Gå til innhold

Hund som biter - men som mangler tenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hunden er gammel og mangler tenner, men har det siste året bitt et par-tre ganger i stressa situasjoner. Hadde han hatt tenner hadde jo svaret vært åpenbart, men dette er en veldig liten hund som ikke kan gjøre skade med denne klipingen med gommene. Er det noe å reagere på?

(Og ja, jeg prøver jo å hindre disse stressa situasjonene så godt jeg kan, jeg vil at hunden min skal ha det bra)

Anonymkode: d3796...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier selv at hunden er gammel, og du tar med hunden i stressende situasjoner. Det er ikke bra for hunden, og den sier godt ifra når den biter deg - om at dette er noe den absolutt ikke liker. 

Hør på hunden din du. Dette er bare en liten del av språket dens :) 

• Liker 3
Skrevet
Rosatoast skrev (40 minutter siden):

Du sier selv at hunden er gammel, og du tar med hunden i stressende situasjoner. Det er ikke bra for hunden, og den sier godt ifra når den biter deg - om at dette er noe den absolutt ikke liker. 

Hør på hunden din du. Dette er bare en liten del av språket dens :) 

Ja, jeg vet. Det er snakk om en toåring som av og til kan være litt brå og skremmer hunden. Den klarer vanligvis fint å fjerne seg fra situasjonen selv, men et fåtall ganger har det dessverre gått litt for fort til at jeg eller hunden har klart å reagere. 

Men takk for innspill, jeg er i hvert fall glad du ikke sier jeg må avlive den lille skatten min. Han gjør jo ingen skade, det er det jeg har vært redd for. 

Skrevet

Nei gud ikke avliv ❤️

Det er normalt hundespråk og den klarer jo ikke gjøre noe harme uansett ❤️

Anonymkode: d016c...59d

Skrevet

Faren med hunder som kan finne på å bite, er jo at de kan gjøre skade. Har du en liten sak uten tenner, så kan den ikke gjøre skade 🙂

Men jeg ville ha jobbet for å gjøre hunden og miljøet den lever i tryggere, så den ikke føler behov for å bite. Pass på så 2-åringen og hunden ikke er i nærheten av hverandre, og jobb med selvtillitten/tryggheten til hunden 🙂

Anonymkode: 4d1e6...5a0

Skrevet

Så det er helt ok for en hund å bite, så lenge den ikke har tenner?! Hva med å finne årsaken til at den føler at den må ty til noe så drastisk som å bite for å vise at den ikke håndterer situasjonen den er satt i? Først da kan du hjelpe hunden til å bli trygg. Klarer du ikke å unngå situasjoner der den biter, bør den avlives. På samme grunnlag som om det skulle vært en hund med tenner. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 14.43):

Nei gud ikke avliv ❤️

Det er normalt hundespråk og den klarer jo ikke gjøre noe harme uansett ❤️

Anonymkode: d016c...59d

Normalt hundespråk å bite mennesker? 🤔

Anonymkode: 514f6...d36

• Liker 1
Skrevet

Da må det bli avliving da, jeg klarer ikke være tilstede 100 % av tida. 

Skrevet

Hold den mest mulig unna stress, men en tannløs liten hund som biter utgjør ikke skade for fare sånn sett, men tenk på velværet til hunden...

Anonymkode: e9304...15e

Skrevet

Om du ikke klarer å være tilstede 100% er det like greit å avlive!

Hunden er gammel og liker overhodet ikke situasjonene han av og til havner i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...