Gå til innhold

Andre steder som Modum Bad?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De har lang ventetid og begrenset kapasitet. Finnes det andre sykehus eller behandligssteder hvor man kan få hjelp til traumebehandling og/eller problemer som fibromyalgi, ME/utmattelse og denslags?

Anonymkode: 7a8d6...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har lang ventetid og begrenset kapasitet. Finnes det andre sykehus eller behandligssteder hvor man kan få hjelp til traumebehandling og/eller problemer som fibromyalgi, ME/utmattelse og denslags?

Har du ikke gått i behandling i mange år da? 

Anonymkode: 673ec...ed0

Skrevet

Fibro og ME - her finnes det jo en rekke steder. Fastlegen har kanskje oversikt? De sorterer jo under somatikken og er gjerne stiftelser eller lignende. 

Tilbud tilsvarende Modum finnes ikke i Helse Sør-Øst, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: f1bbb...119

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ikke gått i behandling i mange år da? 

Anonymkode: 673ec...ed0

Jeg spør på vegne av noen som ikke får forsvarlig hjelp for ptsd og utmattelse hos dps og helsevesenet for øvrig. Jeg ser etter et sted hvor man jobber tverrfaglig og helhetlig fremfor å fordele de forskjellige plagene til forskjellige spesialister som bare tar tak i én diagnose hver.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg spør på vegne av noen som ikke får forsvarlig hjelp for ptsd og utmattelse hos dps og helsevesenet for øvrig. Jeg ser etter et sted hvor man jobber tverrfaglig og helhetlig fremfor å fordele de forskjellige plagene til forskjellige spesialister som bare tar tak i én diagnose hver.

Selv om du mener godt så la det ligge.

For å gjøre en kort oppsummering:

- Det din venninne forteller til deg om den helsehjelpen hun har fått, eller ikke fått så har hun "glemt/utelatt" å fortelle en hel del som er relevant for sakskomplekset. 

- Du har ingen adgang til å ta beslutninger for pasienten, og vil følgelig heller ikke få noe informasjon fra de instansene du skulle ønske du kunne få informasjon fra. 

Hvis du virkelig ønsker godt så vil jeg heller anbefale deg å bli med på konsultasjonene til fastlegen. Da kan du stille noen spørsmål direkte til fastlegen som gjør at denne type saker fort blir annerledes. 

Steg II er pasientombudet. De skal være tilgjengelig for brukeren og brukeren kan ta med seg en støttespiller. 

Anonymkode: 30728...f65

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om du mener godt så la det ligge.

For å gjøre en kort oppsummering:

- Det din venninne forteller til deg om den helsehjelpen hun har fått, eller ikke fått så har hun "glemt/utelatt" å fortelle en hel del som er relevant for sakskomplekset. 

- Du har ingen adgang til å ta beslutninger for pasienten, og vil følgelig heller ikke få noe informasjon fra de instansene du skulle ønske du kunne få informasjon fra. 

Hvis du virkelig ønsker godt så vil jeg heller anbefale deg å bli med på konsultasjonene til fastlegen. Da kan du stille noen spørsmål direkte til fastlegen som gjør at denne type saker fort blir annerledes. 

Steg II er pasientombudet. De skal være tilgjengelig for brukeren og brukeren kan ta med seg en støttespiller. 

Anonymkode: 30728...f65

Det er min ektefelle, ikke en venninne, og jeg vet veldig mye mer om helse og livssituasjon enn de forskjellige spesialistene, som selvsagt vet hva de driver med, men ikke har et overordnet blikk. Mitt inntrykk er at både dps og de andre rett og slett ikke har så god kjennskap til hva som finnes av steder som Modum Bad.

Og jeg skal bli med på neste behandling for å forsøke å slå i bordet. Da er det greit å vite litt om hva som kan være aktuelt å henvise til.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips om pasientombudet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...