Gå til innhold

Noen som bruker insulinpenn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle hjelpe min gamle bestemor å sette insulin i dag, og glemte å rulle pennen. Er det krise? Tenker så mye på dette :(

Anonymkode: 9e81d...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har brukt penn, men jeg har aldri sett han rulle på den. 

Anonymkode: f05ea...16e

Skrevet

Ikke bekymre deg, gjort er gjort. Hva slags type er det? Du er snill som hjelper din gamle bestemor. ❤️

Anonymkode: cfa35...247

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bekymre deg, gjort er gjort. Hva slags type er det? Du er snill som hjelper din gamle bestemor. ❤️

Tusen takk! Det er vanlig, ikke hurtigvirkende. Innstillingen var 10 ie. Blodsukkeret var 5.5. Huff, burde aldri hjulpet henne når jeg ikke kan dette... og så fortalte mamma meg dette med å rulle på pennen i etterkant.

Skrevet

Det er veldig lenge siden jeg selv rullet insulinpennene mine; de typene jeg trenger nå trenger ikke rulles. Hva heter insulinet hun bruker?

Skrevet

Har et barn med diabetes, han bruker penn enda, og har aldri blitt fortalt eller lært at vi skal rulle pennen før bruk? 

Dog 5,5 i blodsukker var jo et fint tall 😊 

Anonymkode: 5406c...5c5

Skrevet

Husker du hvilken farge selve insulinet hadde? Var insulinet gjennomsiktig eller skummetmelkaktig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker du hvilken farge selve insulinet hadde? Var insulinet gjennomsiktig eller skummetmelkaktig?

Skummetmelk :) Og blå penn.

Skrevet

Så lenge du rullet opp pennen til riktig dose, og satte den etterpå så gjorde du riktig. 

Skrevet

Man ruller (vender) litt på pennen for å blande ut insulinen. Hvis den var som skummet melk vil jeg tro den er ok. Man merker fort om væsken har «skilt seg» 

det er ihverfall min erfaring

Anonymkode: 1d40a...a57

Skrevet

Ideelt sett skal melkefarget insulin blandes forsiktig, men ikke bekymr deg for mye.
Alt påvirker blodsukkeret. Dagsform, injeksjonssted, faktisk også været/temperaturen. 🤪
Så det ut som den hadde skilt seg, eller var væsken jevnt melkefarget? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ideelt sett skal melkefarget insulin blandes forsiktig, men ikke bekymr deg for mye.
Alt påvirker blodsukkeret. Dagsform, injeksjonssted, faktisk også været/temperaturen. 🤪
Så det ut som den hadde skilt seg, eller var væsken jevnt melkefarget? 

Jeg så ikke egentlig på den, men tror det var mer hvitt enn blank. Det var veldig lite igjen.

Skrevet

Lantus trenger ikke rulles, men hvis den hun fikk var grumsete burde den vært rullet for å blande den ut. Du sier det var veldig lite igjen, da bør det ikke ha noe å si for da har den vært brukt så mange ganger at det er liten sjanse for at det blir en unormal lav/høy dose. 

Anonymkode: 9a7a4...72b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...