Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer virkelig på HVORFOR man er utro. 
Det skjer med så utrolig mange, også kjendiser i media forteller stadig vekk om utroskap som de har opplevd.

Selv har jeg aldri opplevd utroskap, men det er det værste jeg kan tenke meg.
Jeg synes at utroskap er utrolig egoistisk, respektløst og ikke minst feigt. Det finnes ALDRI en unnskyldning, uansett hvor full du var eller hvor sur du var på partneren. 

Det er jo så enkelt: vær sammen med den du er med og vær ærlig, eller gjør det slutt og ligg med andre! 

Anonymkode: b3db9...14c

• Liker 9
Skrevet

Tror det er utrolig mange grunner, noen fordi de ikke klarer å golde buksene på andre fordi de er ulykkelige og ikke klarer å gjøre noe med det. Leste et sted at det er 5-6 typer utroskap, noe slikt som; sexual affair (kun fysisk), emotional affair (kun følelsesmessig), exit affair (når du egentlig vil ut), love affair (både følelser og fysisk), revenge affair (hevn) pluss noe mer - har hørt veldig mange historier og alle er forskjellige. Har gode venninner som har fortalt - det er ikke riktig det de har gjort, men jeg får sympati må jeg si. 

Og så synes jeg faktisk det er mye som er verre enn å være utro - fysisk og mental vold f.eks. 

Dere som hiver ut utrolig kjipe kommentarer her inne om utroskap - tenk litt på at det er folk som sitter der ute og er i krise - som kanskje skriver her inne fordi de ikke har noen å snakke med? Synes det er vel mye drittslenging her inne og det er litt synd..

• Liker 26
Skrevet
Diezel skrev (5 minutter siden):

Og så synes jeg faktisk det er mye som er verre enn å være utro - fysisk og mental vold f.eks

Men å være utro er jo å utøve en form for psykisk vold

• Liker 9
Skrevet

Jeg gjør det fordi mannen har blitt lat, kjedelig, tjukk og sur. Kjeder meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 02b47...ca2

• Liker 5
Skrevet

Både jeg og mannen har trødd litt feil opp igjennom årene. Han fysisk og jeg mer emosjonelt. 

Det jeg oppfatter som hovedgrunnen i begge tilfellene er ett dårlig selvbilde kombinert med at man får mer bekreftelse fra en annen enn partneren, legg til litt dårlig impulskontroll og feiltrinnet var ett faktum. 

Så kan man jo se på grunnen til at det ble sånn som det ble, var den ene syk, gikk kanskje gjennom en personlig krise eller den velkjente tidsklemma som tar for mye tid så man glemmer vekk å prioritere hverandre. Det kan være så mange grunner. 

Det betyr ikke at det er greit, ikke på noen måter, men det er menneskelig. 

Anonymkode: 23e98...6fe

• Liker 9
Skrevet
Krakilsk skrev (10 minutter siden):

Vet ikke jeg - det synes jeg er å ta hardt i

• Liker 10
Gjest NoDiablo
Skrevet (endret)

Fordi de er superegoister. Fordi de er superkåte og lar driftene styre seg. Fordi de mangler evne til å se konsekvenser. De lever i en forestilling om hva de tror de fortjener fordi de alltid sammenlikner "dem" med noe/noen fra fortiden sin, oftest en tidligere relasjon. Lykkebobla sprakk. Og de var ikke sterke nok til å ta kampen. Tapere!

Endret av NoDiablo
Skrevet
Krakilsk skrev (58 minutter siden):

Dette! Det kan være fryktelig vondt og traumatisk å bli bedratt.

Anonymkode: 7dff0...06b

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri forstått og kommer aldri til å vise forståelse for utroskap. 
Jeg har selv opplevd hvor det kan ødelegge et menneske. Hadde jeg fått velge, så hadde jeg heller tatt et slag i trynet, slik at jeg kom meg derifra i en fart, enn å oppleve at utroskap sniker seg frem, og plutselig avdekker man et ekstremt svik.

Jeg opplevde traumatisk utroskap fra min ekssamboer - seksuelle affærer, følelsesmessige affærer, økonomisk utroskap, cyber-affære, generell uærlighet, samt mye annet dere ikke vil tro.

Jeg kom meg ut av forholdet, gikk videre med livet mitt uten videre bearbeidelse av det jeg hadde opplevd, og noen år senere møtte jeg min nåværende ektemake. Problemet var at etterhvert som forholdet ble mer og mer seriøst, ble allmenntilstanden min verre og verre.

Jeg ble plaget av kvalme og hodepine hele tiden, jeg var småsur mesteparten av tiden. Så ble det verre symptom som søvnvansker, veldig nervøs, høy puls, ville ikke gå på jobb - og så begynte flashbackene. Jeg kunne ligge hele natten og se alle situasjonene jeg hadde avdekket utroskap om og om og om igjen. 
En av de verste nettene, satt jeg i dusjen i over tre timer, for jeg ble distrahert av det kalde vannet.
Kjæresten min endte med å tvinge meg til legen, som sa at jeg viste symptomer på PTSD, og hun henviste meg videre.

Heldigvis hadde jeg funnet verdens flotteste partner, som var bestemt på at vi var skapt for hverandre. Vi gikk i samtaleterapi samtidig med min egen terapi. At han holdt ut! Alt jeg hadde puttet vekk bakerst i underbevisstheten min, kom styrtende tilbake. Jeg kunne ha voldsomme mareritt om utroskap, men nå puttet jeg min nye partner inn som "synderen".
Marerittene var så ekte, at jeg ble mistenksom i virkeligheten.

Vi kom oss gjennom det med hardt arbeid, vi har det bra begge to, og nå er vi gift! 

Anonymkode: 48b35...904

• Liker 14
Skrevet
Diezel skrev (1 time siden):

Tror det er utrolig mange grunner, noen fordi de ikke klarer å golde buksene på andre fordi de er ulykkelige og ikke klarer å gjøre noe med det. Leste et sted at det er 5-6 typer utroskap, noe slikt som; sexual affair (kun fysisk), emotional affair (kun følelsesmessig), exit affair (når du egentlig vil ut), love affair (både følelser og fysisk), revenge affair (hevn) pluss noe mer - har hørt veldig mange historier og alle er forskjellige. Har gode venninner som har fortalt - det er ikke riktig det de har gjort, men jeg får sympati må jeg si. 

Og så synes jeg faktisk det er mye som er verre enn å være utro - fysisk og mental vold f.eks. 

Dere som hiver ut utrolig kjipe kommentarer her inne om utroskap - tenk litt på at det er folk som sitter der ute og er i krise - som kanskje skriver her inne fordi de ikke har noen å snakke med? Synes det er vel mye drittslenging her inne og det er litt synd..

Det er bare damer som kan rettferdiggjøre utroskap. Merkelig praksis da dere dømmer utro menn nord og ned. 

Skrevet
Diezel skrev (10 timer siden):

Men hva løser utroskapen? Slutter den emosjonelle volden av at man ligger med andre? Blir forholdet bedre? Utroskap er som å pisse i buksa i minusgrader - først blir det varmt, og så fryser du av deg underlivet. Hele poenget er jo at utroskap ikke løser en dritt. Man er fortsatt i et forhold med den samme dårlige partneren, har de samme utfordringene hjemme, kanskje enda mer hvis utroskap blir oppdaget. Har man barn sammen, er det en fordel med rent brudd slik at samarbeidet om barna blir godt. Utroskap som oppdages av partner før brudd innbyr ikke akkurat med godt samarbeid om barna. 

Jeg har selv vært utsatt for utroskap fra alle bortsett fra min nåværende mann. Uansett hvor urimelig noen er i forholdet sitt, fortjener INGEN å oppleve å bli bedratt. Det er rett og slett for jævlig, eksene kunne like godt bare denge meg i stedet - blåmerker blekner, men den ødelagte selvtilliten, kvalmefølelsen og sårheten forblir. 

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (8 timer siden):

Det er bare damer som kan rettferdiggjøre utroskap. Merkelig praksis da dere dømmer utro menn nord og ned. 

Tro meg, jeg kjenner mange menn som både rettferdiggjør utroskap og ikke ser hva problemet er - de er jo polygame av natur, dama har lagt på seg, det er kjedelig å ha sex med samme dame hele livet og så videre. Jeg synes at utroskap alltid er galt, uavhengig av kjønn og forhold. Er man forelsket i en annen og ønsker å bryte, eller treffer man noen som klarer å dra en ut av et destruktivt forhold, så MÅ man ikke ligge sammen før det er slutt. Det ser ut for enkelte at man MÅ ha sex bare fordi man har følelser for noen. Det redelige er alltid å vente med det til etter man har slått opp. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri forstått og kommer aldri til å vise forståelse for utroskap. 
Jeg har selv opplevd hvor det kan ødelegge et menneske. Hadde jeg fått velge, så hadde jeg heller tatt et slag i trynet, slik at jeg kom meg derifra i en fart, enn å oppleve at utroskap sniker seg frem, og plutselig avdekker man et ekstremt svik.

Jeg opplevde traumatisk utroskap fra min ekssamboer - seksuelle affærer, følelsesmessige affærer, økonomisk utroskap, cyber-affære, generell uærlighet, samt mye annet dere ikke vil tro.

Jeg kom meg ut av forholdet, gikk videre med livet mitt uten videre bearbeidelse av det jeg hadde opplevd, og noen år senere møtte jeg min nåværende ektemake. Problemet var at etterhvert som forholdet ble mer og mer seriøst, ble allmenntilstanden min verre og verre.

Jeg ble plaget av kvalme og hodepine hele tiden, jeg var småsur mesteparten av tiden. Så ble det verre symptom som søvnvansker, veldig nervøs, høy puls, ville ikke gå på jobb - og så begynte flashbackene. Jeg kunne ligge hele natten og se alle situasjonene jeg hadde avdekket utroskap om og om og om igjen. 
En av de verste nettene, satt jeg i dusjen i over tre timer, for jeg ble distrahert av det kalde vannet.
Kjæresten min endte med å tvinge meg til legen, som sa at jeg viste symptomer på PTSD, og hun henviste meg videre.

Heldigvis hadde jeg funnet verdens flotteste partner, som var bestemt på at vi var skapt for hverandre. Vi gikk i samtaleterapi samtidig med min egen terapi. At han holdt ut! Alt jeg hadde puttet vekk bakerst i underbevisstheten min, kom styrtende tilbake. Jeg kunne ha voldsomme mareritt om utroskap, men nå puttet jeg min nye partner inn som "synderen".
Marerittene var så ekte, at jeg ble mistenksom i virkeligheten.

Vi kom oss gjennom det med hardt arbeid, vi har det bra begge to, og nå er vi gift! 

Anonymkode: 48b35...904

Jeg har opplevd utroskap flere ganger, og to ganger etter barnefødsler - de prøvde ikke en gang å skjule det veldig godt, slik at de ble lett oppdaget. Begge skyldte på at jeg la på meg og ikke stelte meg like mye som før (hadde krevende barn og egentlig aldri vært i fulltidspermisjon lenge på grunn av studier og jobb). Jeg sliter den dag i dag med selvbildet og hater kroppen min. Har ingen selvtillit mht tiltrekning av det motsatte kjønn, selv om jeg har verdens beste mann i dag. Klarer ikke å se meg selv i speilet uten å grøsse.

• Liker 5
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (11 minutter siden):

Jeg har opplevd utroskap flere ganger, og to ganger etter barnefødsler - de prøvde ikke en gang å skjule det veldig godt, slik at de ble lett oppdaget. Begge skyldte på at jeg la på meg og ikke stelte meg like mye som før (hadde krevende barn og egentlig aldri vært i fulltidspermisjon lenge på grunn av studier og jobb). Jeg sliter den dag i dag med selvbildet og hater kroppen min. Har ingen selvtillit mht tiltrekning av det motsatte kjønn, selv om jeg har verdens beste mann i dag. Klarer ikke å se meg selv i speilet uten å grøsse.

Det finnes svin desverre. Jeg synes det er en dårlig egenskap å skylde på noe som kommer naturlig. 

Det å fikse seg innimellom burde jo være ganske greit. 

Men hvorfor miste selvtiliten pga. en person? Det finnes helt sikkert veldig mange der ute som faktisk liker deg, hva med de?

Nå som du har verdens beste mann hvorfor teller ikke hans syn på deg? Trenger du da blikk fra andre menn i tillegg?

Speilbildet gjenspeiler bare det du ser og sier ingenting om hvordan du er som person. Men ditt syn på deg selv gjenspeiler det du er som person og der er du ikke snill. Det går noen flotte skatter der ute som er "ødelagte" av en missoppfatning av sitt eget selvbilde. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Det finnes svin desverre. Jeg synes det er en dårlig egenskap å skylde på noe som kommer naturlig. 

Det å fikse seg innimellom burde jo være ganske greit. 

Men hvorfor miste selvtiliten pga. en person? Det finnes helt sikkert veldig mange der ute som faktisk liker deg, hva med de?

