Gå til innhold

Resepter hos fastlegen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal det være ok å måtte vente på e-henvendelse på vanlige medisiner? 

Eller hvor langt tid skal en fastlege måtte bruke på dette? På hjemmesiden skriver legekontoret det tar en til to dager. Nå har jeg ve tet 4 dager. Før har jeg måtte vente i 6 dager på å få paracet og ibux og melatonin. 

Anonymkode: d770c...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på når jeg sender henvendelsen. Er det først i uka er det gjerne samme dag eller senest dagen etter. Er det f.eks på fredag, så får jeg ny resept på mandag.

Skrevet
Bøtteballetten skrev (17 minutter siden):

Kommer an på når jeg sender henvendelsen. Er det først i uka er det gjerne samme dag eller senest dagen etter. Er det f.eks på fredag, så får jeg ny resept på mandag.

Hmm. Jeg sendte søndags morgen kl 08.  Jeg må alltid vente så lenge. Har tatt de på det før, men det hjalp ikke.

Mener du det er for lenge å vente i 4 til 6 dager som jeg vanligvis gjør?

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hmm. Jeg sendte søndags morgen kl 08.  Jeg må alltid vente så lenge. Har tatt de på det før, men det hjalp ikke.

Smsen blir neppe registrert i systemet før mandags formiddag, de fleste slike SMSer må behandles av legesekretæren (som ikke jobber i helgene) . Så har legen to arbeidsdager på seg. Dersom det haster får du ringe legesenteret. 

• Liker 2
Skrevet
studerende skrev (1 minutt siden):

Smsen blir neppe registrert i systemet før mandags formiddag, de fleste slike SMSer må behandles av legesekretæren (som ikke jobber i helgene) . Så har legen to arbeidsdager på seg. Dersom det haster får du ringe legesenteret. 

Hjelper ikke å ringe legekontoret. De legger det i en haug til legen som tar arbeidsoppgavene i rekkefølge. 

Skrevet

Ved mitt legekontor tar de gjerne henvendelser om resepter i løpet av dagen, om jeg har lagt inn beskjed om reseptfornyelse på morgenen (en hverdag). Det har hendt en sjelden gang at det har drøyd til dagen etter, men lenger enn det har jeg ikke måttet vente.

Dette gjelder da reseptfornyelser, ikke å få en helt ny resept på noe man ikke har fått før (det krever legetime).

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge skal det være ok å måtte vente på e-henvendelse på vanlige medisiner? 

Eller hvor langt tid skal en fastlege måtte bruke på dette? På hjemmesiden skriver legekontoret det tar en til to dager. Nå har jeg ve tet 4 dager. Før har jeg måtte vente i 6 dager på å få paracet og ibux og melatonin. 

Jeg får det samme dag om jeg sender mld før 12

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (19 minutter siden):

Ved mitt legekontor tar de gjerne henvendelser om resepter i løpet av dagen, om jeg har lagt inn beskjed om reseptfornyelse på morgenen (en hverdag). Det har hendt en sjelden gang at det har drøyd til dagen etter, men lenger enn det har jeg ikke måttet vente.

Dette gjelder da reseptfornyelser, ikke å få en helt ny resept på noe man ikke har fått før (det krever legetime).

Jeg har, har tilogmed fått fra legevakten. 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Jeg får det samme dag om jeg sender mld før 12

Det er jeg også vant med fra tidligere fastleger. De er utrolig trege og jeg synes det er dårlig gjort å ikke klare å skjerpe seg litt

Skrevet

Jeg pleier å få resept samme dag som jeg sender inn på min helse. Noen er tregere enn andre.

Anonymkode: 34e29...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier å få resept samme dag som jeg sender inn på min helse. Noen er tregere enn andre.

Anonymkode: 34e29...ba1

Mener du på HelseNorge.no ?

Anonymkode: 32c3d...0ee

Skrevet

Jeg pleier å få samme dag eller dagen etter, men hvis det er mye å gjøre for legen er det ikke rart om det går noen dager. Alt du trenger kan for øvrig kjøpes uten resept, og sånn sett er det ingen krise. 

Anonymkode: 07214...6fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

6 dager er litt lenge syns jeg. Nå vet ikke jeg om du bor i by eller på bygda. Dvs om det er et stort eller lite sted. Det kan ha en sammenheng med responstid.

Vi kan ikke forvente å få ny resept raskt hvis vi sender forespørsel i forbindelse med helg. Da må man regne med litt ventetid. Men burde få resepten innen onsdag tenker jeg.

Skrevet
Bøtteballetten skrev (3 minutter siden):

6 dager er litt lenge syns jeg. Nå vet ikke jeg om du bor i by eller på bygda. Dvs om det er et stort eller lite sted. Det kan ha en sammenheng med responstid.

Vi kan ikke forvente å få ny resept raskt hvis vi sender forespørsel i forbindelse med helg. Da må man regne med litt ventetid. Men burde få resepten innen onsdag tenker jeg.

Jeg sendte forespørselen om nye resepter søndags morgen, da jeg har sett flere ganger at legen jobber søndag kveld, da jeg har fått flere nye resept fornyelser søndag kveld. Så gjenstår det å se hvor lenge jeg må vente denne gangen. 

Skrevet

Jeg pleier å få fornyelsene samme dag, litt avhengig av hvilken dag det er og når på døgnet. Men legen min svarer også på helsenorge i helga, da han ikke er på legesenteret hele uka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

paracet og ibux og melatonin.

Hvis forespørselen gjelder medikamenter som dette får det naturlgvis lav prioritet ettersom du får kjøpt dette reseptfritt.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sendte søndags morgen kl 08

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå har jeg ve tet 4 dager.

Nei, du har ventet tre virkedager. 

Anonymkode: 7c346...074

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis forespørselen gjelder medikamenter som dette får det naturlgvis lav prioritet ettersom du får kjøpt dette reseptfritt.

Nei, du har ventet tre virkedager. 

Anonymkode: 7c346...074

Ok. Takk for rettelsen..veldig viktig å påpeke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sendte forespørselen om nye resepter søndags morgen, da jeg har sett flere ganger at legen jobber søndag kveld, da jeg har fått flere nye resept fornyelser søndag kveld. Så gjenstår det å se hvor lenge jeg må vente denne gangen. 

Ja hender de tar ei jobbøkt på kvelden eller i løpet av helgen hvis det passer seg sånn. 

Får håpe du slipper å vente så veldig lenge denne gangen. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...