Gå til innhold

Risiko for å bli smittet i testkøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto en haug mennesker utenfor testlokalet, og etter det jeg forsto også folk med symptomer og noen med positiv hjemmetest. Sto utendørs, alle med maske, og prøvde å holde 1 meter’n. Jeg har tatt 1 dose pfeizer. Er sjansen høy for å bli smittet i en sånn setting?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørsmålet er vel tok du nok hensyn selv, altså hadde på maske korrekt og ikke fiklet med den, holdt god nok avstand, spritet deg om du tok i noe / vasket deg godt på hendene i etterkant? i så fall er sjangsen liten.. 

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (23 minutter siden):

spørsmålet er vel tok du nok hensyn selv, altså hadde på maske korrekt og ikke fiklet med den, holdt god nok avstand, spritet deg om du tok i noe / vasket deg godt på hendene i etterkant? i så fall er sjangsen liten.. 

Ja, tok hensyn. Prøvde å holde meter’n, tok ikke på noe. Maska var på hele tiden bortsett fra et øyeblikk hvor jeg var alene på området. Spritet hendene på vei hjem igjen 

Skrevet

Jeg stusser også litt på disse lange testkøene, og synes ikke det virker særlig smart utifra smittevernhensyn. Men så lenge det er utendørs tenker jeg at risikoen for å bli smittet er nokså lav, såfremt folk bruker maske og holder avstand. Jeg tror dessverre at slike køer skremmer endel bort fra å teste seg også, så jeg tror kommunene hadde vært tjent med å løse det på bedre måter. 

• Liker 3
  • Opprett ny...