Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var utro mot eksmannen. Hater meg selv for det den dag i dag. 
For meg handlet det om et ekteskap der han ikke tok i meg seksuelt på mange år. Snakket ikke til meg. Avviste igjen og igjen der jeg ba om samlivsterapi. Han aviste meg emosjonelt og seksuelt over år. Jeg trodde ikke han brydde seg om oss/meg overhodet. Jeg begynte i behandling…og av alle ting innledet jeg et forhold med kollegaen til min terapeut. Han så meg og begjærte meg. Jeg gjorde det slutt med mannen etter få uker. Jeg angrer den dag i dag. Er nå i nytt forhold og har lært. Løper bare en mann viser mer interesse. Så vil aldri noensinne være utro igjen.

Anonymkode: 7856d...2f2

Skrevet
SinfulBby skrev (5 minutter siden):

Tror du har tre typer… har en kamerat og han ligger med en annen dame fast mens han har kjæreste og de har endelig fått til å bli gravide å enda så driver han på. Selv sier han at hun ikke gir han noe å han greier ikke leve uten sex. Ikke når hun aldri gidder. Han vil likevel ikke gå fra henne fordi det er henne han vil leve med. Men da mener jeg han kun vil leve med henne hvis han kan ligge med hun andre. Da er alt liksom perfekt .. men da er også sjangsen stor at hun blir en av se damene som i førtiårene finner ut at mannen lå med en på 25.. sånn typisk .. såfremt hun ikke begynner å gi mer av seg selv (sier ikke at det her hennes feil). Han bør ligge unna andre så lenge han er i forhold. Får han ikle sex bør han fixe det eller gå . Eller kanskje hun bør gå? Hvem vet..

-åsså tror jeg det og finnes en sånn type som søker spenning.. noen har det med drugs og gambling men andre kan ha det med sex, igjen..

den tredje typen er en som tennes sexuelt av å møte ukjente, ha sex, kjøpe en blowjob eller treffe andre av samme kjønn, at dette er en stor hemmelighet som må leves ut i det skjulte. 

åsså tror jeg det til syvende å sist vil være mest smertefullt for den som gjør disse tingene, det er noe inni en som ikke er riktig.. noe som de egentlig ønsker å forandre men som de ikke klarer å komme noe vei med..

å gå fra kona/mannen pga sex er ofte ikke ett tema. Man går å får ett annet sted åsså funker alt det andre helt greit. Det bare blir sånn. Å med barn i bildet er det hvertfall lite fristende å begynne å bryte opp når man har felles bosted og bil etc.. bare pga sex.. som man kanskje ikke engang får hjemme. Blir enslags menneskerett å få gå ut å hente kosen..

for enkelte er sex utenfor forholdet bare en bagatell, men viktig nok til at det blir utroskap av det. Etter en stund blir dette en vanesak og samvittigheten er ikke-eksisterende.. da har man bare synket så lavt rett og slett …. Og alle rundt en får sjokk, partner blir knust og familien revner tvert. Dette vet den som er utro.. så han /hun bare holder hjulene sine  igang på en trygg måte.. måtte det alltid forbli en hemmelighet ..

hjerterått men sant ..

ikke bare pga sex, men kjærlighet kan også oppstå hos mennene. Menn kan faktisk få dype følelser for de man har sex med, så det blir feil å si at fåtall av menn drar ifra kona. Jeg er et levende eksempel på at en mann som var gift i 7 år med kona, dro ifra for å være med meg. Jeg var med på det, jeg vet det! Men han fant sin dype kjærlighet i meg. Nå tenker nok folk at jeg bør vente det samme igjen, men dere, det er ingen fasit svar på slikt. Ikke vær trygg uansett hva. 😏

Anonymkode: 30696...488

• Liker 3
Skrevet
Diezel skrev (18 timer siden):

Tror det er utrolig mange grunner, noen fordi de ikke klarer å golde buksene på andre fordi de er ulykkelige og ikke klarer å gjøre noe med det. Leste et sted at det er 5-6 typer utroskap, noe slikt som; sexual affair (kun fysisk), emotional affair (kun følelsesmessig), exit affair (når du egentlig vil ut), love affair (både følelser og fysisk), revenge affair (hevn) pluss noe mer - har hørt veldig mange historier og alle er forskjellige. Har gode venninner som har fortalt - det er ikke riktig det de har gjort, men jeg får sympati må jeg si. 

Og så synes jeg faktisk det er mye som er verre enn å være utro - fysisk og mental vold f.eks. 

Dere som hiver ut utrolig kjipe kommentarer her inne om utroskap - tenk litt på at det er folk som sitter der ute og er i krise - som kanskje skriver her inne fordi de ikke har noen å snakke med? Synes det er vel mye drittslenging her inne og det er litt synd..

Er så enig. Har opplevd spydige kommentarer her inne og folk kan være utrolige spydige her inne. 

Anonymkode: e8cc0...539

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

ikke bare pga sex, men kjærlighet kan også oppstå hos mennene. Menn kan faktisk få dype følelser for de man har sex med, så det blir feil å si at fåtall av menn drar ifra kona. Jeg er et levende eksempel på at en mann som var gift i 7 år med kona, dro ifra for å være med meg. Jeg var med på det, jeg vet det! Men han fant sin dype kjærlighet i meg. Nå tenker nok folk at jeg bør vente det samme igjen, men dere, det er ingen fasit svar på slikt. Ikke vær trygg uansett hva. 😏

Anonymkode: 30696...488

Såklart kan kjærlighet oppstå! Men da er man jo litt «forbi» det å bare lete etter noe å bli tilfredsstilt av, som det ofte starter med. Skjønner at det kan skje alle som er utro. Tror ikke det er så vanlig at noen velger utroskap fordi de ønsker å finne ny partner å dele livet med..type overlapping.. uansett vondt !

Endret av SinfulBby
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.03):

Jeg lurer virkelig på HVORFOR man er utro. ..... Det finnes ALDRI en unnskyldning, uansett hvor full du var eller hvor sur du var på partneren. 

Det er jo så enkelt: vær sammen med den du er med og vær ærlig, eller gjør det slutt og ligg med andre! 

Anonymkode: b3db9...14c

Beklager om jeg fornærmer deg nå men; hvor lenge har du vandret rundt på planeten? 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Fordi det er menneskelig å feile . Det kan ligge mange historier bak og ikke bare det at man kjeder seg og ønsker spenning.

Men at utroskap er galt, det vet vi alle, så lenge man ikke  har et åpent forhold der det er greit å knulle rundt :) 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Gorgonzola skrev (52 minutter siden):

Beklager om jeg fornærmer deg nå men; hvor lenge har du vandret rundt på planeten? 

Tenkte det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.03):

Jeg lurer virkelig på HVORFOR man er utro. 
Det skjer med så utrolig mange, også kjendiser i media forteller stadig vekk om utroskap som de har opplevd.

Selv har jeg aldri opplevd utroskap, men det er det værste jeg kan tenke meg.
Jeg synes at utroskap er utrolig egoistisk, respektløst og ikke minst feigt. Det finnes ALDRI en unnskyldning, uansett hvor full du var eller hvor sur du var på partneren. 

Det er jo så enkelt: vær sammen med den du er med og vær ærlig, eller gjør det slutt og ligg med andre! 

Anonymkode: b3db9...14c

Grunnen til at jeg var utro var fordi at jeg trengte bekreftelse og då var jeg langt nede. 

Ser i etterkant at det var veldig egosentrisk av meg. Derfor har jeg bestemt meg for å ikke vær utro lenger. 

Det må sies at jeg er ikke stolt av å ha vært utro og dette har plaget meg veldig. 

Anonymkode: e8cc0...539

• Liker 2
Skrevet
Diezel skrev (På 2.9.2021 den 22.38):

Leste et sted at det er 5-6 typer utroskap, noe slikt som; sexual affair (kun fysisk), emotional affair (kun følelsesmessig), exit affair (når du egentlig vil ut), love affair (både følelser og fysisk), revenge affair (hevn) pluss noe mer - har hørt veldig mange historier og alle er forskjellige. Har gode venninner som har fortalt - det er ikke riktig det de har gjort, men jeg får sympati må jeg si. 

Og så synes jeg faktisk det er mye som er verre enn å være utro - fysisk og mental vold f.eks. 

Hverken knappesortering eller what aboutism kan rettferdiggjøre utroskap. Det er en god ting - ikke en dårlig - at såpass mange reagerer intuitivt og umiddelbart på utroskap. Det er en indikasjon på etisk kompetanse.

Anonymkode: c3df1...56f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 17.10):

Nå tenker nok folk at jeg bør vente det samme igjen, men dere, det er ingen fasit svar på slikt.

Nei, men det gjør vekke så mye om to bedragere bedrar hverandre?

Skrevet

Finnes vel like mange grunner til å være utro som det finnes folk som er utro.

En klassisk historie er vel at de føler seg litt avvist seksuelt eller ikke sett eller satt pris på hjemme, så man søker utenfor forholdet for den type bekreftelse eller oppmerksomhet. Samtidig som man ikke nødvendigvis vil forlate forholdet, man kan fremdeles elske partner, ville ha det livet sammen, ha barn og hus og hytte og delte venner og alt det der som gjør ting vanskeligere. Eller man kan være på vei ut, og det er en del av prosessen 

Det er jo ikke alltid bare-bare å skille seg, det er nok ofte ikke så enkelt som noen her vil ha det til at man bare kan dumpe kona med en gang man synes hun er litt kjip og hun nye på jobb er pulbar. 

• Liker 3
Skrevet
Cuntzilla skrev (30 minutter siden):

Det er jo ikke alltid bare-bare å skille seg, det er nok ofte ikke så enkelt som noen her vil ha det til at man bare kan dumpe kona med en gang man synes hun er litt kjip og hun nye på jobb er pulbar.

Herregud, hvor gammel er du? 16?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dua?

synes forsåvidt det var godt skrevet av Cuntzilla - det er faan ikke lett å bare skille seg med barn og alt som gjør det komplisert. Det er vanskelig, og nei utroskap er ikke løsningen men jeg forstår at det skjer

Anonymkode: 335b4...925

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Javel. Hadde du en mening om innlegget mitt du ønsker å dele med oss og faktisk delta i diskusjonen som et voksent menneske, eller ville du bare demonstrere din manglende evne til å komme med treffende angrep?

• Liker 4
Skrevet
Cuntzilla skrev (1 time siden):

Finnes vel like mange grunner til å være utro som det finnes folk som er utro.

En klassisk historie er vel at de føler seg litt avvist seksuelt eller ikke sett eller satt pris på hjemme, så man søker utenfor forholdet for den type bekreftelse eller oppmerksomhet. Samtidig som man ikke nødvendigvis vil forlate forholdet, man kan fremdeles elske partner, ville ha det livet sammen, ha barn og hus og hytte og delte venner og alt det der som gjør ting vanskeligere. Eller man kan være på vei ut, og det er en del av prosessen 

This!

My woman😘

• Liker 1
Skrevet
Cuntzilla skrev (55 minutter siden):

Javel. Hadde du en mening om innlegget mitt du ønsker å dele med oss og faktisk delta i diskusjonen som et voksent menneske, eller ville du bare demonstrere din manglende evne til å komme med treffende angrep?

Et så infantilt innlegg, kan selvsagt ikke være utgangspunkt for noen serøs diskusjon om utroskap. Grunnen til at jeg spurte om alder, var at jeg rett og slett lurte på om infantiliteten var ekte eller tilgjort. Nå har jeg svaret, mange takk:)

• Liker 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke den du spør, men jeg mener det samme. Jeg er snart 50.

Det er ikke alle som er slaver av følelsene sine og som er blottet for moralsk handlekraft.

Anonymkode: 13f5b...bde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke den du spør, men jeg mener det samme. Jeg er snart 50.

Det er ikke alle som er slaver av følelsene sine og som er blottet for moralsk handlekraft.

Du om det

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hverken knappesortering eller what aboutism kan rettferdiggjøre utroskap. Det er en god ting - ikke en dårlig - at såpass mange reagerer intuitivt og umiddelbart på utroskap. Det er en indikasjon på etisk kompetanse.

Enig.

• Liker 2
Skrevet
Gorgonzola skrev (1 minutt siden):

Du om det

Jeg om det?

Nei, det var jo du som spurte.

Takk for svar, heter det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...