AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hvordan var din opplevelse? Fødte du på fødestue eller fødeavdeling? Hvor lang var liggetiden? Er de mest interessert i å sende deg hjem fortest mulig? Anonymkode: c1c4e...107
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Fødte i juni, på den "grønne avdelingen" med badekar som smertelindring. Fikk ikke komme inn før jeg hadde regelmessige rier med 4-5 minutters mellomrom. Ble så sendt på barselhotell sammen med barnefar og var der i to dager. Alt i alt hadde vi en fin opplevelse ved St.Olavs. Anonymkode: e20bd...7b5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Jeg fødte i sommer på fødeavdelinga. Følte meg veldig trygg og ivaretatt av en super jordmor. Ble to døgn på barsel før vi dro hjem, følte ikke det var noe mas om at vi måtte reise så fort som mulig. Men vi var ivrige på å komme oss raskt hjem selv da. Anonymkode: 61df3...7bb
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Fødeavdeling begge ganger. Blitt liggende på barsel ei uke med begge to. De var ikke interessert i å sende oss hjem fortest mulig, men først når ting var «avklart» mtp komplikasjoner som oppstod. Ganske greit fornøyd med fødeavdeling, barsel var topp. Anonymkode: 4b38c...920
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Fødeavdeling pga. GBS og igangsetting. Barselavdelingen etterpå av samme grunn. Følte det var ok mesteparten av tiden. Greie folk der jeg var innlagt for igangsetting, greie folk da jeg ble flyttet til fødeavdelingen. Anestesilegen som satte epidural var flink og grei. Det som var kjipt var at det ble besluttet å ta ungen med vakuum uten at jeg fikk det helt med meg, så det føltes som en brutal og smertefull greie som bare skjedde med meg. På barselavdelingen etterpå skulle jeg ønske at de tilbydde morsmelkerstatning før de gjorde, for det tok lang tid før melka kom og babyen var veldig sulten og urolig. Så jeg sov nesten ingenting på flere døgn. Det var en kjip start. Men de var stort sett greie, ganske travle da. Og fikk ikke samtale for å gå igjennom fødselen til tross for at jeg ba om det. Anonymkode: 8ce8e...c44
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Hadde planlagt keisersnitt der. Veldig fin opplevelse - fikk være så lenge vi ville. Fikk morsmelkerstatning med en gang da jeg ikke ville at baby skulle være sulten. Har mange venner og slektninger som har født der de siste syv årene, aldri hørt noe negativt Anonymkode: 2715e...fe0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Er fødestuen på St.Olavs helt ny? Jeg fødte der i 2014 og 2018, hørte ikke om noe alternativ til fødeavdeling da. I 2014 fødte jeg i juli, og var på barselavd. etterpå. Det var veldig tydelig både under fødsel og på barsel at de hadde det svært travelt og var underbemannet. Fødselen tok veldig lang tid, vi var mye alene på rommet og både jeg og samboeren var engstelige og følte oss ikke særlig trygge. Jordmoren var dyktig, hun hadde bare ikke nok tid til oss. Spesielt ille ble det da jeg ble helt utslitt av smertene: samboer fikk ikke skikkelig kontakt med meg, men de stakk bare såvidt hodet inn døra da han ringte etter de. Da var han skikkelig redd har han fortalt. I tillegg slet jeg med amminga, men opplevde at ingen på barsel hadde tid til å veilede meg skikkelig. Samme dag som vi skulle dra fikk jeg prøve ammeskjold, uten at det hjalp. I journalen vi fikk med hjem står det «ammer med ammeskjold, fungerer bra» 🙈😅 I 2018 fødte jeg i januar, og var på barselhotellet. Da vi først kom inn og jeg lå med rie overvåkning følte jeg igjen at vi ble veldig overlatt til oss selv (mulig vi kom midt i vaktskiftet). Jeg kjente at dette gikk fort og ville bare komme meg ned fra den benken og over i en seng. Jeg ringte på, men hun som kom stakk bare hodet inn døra og ba meg ligge lenger. Da tok jeg saken i egne hender, fjernet alt utstyret og karret meg ned fra benken selv - da kom de rimelig kjapt. Derifra følte jeg meg godt ivaretatt, det hjalp nok på at denne fødselen var raskere, uten komplikasjoner og at vi fikk komme på barselhotellet. Men det var uansett tydelig at de hadde bedre tid og at det ikke var «høysesong» 😅 Anonymkode: aea9a...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er fødestuen på St.Olavs helt ny? Jeg fødte der i 2014 og 2018, hørte ikke om noe alternativ til fødeavdeling da. I 2014 fødte jeg i juli, og var på barselavd. etterpå. Det var veldig tydelig både under fødsel og på barsel at de hadde det svært travelt og var underbemannet. Fødselen tok veldig lang tid, vi var mye alene på rommet og både jeg og samboeren var engstelige og følte oss ikke særlig trygge. Jordmoren var dyktig, hun hadde bare ikke nok tid til oss. Spesielt ille ble det da jeg ble helt utslitt av smertene: samboer fikk ikke skikkelig kontakt med meg, men de stakk bare såvidt hodet inn døra da han ringte etter de. Da var han skikkelig redd har han fortalt. I tillegg slet jeg med amminga, men opplevde at ingen på barsel hadde tid til å veilede meg skikkelig. Samme dag som vi skulle dra fikk jeg prøve ammeskjold, uten at det hjalp. I journalen vi fikk med hjem står det «ammer med ammeskjold, fungerer bra» 🙈😅 I 2018 fødte jeg i januar, og var på barselhotellet. Da vi først kom inn og jeg lå med rie overvåkning følte jeg igjen at vi ble veldig overlatt til oss selv (mulig vi kom midt i vaktskiftet). Jeg kjente at dette gikk fort og ville bare komme meg ned fra den benken og over i en seng. Jeg ringte på, men hun som kom stakk bare hodet inn døra og ba meg ligge lenger. Da tok jeg saken i egne hender, fjernet alt utstyret og karret meg ned fra benken selv - da kom de rimelig kjapt. Derifra følte jeg meg godt ivaretatt, det hjalp nok på at denne fødselen var raskere, uten komplikasjoner og at vi fikk komme på barselhotellet. Men det var uansett tydelig at de hadde bedre tid og at det ikke var «høysesong» 😅 Anonymkode: aea9a...f4d Huff ja, synes synd på alle som må føde i høysesong og sommerferieavvikling😬 Anonymkode: 8ce8e...c44
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Vi lå to døgn (maks tid) på barselshotellet og følte oss veldig godt ivaretatt der, selv om de helt klart hadde det travelt. Ingen press om å dra tidligere. Var innom både fødestue og fødeavdeling (ble behov for vakumforløsning pga stjernekikker). Selv om det var i sommer, så opplevde vi ikke at det var for travelt eller fullt. Var litt uheldig med jordmødrene under fødsel, som jeg dessverre hadde null kjemi med, men til gjengjeld veldig fornøyd med legene og barnepleierne. Anonymkode: fb619...654
Amatariel Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Har født to ganger der, ene gangen midt i sommerferien andre gang midt i pinsen. Bare gode opplevelser! Følt meg godt ivaretatt både ved fødsel og barsel. Første gang lå jeg i to netter, mens andre gang ville jeg hjem etter èn natt. Følte absolutt at jeg fikk styre dette som jeg ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå