AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Ser at så mange skriver de har tunge psykiske diagnoser. Hva slags diagnoser er det da snakk om? Anonymkode: 66730...04a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Schizofreni, psykoser, tungt deprimerte med selvmordstanker osv. Det er nødvendigvis ikke diagnosen i seg selv som er tung, men hvor mye den påvirker og hvor "tungt" den rammer pasienten . Mange er deprimerte uten å være suicidale feks. Anonymkode: 3b56f...e60 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at så mange skriver de har tunge psykiske diagnoser. Hva slags diagnoser er det da snakk om? Anonymkode: 66730...04a Jeg har F62 som er Vedvarende personlighetsforandringer som ikke skyldes skade eller sykdom i hjernen(denne diagnosen blir endret til k-ptsd når icd 11 taes i bruk i Norge) men dissosiativ lidelse med pnes anfall,ulike barnedeler og andre dissosiative symptomer og kronisk anoreksi (vært syk i over 20 år) og dette regnes om tungt fordi det er komplekst og vanskelig å behandle og går betraktelig utover min livskvalitet (som så og si er ikke eksisterende) Anonymkode: 4c52c...458 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg tenker schizofreni, klinisk depresjon, psykoser og de som sliter med sterk eller kompleks ptsd eller hva det heter, som gjør at de disassosierer. Anonymkode: 07d8f...893 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Tenker tunge diagnoser er diagnoser som påvirker livskvaliteten i så stor grad at det er invalidiserende. Ofte er de uføre eller kan bli svært syke i perioder. mye lidelsestrykk. urettferdig at noen må slite med slike tunge diagnoser. Håper alle får hjelp og gode medisiner slik at de kan ha mest gode dager. Anonymkode: 2e70e...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Borderline.. Anonymkode: 19fd2...150 1
Purple_Pixiedust Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Kommer nok an på lidelsestrykk. Jeg har Asperger, borderline, uspesifisert bipolar lidelse og rusavhengighet og en type spiseforstyrrelse. Alle disse er jo potensielt tunge diagnoser, og for meg så er jeg periodevis alvorlig syk av det. Nå om dagen er jeg helt ute av kontroll fungerer ikke på ett eneste område i livet. Andre perioder klarer jeg bedre å holde ut, men det er det det da handler om. Å holde ut fra den ene dagen til den andre. Da klarer jeg å lage sunn mat, trene, gjøre husarbeid og jeg gjør ikke en drøss av destruktive ting. Men lidelsestrykket er fortsatt høyt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Har man først fått en psykisk lidelse har man gjerne fått flere. Det er gjerne en kombinasjon av kronisk drit. Anonymkode: 3b4fe...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Alvorlige personlighetsforstyrrelser er Paranoid og Schizoid Anonymkode: 3a22b...384
Purple_Pixiedust Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Alvorlige personlighetsforstyrrelser er Paranoid og Schizoid Anonymkode: 3a22b...384 Borderline regnes som en alvorlig personlighetsforstyrrelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå