AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #101 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva liker dere å spise på hotell frokost? Hva er det viktigeste hotellet må ha? Og hva blir du kjempe glad og overrasker over at de har? Og hva er totalt unødvendig? Jeg skal være frokost sjef på et nytt hotell som åpner snart, og jeg jobber med innholdet. Vær så snill å gi meg litt hjelp😇 Anonymkode: 1f3f4...48b Litt mer utvalg for de som har allergier mot melk og kornvarer generelt. Og de som er vegetarianere og veganere. Litt mat for alle. Anonymkode: 25241...f33 1
Era Vulgaris Skrevet 4. september 2021 #102 Skrevet 4. september 2021 Syntes det var litt luksus både i Spania og Italia, for der fikk man en liten kanne kaffe til hvert bord før man forsynte seg av buffeten. Da slipper man flere turer til kaffemaskinen. Ellers er jeg en enkel sjel, som helst velger egg i ulike former, bacon, godt brød, meierismør, marmelader, ost, og diverse grønt, som tomater, paprika og agurk. Ulike typer frukt er også fint. Også liker jeg de stedene som serverer lokale produkter som man ikke får tak i på butikken. Og jeg spiser aldri søt bakst til frokost, bortsett fra når jeg er på hotell. Da er det godt med en makron eller annen liten kake til kaffen Også er jeg veldig opptatt av å redusere matsvinn, så buffeten trenger ikke være alt for overdådig. Heller mye av det det går mest av, enn alt for stort utvalg. 2
Little Diva Skrevet 4. september 2021 #103 Skrevet 4. september 2021 Hotellfrokost er best hvis de har dette: Ferskpresset juice Smoothie Egen barista Oppskåret frukt Chiapudding Tomat & agurk Eggerøre + Bacon Varianter av kjøttpålegg Ferske bakevarer til kaffen Nyrørt syltetøy Godt grovt brød + rundstykker Danske småpølser Tomatbønner
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #104 Skrevet 4. september 2021 Jeg synes det har fått mange gode svar, men legger til at jeg liker når det er lokale råvarer, både frukt og grønt når det er i sesong, og f.eks. kjøttpålegg. I tillegg er god kaffe og godt, ferskt brød viktig. Anonymkode: 8ca84...8d6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #105 Skrevet 4. september 2021 Godt utvalg av ferskt brød med skorpe. Både lyse og grove varianter Meierismør, gjerne også en liten skål ved siden av med meierismør som har blitt blandet med hvitløk og persille, tang og tare (om det er lokalt for hotellet), eller honning Små skåler med chiapudding eller minisalater Maskin som lager ferskpresset appelsinjuice (et must) Croissanter (gjerne enda flere bakverk (og gjerne miniutgaven) som pain au chocolat, wienerbrød, strudel med eplefyll) Tomatbønner og stekt egg (jeg er vegetarianer så jeg hadde satt pris på at det ikke stekes i baconfett) Amerikanske pannekaker, crepes, eller vafler. Gjerne med lønnesirup man kan forsyne seg av (kan også brukes på grøt) Stor gryte med havregrøt (ikke lettkokte havregryn) som har blitt kokt lenge. Liten minibar med tørket frukt og nøtter man kan forsyne seg med som topping Fersk frukt, gjerne oppskåret Stekt sopp med løk, tomatskiver og litt spinat (jeg har spist dette på hoteller tidligere. Alt krydres, stekes, og ligger varmt i en stekepanne/støpejernsgryte) Saltkokte eller stekte poteter Majones og aioli Oppkuttet grønnsaker som paprika, tomat, agurk, salatblader, osv Godt utvalg av melk og yoghurt. Helmelk, skummet/lett, laktosefri, vegansk alternativ, osv Smoothie som står i isbad i små flasker Godt utvalg av frokostblanding (både cornflakes, choco puffs, all bran, granola og müsli) Ting jeg synes er litt unødvendig er kakestykker, store muffins, og acai bowls Anonymkode: d0252...32d 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #106 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 20.14): Enig med GODT brød Anonymkode: d1cc9...d7b Synes det er best når de har ekkelt brød som smaker dritt. Anonymkode: e781e...096 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #107 Skrevet 4. september 2021 Rundstykker Omelett Godt bacon små smothie vannmelon og annen frukt god bakst til dessert God kaffe! Å - nå fikk jeg lyst til bo på hotell 🤩 Har ikke bodd på hotell etter koronaen kom. Men nå blir det snart👏 Anonymkode: c016e...e07 1
altflyter Skrevet 4. september 2021 #108 Skrevet 4. september 2021 Eggerøre som er laget på egg og ikke pulver, bacon! Og rundstykker framfor brød 👀 frisk frukt, fruktsalat, smoothie 😊 også herlig med nystekte lapper eller pannekaker 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #110 Skrevet 4. september 2021 Og frukt og bær.God kaffe, godt og ferskt brød med et godt utvalg av pålegg, juice og gjerne wienerbrød. Egg og bacon er ikke viktig for meg. Anonymkode: 9f614...d04
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #111 Skrevet 4. september 2021 Min syretest for frokostbuffeen: når bløtkokt og hardkokt egg er tilgjengelig må også følgende være tilgjengelig: teskje, eggeglass, bordsalt. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg driver og leter etter enten den forsømte teskjea eller eggeglasset. Skal vi spise egget med hendene?? Det samme gjelder ved kaffeautomaten, når jeg skal hente meg TE: hvor er teskje, hvor kan jeg kaste den brukte teposen??, hvordan får jeg honning oppi teen (OK, ofte står det en klissete honningtube der, så det løser seg. Men andre ganger står det en krukke, men ingen skje). Det samme gjelder også når jeg skal ha med syltetøy tilbake til bordet. Jeg ønsker ikke å kline syltetøy utover hele tallerkenen min, der kjøttpålegg og agurk også ligger. Som regel løser jeg det ved å overføre litt syltetøy oppi et eggeglass i plast - forutsatt at det faktisk finnes eggeglass der! Anonymkode: f2e28...f1d 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #112 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 20.23): Iskald eplejuice Jaaaa + store glass, ikke de 0,2 glassene som man må fylle på i ett sett. Og så godt grovt brød, gjerne speltbrød. Varme ting (utenom egg), og desserter har ikke noe på et frokostbord å gjøre. Anonymkode: dad3a...914 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #113 Skrevet 5. september 2021 Jeg spiser aldri varm mat til frokost så det bryr jeg meg ikke om. Jeg liker helt rundstykker eller andre former for kuvertbrød eller enn brødskiver og så vil jeg ha godt og variert utvalg av pålegg, og gjerne mer eksklusive varianter, ikke bare Norvegia og Gilde liksom. Liker også å avslutte med noe søtt, så pain au chocolat eller noen gode wienerbakstvarianter er vinner hos meg. Anonymkode: 83075...692 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #114 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 19.59): En GOD skagenrøre og gode oster til ost og kjeks er et must for meg. Samt deilig bakst til dessert. Bønner i tomatsaus, HP sauce og skikkelig bacon. Anonymkode: d1cc9...d7b Dessert? Det er frokost hun skal lage. Ikke middager 🤣🤣🤣 Anonymkode: 824a4...a94 1
Såpestykke Skrevet 5. september 2021 #115 Skrevet 5. september 2021 Fersk søtbakst man kan ta med på rommet sammen med en kopp kaffe.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #116 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dessert? Det er frokost hun skal lage. Ikke middager 🤣🤣🤣 Anonymkode: 824a4...a94 I følge min mann er noe søtt som avslutning en selvfølge på hotell. I følge meg er et lite ostefat med marmelader, og oppskåret frukt, obligatorisk. Enkelte svar i denne tråden minner meg om foreldrene mine, som praktiserer tykk skive med skyvepålegg også på hotell 🤣 (og ja, jeg vil ha et glass mimosa også. Til frokost) Anonymkode: 728b7...478 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #117 Skrevet 5. september 2021 Jeg synes det er viktigere med kvalitet enn kvantitet. Sørg heller for å ha veldig gode brød og rundstykker, gode basispålegg osv. fremfor å ha utvalg av alt mulig. Jeg jobbet som frokostkokk en god stund, og ser hvor utrolig mye svinn det blir. Hvis man legger frem noe pålegg som sjelden blir spist i buffeten, må det jo kastes etter dagen er omme/etter noen dager, og det ser gjerne ikke særlig appetitlig ut etter å ha lugget der en stund heller. Hvis man i tillegg har noe av det lille ekstra, som minicroissanter, noe dessertaktig (vi pleide alltid å ha småkaker osv.), frisk oppkuttet frukt osv., røkelaks (veldig populært blant turister) så har man kommet langt. Anonymkode: 3d804...66c 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #118 Skrevet 5. september 2021 Men dere som er sjefer for alt mulig ditt og datt; det skrives frokostsjef, kjempeglad, hotellfrokost. Jeg vil ha ananas biter. 🤣 Anonymkode: 79678...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #119 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 19.56): Hva liker dere å spise på hotell frokost? Hva er det viktigeste hotellet må ha? Og hva blir du kjempe glad og overrasker over at de har? Og hva er totalt unødvendig? Jeg skal være frokost sjef på et nytt hotell som åpner snart, og jeg jobber med innholdet. Vær så snill å gi meg litt hjelp😇 Anonymkode: 1f3f4...48b Blir glad og overrasket når et hotell forstår at i 2021 så har de litt mer å tilby enn en kartong med soyamelk og kanskje noe syltetøy til oss som spiser plantebasert Jeg og mange med meg velger hotell basert på frokostutvalget. Og vi er ikke kravstore https://fb.watch/7QV823Ab4L/ Anonymkode: 35b3e...a69 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #120 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 19.56): Hva liker dere å spise på hotell frokost? Hva er det viktigeste hotellet må ha? Og hva blir du kjempe glad og overrasker over at de har? Og hva er totalt unødvendig? Jeg skal være frokost sjef på et nytt hotell som åpner snart, og jeg jobber med innholdet. Vær så snill å gi meg litt hjelp😇 Anonymkode: 1f3f4...48b Besøk Scandic Maritime (tror jeg det heter) i Haugesund. Frokosten der MÅ være norges beste! Anonymkode: becf0...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå