AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Etter mange år sengeliggende med psykisk sykdom og dårlig livsstil så har jeg vel innsett at jeg må til legen å starte med blodtrykksmedisin. Et stort nederlag! Er 175 cm og 115 kg, 27 år, men har startet å trene/spise sunt nå. Problemet er at jeg har gått med dette i ti år mer eller mindre og vet det setter sin stuck på hjertehelsen (besteforeldre på begge sider har dødd av noe hjerterelater før de var 70). Noen flere her som har startet med blodtrykksenkende i ung alder? Merket du noen forskjell i hverdagen? (Mitt blodtrykk kan ligge på 140/90 på en rolig dag, men er jeg stresset lan det komme opp i 150/110).. Anonymkode: c4feb...9de
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Du har en BMI på nesten 40, noe som er i kategorien alvorlig fedme. Går du ned i vekt, er det stor sjanse for at blodtrykket ditt også faller Men dette må vel legen ha snakket med deg om? Anonymkode: a6493...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Samme her, måtte begynne på blodtrykksmedisiner for jeg hadde en aneurisme, var sånn cirka samme alder som deg når jeg begynte. Anonymkode: cc01a...5cb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Broren min fikk også målt høyt blodtrykk i relativt ung alder. Han var også overvektig, og legen foreslo å prøve med livsstilsendring før han ble satt på medisiner. Rart at det ikke ble foreslått for deg også. Det er mye å hente der. Nå er han nesten normalvektig, trener (ikke mye, men han beveger seg hver dag - var helt inaktiv før), og blodtrykket er perfekt. Synd å begynne på medisiner når det å gå ned i vekt kan gi en like god effekt, og påvirke deg positivt på alle måter. Anonymkode: 01c9f...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Jeg har vært 40 kg mindre skal sies og hadde fremdeles problemer da. Har spiseforstyrrelse i tillegg.. men kan godt prøve først å gi det et års tid. Anonymkode: c4feb...9de 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå