Gå til innhold

Utskrift av somatisk journal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har bedt om å få det? Hva står det der? Er det fra man er født? 

Anonymkode: 60e78...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har søkt og fått det fra sykehuset ja. Er ikke fra fødselen da det er registret på mor. Man må velge hvilke datoer man vil ha utskrift fra, og får både legenotater og sykepleiejournalen.

Anonymkode: 04095...1fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har søkt og fått det fra sykehuset ja. Er ikke fra fødselen da det er registret på mor. Man må velge hvilke datoer man vil ha utskrift fra, og får både legenotater og sykepleiejournalen.

Anonymkode: 04095...1fa

Betalte du noe? 

Anonymkode: 60e78...77e

Skrevet

Er det helsejournalen fra helsestasjonen og skolehelsetjenesten du vil ha? Isåfall må du ta kontakt med byarkivet dersom det er mer enn ti år siden du gikk ut av grunnskolen, der må du søke om innsyn. Når jeg gjorde dette slapp jeg å betale, men det tok fem uker fordi de måtte behandle søknaden og så finne den, fikk den tilsendt som rekommandert post. I denne journalen finner du info om fødselen som er tilsendt helsestasjonen du tilhørte.

Vil du ha journalen fra sykehuset må du søke om det også, du finner søknadsskjema på det aktuelle sykehusets hjemmeside. Dette må du sannsynligvis betale for, er snakk om 85kr eller noe sånt. Husk å be om journal fra alle avdelinger om du har vært innom flere!

Skal du ha journalen fra fastlegen din kan du ringe og be om det, dette må du også mest sannsynlig betale for, samme pris som sykehuset. Jeg har dog opplevd å få utskriften gratis da.

Anonymkode: 47035...f7b

Skrevet

Journalen fra fastlegen må først gåes igjennom sammen med fastlegen før du får den utlevert .

Anonymkode: 18b66...71e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Journalen fra fastlegen må først gåes igjennom sammen med fastlegen før du får den utlevert .

Anonymkode: 18b66...71e

Ikke nødvendigvis! 

Anonymkode: 47035...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...