Gå til innhold

vurderer å starte å styrketrene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente, 20, skal starte på OsloMet. Ønsker å begynne å trene styrke sammen med et par andre. Vet det er mange SATS sentre i nærheten, St. Hans haugen osv.

Bare lurer på hvor vanlig det er blant jenter å trene styrke ? Er det noen jenter som løfter vekter på SATS? Hvordan er kjønnsfordelingen?

 

Anonymkode: 2aef3...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jente, 20, skal starte på OsloMet. Ønsker å begynne å trene styrke sammen med et par andre. Vet det er mange SATS sentre i nærheten, St. Hans haugen osv.

Bare lurer på hvor vanlig det er blant jenter å trene styrke ? Er det noen jenter som løfter vekter på SATS? Hvordan er kjønnsfordelingen?

 

Anonymkode: 2aef3...ae5

Mitt inntrykk er at det er ganske mange jenter som trener styrke, og at de ofte er på de mainstream treningssentrene ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil du ikke angre på. Merker godt på helsa og hverdagen selv i hvert fall. Men liker ikke sentre da. :) 

 

Anonymkode: 0f60e...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jente, 20, skal starte på OsloMet. Ønsker å begynne å trene styrke sammen med et par andre. Vet det er mange SATS sentre i nærheten, St. Hans haugen osv.

Bare lurer på hvor vanlig det er blant jenter å trene styrke ? Er det noen jenter som løfter vekter på SATS? Hvordan er kjønnsfordelingen?

 

Anonymkode: 2aef3...ae5

Jeg har ca 10 kvinnelige kollegaer i ulik alder. Som jeg vet, så trener 7 av dem jevnlig styrke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student på 2.året. Har inntrykk av at omtrent alle jenter i mitt miljø trener styrke i en eller annen form, de fleste på treningssenter. Det er veĺdig vanlig og veldig kult. Du blir sterk og får bedre holdning og blir strammere. Økt energi og selvtillitt. Selv begynte jeg å løfte vekter på vgs, sammen med et par andre jenter fra klassen, så 3-4 år blir det vel nå :)

Anonymkode: ef73a...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse jenter som trener styrke. Det er vel helt vanlig nå. Som student på Oslo met et det imidlertid perfekt å trene på sio trening på Holbergs plass. Kjempebillig og god kvalitet, og ikke minst hyggelig å trene med medstudenter. 

Anonymkode: 158d9...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...