Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 0.13):

Jeg har aldri forstått og kommer aldri til å vise forståelse for utroskap. 
Jeg har selv opplevd hvor det kan ødelegge et menneske. Hadde jeg fått velge, så hadde jeg heller tatt et slag i trynet, slik at jeg kom meg derifra i en fart, enn å oppleve at utroskap sniker seg frem, og plutselig avdekker man et ekstremt svik.

Jeg opplevde traumatisk utroskap fra min ekssamboer - seksuelle affærer, følelsesmessige affærer, økonomisk utroskap, cyber-affære, generell uærlighet, samt mye annet dere ikke vil tro.

Jeg kom meg ut av forholdet, gikk videre med livet mitt uten videre bearbeidelse av det jeg hadde opplevd, og noen år senere møtte jeg min nåværende ektemake. Problemet var at etterhvert som forholdet ble mer og mer seriøst, ble allmenntilstanden min verre og verre.

Jeg ble plaget av kvalme og hodepine hele tiden, jeg var småsur mesteparten av tiden. Så ble det verre symptom som søvnvansker, veldig nervøs, høy puls, ville ikke gå på jobb - og så begynte flashbackene. Jeg kunne ligge hele natten og se alle situasjonene jeg hadde avdekket utroskap om og om og om igjen. 
En av de verste nettene, satt jeg i dusjen i over tre timer, for jeg ble distrahert av det kalde vannet.
Kjæresten min endte med å tvinge meg til legen, som sa at jeg viste symptomer på PTSD, og hun henviste meg videre.

Heldigvis hadde jeg funnet verdens flotteste partner, som var bestemt på at vi var skapt for hverandre. Vi gikk i samtaleterapi samtidig med min egen terapi. At han holdt ut! Alt jeg hadde puttet vekk bakerst i underbevisstheten min, kom styrtende tilbake. Jeg kunne ha voldsomme mareritt om utroskap, men nå puttet jeg min nye partner inn som "synderen".
Marerittene var så ekte, at jeg ble mistenksom i virkeligheten.

Vi kom oss gjennom det med hardt arbeid, vi har det bra begge to, og nå er vi gift! 

Anonymkode: 48b35...904

Så fint innlegg... altså så fint du deler med oss og at din kjære holdt ut og hjalp dere på veien videre 😀❤️

Åja, jeg har hvert der og lider nok av det samme som deg... Det går uttover min nåværende partner desverre.... Jeg er sjalu, jeg får angst av og ikke være med han for da tror jeg han prater med ekser, sender naken bilder, motsr naken bilder, flørter... Men tror ikke han er fysisk utro... 

Men det derre med den jævla mobil tlf er en stor trigger for meg.... Det var der det begynte med eksen... Eller... Han begynte med og like kusina mi, men det forsatte bal ryggen min via tlf og det var utrolig mye "overtid" på jobben.... 

Jeg sliter med mareritt og våkner med angst og uro nesten hver dag (sliter med det generelt fra før av også og det der gjorde ikke saken bedre) 

Dere møkka folk som er utro, jeg håper så jævlig dere får smake deres egen medisin endag!! 

Det der er det værste jeg noen gang har opplevd og håper jeg aldri oppleve det engang til.... Jeg hadde ikke klart en runde til... Jeg er over eksen min nå men sviket, minnene og de jævla følelsene sitter inne like godt enda.... Det er snart 9 år siden nå. 

Anonymkode: 9cd63...825

• Liker 2
Gjest Lilleluring
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor gjør du det bare ikke slutt med henne? Føler du ikke at hun fortjener en som er ærlig? Og får du ikke dårlig samvittighet?

Anonymkode: b3db9...14c

Fordi han er redd foe og være alene.... Han må ha tryggheten og komme hjem til.... Jævla taper!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg trodde at første linje i svaret du siterte avklarte at jeg ikke synes det er greit.

Jeg setter meg derimot heller ikke til doms over dem som velger annerledes, fordi livet har vist meg at det er svært mange ting som kan være veldig annerledes enn det som man selv tror.

Det er uredelig å insinuere at man synes at noe er greit, eller gjør noe selv, bare fordi man evner å se en sak fra flere sider og ikke bare den oppleste og vedtatte.

Refleksjon er svært undervurdert på KG der det bare gjelder å rope høyet mulig i kor... Man kan faktisk lære noe av hvordan det faktisk er å være menneske med å prøve å forstå andre i stedet for å sette seg selv i en moralsk høyborg og fordømme.

Anonymkode: bdc6d...06b

Helt enig med deg. Og tusen takk for for at du skriver det, deilig å vite at vi er flere 🙏

Anonymkode: 472bb...2e1

Skrevet
Antiviruset skrev (12 timer siden):

For en bedriten moral!  Bare legge ned alt som heter lover og regler da! Da finnes det ikke noe som er galt lenger. Det er jo "bare vi som har laget reglene". Utroskap er et grovt svik mot et annet menneske som har tillit til deg! Det kan også skade et menneske for livet når det kommer frem i lyset. Mange kommer aldri over noe slikt. Egoistisk hedonisme er det du predikerer.

Langt derifra. Og et vanlig tulleargument i slike debatter.

Man har lover og regler for at man ikke skal gjøre ting som beviselig skader andre. Man skader ingen med utroskap, det skjer kun pga fordi vi har disse reglene man "skal" forholde seg til.

Hadde vi ikke hatt tullereglene mot utroskap, hadde heller ingen brydd seg om de, men levd slik man selv ønsker uten å pålegge andre slikt tull. De er ene og alene laget for å ha makt over partner, siden en ønsker å skyve sitt eget syn over på en annen.

Anonymkode: 2c99c...ece

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Artig. Jeg jobber nemlig med analyse, ikke av mennesker riktignok. 

Du har altså ikke dårlig samvittighet, og hun er en fantastisk kvinne på alle andre plan. Get it. Du synes det er greit at du ligger rundt fordi hun tross alt har ansvar for sexen hun også. Og når hun ikke tar ansvar så tar du saken i egne hender. 

...

Jeg synes fortsatt du høres ut som en usikker og ganske feig liten stakkar jeg😉

Anonymkode: c6482...b1c

Nå er de vel akkurat det han burde gjøre i stedet for å være utro iht konsensus i denne tråden... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...