Nuttery Skrevet 17. oktober #1061 Del Skrevet 17. oktober KnitAndCoffee skrev (23 minutter siden): Bor uti huttiheita 😂 Skal ut i ettermiddag og se hvordan formen er. Må jo det når jeg ser at andre greier det! Skal ta med meg drahjelp (bikja) og se om jeg greier å bli stiv og støl. 😅 Vi greier det ett skritt av gangen 😂 jeg føler min største seier hittil er at jeg ikke tenker på å stoppe HELE tiden. Det er virkelig det som gjør det bedre for min del. Tidligere tenkte jeg på det hvert 10ende sekund, og da var bare 5 minutter fryktelig lenge. Lykke til med turen! Bikkja er antageligvis veldig begeistra for en rask tur, så du får henge på 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1062 Del Skrevet 17. oktober Jeg har også syntes det har vært kaldt og surt ute siste tiden, så har blitt lite fristende å løpe ute. Forrige uke var jeg på en joggetur på 10 km, og det kom en blanding av styrtregn og sludd, jeg ble iskald og demotivert. Denne uken hadde jeg en fantastisk mølleøkt, gikk i rask gange 10 km med 15 % stigning. Har fått mer og mer sansen for motbakketrening, men formen er ikke god nok enda for rolig jogging i oppoverbakke. Jeg var med på et ultraløp i sommer med mye motbakke, planlegger å delta neste sommer også. Så planen er å bygge opp formen slik jeg klarer å bevege meg raskere opp motbakke uten å få melkesyre. Anonymkode: 8b734...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 18. oktober #1063 Del Skrevet 18. oktober I dag ble det "bare" 9 km. I dag var det første gang jeg klarte det etter en betennelse i hoften som varte i hele fjor vinter og fram til mai ca, så har måttet liksom startet på scratch 🫣 Løper 3 ganger i uken uansett vær og vind. Hater å trene innendørs, det er kjedelig har jeg funnet ut etter den betennelsen i hoften🤣 Får ikke pulsen under 140 uansett hvor sakte jeg løper🫣 Da jeg begynte å løpe for litt over ett år siden så var pulsen min på godt over 180-190 hver gang, så skal kanskje ikke klage når den er rundt 150 nå 🙂 Prøver å ligge på mellom 5 og 6 i pace på mine "rolige" løpeturer, men ikke alltid det går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1064 Del Skrevet 18. oktober Lillemy_87 skrev (1 minutt siden): dag ble det "bare" 9 km. Ikke si "bare"..! Du skal vite at det kun er et mindretall som kan løpe 9km..👍 Anonymkode: c7e5d...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 18. oktober #1065 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke si "bare"..! Du skal vite at det kun er et mindretall som kan løpe 9km..👍 Anonymkode: c7e5d...a8b Er egentlig bare glad for hver km jeg får, men er vant til å springe lengre, så føles litt surt å starte på bånn igjen. Skal ikke klage så lenge jeg ikke har vondt 🙂🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 21. oktober #1066 Del Skrevet 21. oktober Prøver å jogge på mandager, for da har jeg i hvert fall gjort det en gang den uka.... Men i dag er jammen motivasjonen dårlig! Trenger et spark bak 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 21. oktober #1067 Del Skrevet 21. oktober I dag jogget jeg 5 km for første gang! Brukte litt over 34 min 🎉 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 22. oktober #1068 Del Skrevet 22. oktober Vampyrina skrev (21 timer siden): I dag jogget jeg 5 km for første gang! Brukte litt over 34 min 🎉 Det er ikke en dårlig tid hvis det var første gang du løp det 😁 Jeg husker jeg brukte rundt 40 minutter på min første 5 km 🙂 Så syns du skal være stolt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 22. oktober #1069 Del Skrevet 22. oktober Lillemy_87 skrev (1 time siden): Det er ikke en dårlig tid hvis det var første gang du løp det 😁 Jeg husker jeg brukte rundt 40 minutter på min første 5 km 🙂 Så syns du skal være stolt. Tusen takk! Jeg har «øvd» meg i flere mmd på å løpe 3000 m, men ikke løpt så langt som 5 km før nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. oktober #1070 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 18.42): Jeg har også syntes det har vært kaldt og surt ute siste tiden, så har blitt lite fristende å løpe ute. Forrige uke var jeg på en joggetur på 10 km, og det kom en blanding av styrtregn og sludd, jeg ble iskald og demotivert. Denne uken hadde jeg en fantastisk mølleøkt, gikk i rask gange 10 km med 15 % stigning. Har fått mer og mer sansen for motbakketrening, men formen er ikke god nok enda for rolig jogging i oppoverbakke. Jeg var med på et ultraløp i sommer med mye motbakke, planlegger å delta neste sommer også. Så planen er å bygge opp formen slik jeg klarer å bevege meg raskere opp motbakke uten å få melkesyre. Anonymkode: 8b734...74e Jeg løper fremdeles i shorts. Rett og slett fordi det er lettere bekledning enn jobbebukse, noe som er viktig når man jakter rekorder! Men nå bor jeg i sør hvor det stort sett er over 10 grader for tiden. Nærmer det seg 0 grader forsvinner motivasjonen også, så jeg pleier å avslutte løpesesongen ute en gang i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 24. oktober #1071 Del Skrevet 24. oktober Jeg er kanskje litt sær akkurat der, men jeg er faktisk veldig glad i å løpe på denne årstiden. 🙈 Det blir ikke for varmt, og jeg slipper å planlegge like mye, på sommeren er det for eksempel mye vanskeligere å få løpt midt på dagen eller på ettermiddagen når det er for varmt. Men det er en hårfin grense, da. Å løpe i mørket er for eksempel helt greit når man først er i gang, men dørstokkmila blir mye tyngre. Siden jeg ofte løper hjem fra jobb eller på formiddagen i helgene så er det kun i en begrenset periode at mørket «hemmer» løpingen min. Verre er det når det blir for mye sludd, slafs eller tung snø. Jeg har piggsko som funker bra (en nydelig investering!), men når det snør veldig tett og fortau ikke blir brøytet tidsnok (noe som beskriver omtrent hele januar og deler av februar der jeg bor forrige vinter) så hjelper ikke piggsko så veldig mye. Det er også betydelig mer slitsomt å jogge hvis holka består av mange lag med gammel og skjeiv is. Men det er jo veldig bra for balanse og treningen å jogge under slike forhold, da. Tenker også i forhold til egen motivasjon at våren kommer til å føles 10x lettere dersom jeg får kommet meg gjennom vinteren med jevnlig løpetrening. Å endelig få bar asfalt under føttene blir den store gulroten, hehe. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå