...3b5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

og til TS. Skam deg. Han er vel myndig nok til å velge selv. Tror neppe han vil bry seg om deres «alvorsprat»

Anonymkode: 61ab7...b7e

Man kan gi bort mye over tid og da vil det ikke være noe igjen til slutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...