Gå til innhold

Antivirusprogramm

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er nok veldig rar for jeg har ikke anskaffet meg et antivirusprogramm og nå har jeg noe tull på pc. Trenger rask hjelp for å finne det beste programmet. Hva anbefaler du? Gjerne med en link.

Endret av Lillesøster
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du absolutt ha :)

Norton, F-secure, Norman og mange flere......

AVG er gratis, fant en link her, men må si jeg ikke har heilt kontroll over hva andre som er gratis:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...3EF5D0A4A00E32C

Norton får alltid bra i test. Jeg har det selv gjennom telenor. Sjekk om bredbåndstilbyderen din har gratis antivirus.

Du bør også installere noe for å fjerne adaware og spyware.

Skrevet

Jeg bruker Avast, dette er gratis for hjemmebruk.

Husk også å legge inn programmer for fjerning av spyware og adware, Ad-awareog

Spybot er to gratisprogrammer som tar det meste. Bruker disse selv.

Lykke til! :)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bruker også AVG og er veldig fornøyd. Før brukte jeg Norton, siden det fulgte med adsl-abonnementet mitt, men det brukte veldig mye ressurser og maskinen ble tregere av det. Har hørt andre som har sagt det samme, så det anbefaler jeg ikke.

Skrevet (endret)

Jeg innstallerte det og programmet fant en trojansk hest. Det hadde ingen av de andre programmene jeg har kjørt på pc`en klart å finne. Takk for tips og råd.

Endret av Lillesøster
Skrevet

Bare et dumt spørsmål: Kan jeg installere et virusprogram, feks AVG, i tillegg til Norton..? Ellers hjelper det en del å bruke andre nettlesere enn explorer - etter at eg gikk over til firefox har jeg knapt hatt problemer med spyware:-)

Skrevet

Jeg har Mac, det finnes ikke virus for Mac. Derfor trenger jeg ikke bry meg om slikt. :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg har Mac, det finnes ikke virus for Mac. Derfor trenger jeg ikke bry meg om slikt.  :ler:

Ok.

• 2 måneder senere...
Skrevet
Bare et dumt spørsmål: Kan jeg installere et virusprogram, feks AVG, i tillegg til Norton..? Ellers hjelper det en del å bruke andre nettlesere enn explorer - etter at eg gikk over til firefox har jeg knapt hatt problemer med spyware:-)

er vel ikke noe poeng i flere antivirusprgr. Og spyware tas stort sett ikke av dem. da må man ha et eget program for dem.

Men skifte til FF er et lurt valg. Virus kommer imidlertid også der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...