Gå til innhold

Hotell frokost??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta en tur på Scandic Nidelven og lær. Er en grunn til at de er blitt kåret til Norges beste hotellfrokost.

Anonymkode: 5b22e...174

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker at det er lokale varianter! Jeg vil gjerne teste juicen/safta/syltetøyet/brødet/osten/skinka fra lokale produsenter. Og logistikken må være på plass, både så jeg for forsynt meg, men og sånn at dere ikke kaster så mye mat. 

Og hvis jeg bare fikk velge én ting: en barista med skikkelig kaffemaskin. Mange steder er veldig opptatt av å sørge for god kaffe, men det er utelukkende svart kaffe. Jeg trenger latte 🤪

• Liker 5
Skrevet

Frisk frukt, tomater, grove rundstykker og hummus.

Anonymkode: 57cdd...a21

• Liker 1
Skrevet

Jeg må ha bacon når jeg spiser frokost på hotell. Og jeg blir så irritert når de har én strimle bacon og ett egg stekt oppå. Jeg spiser mange flere baconstrimler enn jeg spiser egg, så da blir det bare masse egg liggende igjen på tallerkenen og det er jo veldig unødvendig. Dessuten er det jo ikke alle som tåler egg.

Sånn omelett de steker for deg og du velger hva du vil ha på er fantastisk. Men jeg blir veldig glad for ferdiglaget omelett også, så lenge de

Savner mer rent kjøtt til frokost. Det er bare brød, brød, brød og bakverk og frokostblandinger. Jeg kan ikke spise slikt uten å tilbringe resten av dagen på do (IBS). Bacon er bra det, cocktailpølser til nød (for lite kjøtt og for mye skvip oppi de fleste - potetmel og sånt), og jeg kan også maule kjøttpålegget til nød. Men hvor er det rene kjøttet? Jeg hadde blitt veldig glad hvis jeg fikk biff, kylling, kotelett, kjøttboller/kjøttkaker (uten potetmel og sånt skvip) og sånt.

Savner også at mat blir stekt i smør. Det er altfor mye som blir stekt i margarin/vegetabilsk olje. Man smaker jo forskjellen!

Anonymkode: b3a7c...4e0

• Liker 3
Skrevet

Røkelaks og smoothie. 

Egentlig reker også, men har aldri sett noen ha det. 

Yoghurt. 

Anonymkode: 81fbc...c5f

• Liker 1
Skrevet

Ferskpresset juice (please ikke noe skvip fra dispenser!). Eggerøre. Godt brød. Et rikt utvalg av oppkuttet frukt og grønt. Bær. Gjerne små smoothies og kjøleskapsgrøt. ELSKER hotellfrokost!

Anonymkode: f1eb1...d7d

Skrevet

Sursild i diverse varianter. 

• Liker 2
Skrevet

Ha alltid laktosefrie og glutenfrie alternativer. 

Godt stekt bacon.

Amerikanske pannekaker.

Godt utvalg i kjøttpålegg. 

Gode brød, gjerne grove varianter, men som er oppskåret. Lite trivelig å spise brød som andre har tatt på først. Er mange som griser. 

Smør/margarin i kuverter. Blir ofte mye gris med sånne felles beger. 

Små skåler hvor man kan ta oppi syltetøy og ta med til bordet. 

Gjerne varme retter, som kjøttboller, pølser o.l. 

Egg i diverse varianter. 

Tomater, paprika, agurk osv. 

God kaffe og gjerne på små kanner til hver enkel gjest. 

Oppskåret frukt. 

Anonymkode: 620ac...39f

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha lest listene til en del her ser jeg for meg at frokostbudsjettet hadde knekt økonomien til de fleste hotell 😅

Jeg er fornøyd så lenge eggerøren er laget av egg ( pulveret smaker fælt) og brødet er ferskt

Anonymkode: 967fa...f6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Etter å ha lest listene til en del her ser jeg for meg at frokostbudsjettet hadde knekt økonomien til de fleste hotell 😅

Jeg er fornøyd så lenge eggerøren er laget av egg ( pulveret smaker fælt) og brødet er ferskt

Anonymkode: 967fa...f6f

Med mindre jeg reiser i Asia betaler jeg aldri under 2000 kroner natta for et rom 😅 Er jeg først på ferie vil jeg nyte, og ikke bo og spise dårligere enn hjemme.

Anonymkode: 728b7...478

• Liker 1
Skrevet

Eggerøre lagd av ordentlige egg, ikke sånt eggepulver. Det hører med til sprøstekt bacon. Godt brød som er oppskjært, ikke sånt vi må skjære selv. 

God kvalitet på pålegget, ikke noe first price. 

Min optimale frokost var i Midtøsten hvor jeg spiste omelett hver dag og omeletten ble laget av kokkene mens jeg sto og ventet. Da kunne jeg feks si «2 egg, paprika, mais, salt og pepper og den ble stekt til meg. Evt noe kjøtt å ha i omeletten.

Skilt som forklarer hva de forskjellige påleggene er.

• Liker 2
Skrevet

-Godt, grovt brød og rundstykker i forskjellige varianter

-godt utvalg i oppkutta grønnsaker (tomat, salat, paprika, agurk osv)

-små skåler med syltetøy så man kan ta med en skål istedenfor på asjetten

-yoghurt

-appelsinjuice

-godt utvalg i forskjellig typer pålegg (div fisk, kjøtt, ost osv)

Anonymkode: d019f...a1a

Skrevet

En sånn riste brød maskin som man kan riste selv, sånn at jeg får helt varme brødskiver 

og store nok glass. Døds irriterende å måtte gå å fylle på et mini glass

Anonymkode: 3959d...8e7

• Liker 3
Skrevet
Ginny skrev (3 timer siden):

Jeg liker at det er lokale varianter! Jeg vil gjerne teste juicen/safta/syltetøyet/brødet/osten/skinka fra lokale produsenter. Og logistikken må være på plass, både så jeg for forsynt meg, men og sånn at dere ikke kaster så mye mat. 

Og hvis jeg bare fikk velge én ting: en barista med skikkelig kaffemaskin. Mange steder er veldig opptatt av å sørge for god kaffe, men det er utelukkende svart kaffe. Jeg trenger latte 🤪

Stemmer for det med lokalmat! Med god info om hvor det kommer fra, og gjerne hvordan man kan få tak i produktet selv :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar det samme nesten hver gang. Brød/rundstykke, smør,eggerøre, appelsinmarmelade, noen ganger brie. Appelsinjuice.

Anonymkode: 2bbe2...043

• Liker 1
Skrevet

En ting som er viktig: Kunnskap om allergier hos de ansatte! Slik at for eksempel en gjest lurer på om noe er melkefritt så får man beskjed om at ja, det er laktosefritt. Om det er laktosefritt kan det fremdeles være melk i produktet og da hjelper det ikke om det er melkeproteinet en er allergisk mot...

Anonymkode: d019f...a1a

• Liker 3
Skrevet

Jeg går så godt som alltid for egg, bacon og tomatbønner, men det som setter ekstra spiss på frokosten er friskpresset juice og godt brød. Og god kaffe selvsagt. 

Jeg blir heller ikke lei meg om jeg finner pannekaker og blåbærsyltetøy... 

Skrevet

Eggerøre, omelett, oster, roastbiff, lammestek i skiver, blomkålsalat, frukt og bær og grønt,  god kaffe, smør, proteinbrød, mørk sjokolade i minipakninger. Store glass til vann. Og selvfølgelig et utvalg til de som har cøliaki eller melkeintoleranser. 

• Liker 1
Skrevet
Cata skrev (2 timer siden):

Jeg går så godt som alltid for egg, bacon og tomatbønner, men det som setter ekstra spiss på frokosten er friskpresset juice og godt brød. Og god kaffe selvsagt. 

Jeg blir heller ikke lei meg om jeg finner pannekaker og blåbærsyltetøy... 

tomatbønner og store glass til juicene

Anonymkode: bbe41...b50

Skrevet
Jytte skrev (2 minutter siden):

Eggerøre, omelett, oster, roastbiff, lammestek i skiver, blomkålsalat, frukt og bær og grønt,  god kaffe, smør, proteinbrød, mørk sjokolade i minipakninger. Store glass til vann. Og selvfølgelig et utvalg til de som har cøliaki eller melkeintoleranser. 

ørrett og laks, og førskjellige oster med marmelate og nøtter-da er det perfect!

Anonymkode: bbe41...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...