Nå som du har verdens beste mann hvorfor teller ikke hans syn på deg? Trenger du da blikk fra andre menn i tillegg?

Speilbildet gjenspeiler bare det du ser og sier ingenting om hvordan du er som person. Men ditt syn på deg selv gjenspeiler det du er som person og der er du ikke snill. Det går noen flotte skatter der ute som er "ødelagte" av en missoppfatning av sitt eget selvbilde. 

Jeg trenger ingen blikk eller noe, men jeg er allerede psykisk ødelagt etter at både menn jeg var sammen med og andre fortalte meg hele livet at jeg var stygg, og etter at jeg opplevde utroskap og latterliggjøring på grunn av eget utseende. Psykisk er vi skrudd sammen slik at EN positiv kommentar ikke utsletter hundre negative. 

• Liker 3
Gjest På druen
Skrevet

Folk får bare knulle rundt så mye de vil uavhengig av om de er gift/i et forhold eller ikke, men har de barn så må de HOLDE KJEFT om det! Og passe jævlig på at det ikke kommer ut. Barn fortjener ikke å lide pga. hva voksne gjør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg gjør det fordi mannen har blitt lat, kjedelig, tjukk og sur. Kjeder meg 🤷‍♀️

Anonymkode: 02b47...ca2

Så hvorfor drar du ikke fra ham?

• Liker 7
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (7 timer siden):

Jeg trenger ingen blikk eller noe, men jeg er allerede psykisk ødelagt etter at både menn jeg var sammen med og andre fortalte meg hele livet at jeg var stygg, og etter at jeg opplevde utroskap og latterliggjøring på grunn av eget utseende. Psykisk er vi skrudd sammen slik at EN positiv kommentar ikke utsletter hundre negative. 

Huff så vondt å høre om dine dårlige erfaringer og opplevelser med skikkelig drittsekker. Jeg er sikker på at du er så fin som du er, både på utsiden og innsiden, og jeg håper at du sakte men sikkert klarer å elske deg selv igjen slik som dine exer burde ha elsker deg! Fint at du har en god partner nå i hvert fall :)  Klem!

Skrevet

Tror du har tre typer… har en kamerat og han ligger med en annen dame fast mens han har kjæreste og de har endelig fått til å bli gravide å enda så driver han på. Selv sier han at hun ikke gir han noe å han greier ikke leve uten sex. Ikke når hun aldri gidder. Han vil likevel ikke gå fra henne fordi det er henne han vil leve med. Men da mener jeg han kun vil leve med henne hvis han kan ligge med hun andre. Da er alt liksom perfekt .. men da er også sjangsen stor at hun blir en av se damene som i førtiårene finner ut at mannen lå med en på 25.. sånn typisk .. såfremt hun ikke begynner å gi mer av seg selv (sier ikke at det her hennes feil). Han bør ligge unna andre så lenge han er i forhold. Får han ikle sex bør han fixe det eller gå . Eller kanskje hun bør gå? Hvem vet..

-åsså tror jeg det og finnes en sånn type som søker spenning.. noen har det med drugs og gambling men andre kan ha det med sex, igjen..

den tredje typen er en som tennes sexuelt av å møte ukjente, ha sex, kjøpe en blowjob eller treffe andre av samme kjønn, at dette er en stor hemmelighet som må leves ut i det skjulte. 

åsså tror jeg det til syvende å sist vil være mest smertefullt for den som gjør disse tingene, det er noe inni en som ikke er riktig.. noe som de egentlig ønsker å forandre men som de ikke klarer å komme noe vei med..

å gå fra kona/mannen pga sex er ofte ikke ett tema. Man går å får ett annet sted åsså funker alt det andre helt greit. Det bare blir sånn. Å med barn i bildet er det hvertfall lite fristende å begynne å bryte opp når man har felles bosted og bil etc.. bare pga sex.. som man kanskje ikke engang får hjemme. Blir enslags menneskerett å få gå ut å hente kosen..

for enkelte er sex utenfor forholdet bare en bagatell, men viktig nok til at det blir utroskap av det. Etter en stund blir dette en vanesak og samvittigheten er ikke-eksisterende.. da har man bare synket så lavt rett og slett …. Og alle rundt en får sjokk, partner blir knust og familien revner tvert. Dette vet den som er utro.. så han /hun bare holder hjulene sine  igang på en trygg måte.. måtte det alltid forbli en hemmelighet ..

hjerterått men sant ..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...