AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 (endret) Ja nå har jeg begynt med Ritalin. Jeg tok første pillen i dag. Jeg innbiller meg at jeg er mer våken og er mer tiltaksfull, jeg har feks tatt ut søpla, spist sunn og god lunch, gjort en del på jobb, og vasket litt. Jeg har tilogmed tatt kontakt med kjørelærer for å ta kjøretimer, da jeg trenger å bli mer trygg på å kjøre bil, noe som jeg har slitt med i lang tid nå. Men jeg synes jeg fortsatt har litt "racing thoughts" og tenker på mye forskjellig på en gang. Jeg har og vondt i hodet, og legen sa det var en effekt. Noen her som har erfaring med ritalin? Hvordan går det med deg og hvordan opplever du medisinen? Anonymkode: f49fb...ce6 Delryddet for medisindosering. _popcorn_, mod Endret 1. september 2021 av _popcorn_
_popcorn_ Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Ryddet for diskusjon om medisindosering. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Oisann, skulle nok ikke oppgitt dosering, nei. Jeg prøver igjen: Jeg er i min andre uke nå. Jeg merket ikke noe spesielt de første fire-fem dagene. Litt munntørrhet og ekstra tørst, og kaaanskje litt mindre trøtt enn mengden søvn skulle tilsi. Etter en uke og fikk jeg en litt sterk følelse av angst i kroppen, jeg var hele tiden i "beredskap" og ventet på krisen som ville komme hvert øyeblikk, føltes det som. Samtidig følte jeg meg også enda litt mer våken. Og jeg klarte å fullføre ting jeg hadde begynt med, til en viss grad. I dag har jeg fått følelsen av stillhet i hodet. Jeg er fortsatt trøtt fordi jeg har lagt meg for seint. Men har ikke like mye av den mentale slitenheten som ofte følger med. Bare trøtt. Så nå skal doseringen justeres for å finne balansen mellom effekt og bivirkninger. Anonymkode: 7ed55...0dd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Jeg tar Ritalin mot ADHD og merker god effekt. Innimellom glemmer jeg dem og da merker jeg en mye større indre uro og jeg blir mye mer surrete og "handlingslammet". Når det er sagt så er absolutt ikke ritalin magi som på magisk vis løser alle problemer Jeg har fremdeles mine vanskeligheter, særheter og utfordringer, men ritalinen tar toppen av dem Anonymkode: 91d4b...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 jeg har merket nå første uken er at jeg har lyst til ting. Drive med hobby feks. Organisere skapet. Føre timene mine. Jeg har vært på foreldremøte og fikk med meg det meste. Har mindre tics. Men har også lite apetitt, og har vondt i hodet.. Anonymkode: f49fb...ce6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå