AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #21 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 20.38): https://www.ung.no/kropp/vulva-og-vagina/3014_Myten_om_jomfruhinna.html jomfruhinna finnes ikke og er ikke noe man «ødelegger». Anonymkode: 470f8...056 Nei, de kaller det skjedekrans, men for mange stenger den deler av åpningen, og brister og blør ved første samleie. Så det er feil å si at den ikke finnes, selv om den kan ha mange utforminger eller mangle helt. Anonymkode: c5dfe...bd2 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #22 Skrevet 1. september 2021 kanskje hvis du prøver å bruke vibrator på klitoris, som egg eller wand så hjelper det. prøv å se om det også kan gjøre det vant til orgasme og kjenne på følelsen. da slapper du mer av, og det er lettere å få finger eller noe inn. kjøp en veldig tynn dildo som du så kan ta inn. med en gang du blir anspent så knyter man lett sammen. Hvis du ikke tør kjøpe på butikken kan du kjøpe fra nettbutikker som sinful og kondomeriet som leverer i helt vanlig pappeske uten logo til postutlevering. Anonymkode: 7363c...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #23 Skrevet 1. september 2021 Lykke til med dette😊 Anonymkode: f60f7...5aa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #24 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hos meg var det definitivt en hinne somhan måtte bryte for å komme inn. Jeg blødde som en gris. Anonymkode: 0c51d...8c4 Jeg også opplevde er blodbad, men det var absolutt ikke pga. en hinne som sprakk. Hadde hatt dildoer, gyn ultralyd ol opp der før en penis. Jeg opplevde et blodbad, pga noen små rifter. De ble laget av litt lange fingernegler. Når man er kåt, reiser blod nedover. Når det er et lite åpent sår det nede, da blør man, mye. Grunnen til at mange kvinner blør første gang, er pga. de ikke er våte nok, de er nervøse, ikke like åpne og klare, friksjon kan lage en rift, som sa fører til blødning. Det finnes som jeg skrev, de som har en form for hinne. Og feillære vil kanskje få folk til å faktisk «sprekke» denne selv. Bilder viser oppe til venstre det sommer «normalt», altså det de fleste har. En krans. Men har også eksempler på andre mer hinne lignende skjedekranser. Der noen av dem betyr at man har flere hull inn i vagina. Anonymkode: a0c14...aee 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #25 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, de kaller det skjedekrans, men for mange stenger den deler av åpningen, og brister og blør ved første samleie. Så det er feil å si at den ikke finnes, selv om den kan ha mange utforminger eller mangle helt. Anonymkode: c5dfe...bd2 Jeg skriver at jomfruhinna er en myte. For det er den. Slik vi ble lært opp til å tenke om den, det er feil, det er ikke riktig. Skjedekransen kan dekke deler av åpningen ja. Den kan få rifter i seg, da mange er nervøse, ikke våte nok, når de har sex første gangen. Men man kan helt fint ha sex uten blod første gangen, da denne skjedekransen er veldig fleksibel. Som jeg skriver finnes det de som ikke har det som de fleste kvinner har. Noen kan ha en mer tildekket åpning. Men etter vi har lært så «skal den sprekke», som kan føre til at mange bokstavlig talt tvinger seg gjennom, på en måte man ikke bør. Kirurgisk inngrep er måten å fikse ting for de som evt. har 2/3 åpninger i skjedekransen. En penis skal definitivt ikke presses gjennom og lage et hull. De fører til blødninger, smerter, og kan føre til arrvev som kan gjøre området mindre elastisk. Anonymkode: a0c14...aee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #26 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 15.32): Greit nok det. Men grunnen til at jeg ikke har gjort det tidligere er fordi det ikke har føltes naturlig for meg å gjøre det. Jeg har LYST til å ha sex med en mann.. Men jeg har ikke så lyst til å onanere og holde på for meg selv.. Anonymkode: 3b1c0...7a9 Du har lyst om du fokuserer på det kvinner får orgasme av: klitoris. Kjøp leketøy til det istedet Jeg har hatt sex 1 trillion ganger og født barn i tillegg. Men å bare ta noe inn der er ubehagelig og litt sånn grøssende følelse. Akkurat det med samleie går seg veldig kjapt til. Men det med å lære seg alt det andre om egen kropp må man nesten øve på livet ut, ting forandrer seg - partnere er ulike osv. Det finnes ikke jomfruhinne, men det ER vev der som kan variere. Hos meg var det åpenbart nok til å gjøre ganske vondt og blø en GOD porsjon etterpå. Har du forøvrig brukt glidemiddel når du har prøvd med mindre vibrator? Anonymkode: b197c...de9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #27 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har lyst om du fokuserer på det kvinner får orgasme av: klitoris. Kjøp leketøy til det istedet Jeg har hatt sex 1 trillion ganger og født barn i tillegg. Men å bare ta noe inn der er ubehagelig og litt sånn grøssende følelse. Akkurat det med samleie går seg veldig kjapt til. Men det med å lære seg alt det andre om egen kropp må man nesten øve på livet ut, ting forandrer seg - partnere er ulike osv. Det finnes ikke jomfruhinne, men det ER vev der som kan variere. Hos meg var det åpenbart nok til å gjøre ganske vondt og blø en GOD porsjon etterpå. Har du forøvrig brukt glidemiddel når du har prøvd med mindre vibrator? Anonymkode: b197c...de9 Ja det har jeg gjort også, men tenker fortsatt på det at jeg en dag skal ha en penis oppi der og hvordan det skal gå, og er redd for at det bare kommer til å bli ekkelt og ubehagelig, og det vil jeg jo ikke. Har ikke prøvd med glidemiddel nei men kanskje det er en god ide. Anonymkode: 3b1c0...7a9
Rosatoast Skrevet 2. september 2021 #28 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 15.41): Ja, jeg bruker tampong. Blør ganske lite så bruker de minste, syns det går greit å få inn, men alltid ubehagelig å trekke ut. Mulig det er normalt ja, men det som bekymrer meg er at det føles så ubehagelig å trangt med to fingre inne? Anonymkode: 3b1c0...7a9 Da er du ikke kåt og våt nok rett og slett, og du kan heller ikke sammenligne samleie med penis vs fingre i vagina. Anbefaler deg å ha samleie med en mann du føler deg trygg på, og som kan være med på å gjøre din første gang så rolig du ønsker, penis glir fort inn når du hjelper den på vei - jeg er relativt trang slik du beskriver, og jeg må "hjelpe" samboer sin penis inn. Det er ikke unormalt for oss som er trange der nede men en er nødt til å være kåt og våt nok for at dette skal føles behangelig. Alle føler et lite ubehag eller ett trykk etc når de drar ut en tampong, så det har ingenting med saken å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #29 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg også opplevde er blodbad, men det var absolutt ikke pga. en hinne som sprakk. Hadde hatt dildoer, gyn ultralyd ol opp der før en penis. Jeg opplevde et blodbad, pga noen små rifter. De ble laget av litt lange fingernegler. Når man er kåt, reiser blod nedover. Når det er et lite åpent sår det nede, da blør man, mye. Grunnen til at mange kvinner blør første gang, er pga. de ikke er våte nok, de er nervøse, ikke like åpne og klare, friksjon kan lage en rift, som sa fører til blødning. Det finnes som jeg skrev, de som har en form for hinne. Og feillære vil kanskje få folk til å faktisk «sprekke» denne selv. Bilder viser oppe til venstre det sommer «normalt», altså det de fleste har. En krans. Men har også eksempler på andre mer hinne lignende skjedekranser. Der noen av dem betyr at man har flere hull inn i vagina. Anonymkode: a0c14...aee Altså jeg hadde en hinne som sprakk, det kjente jeg godt selv. Så selv om den ikke kalles hinnen lengre, er det huDfliker sOm brISTER. Anonymkode: 0c51d...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #30 Skrevet 2. september 2021 Jeg bristet min egen skjedekrans da jeg var 16, med en dildo i hardplast. For meg var det to ting jeg ville oppnå, det ene var å unngå smerter første gang jeg hadde samleie, det andre var å få mulighet til å bruke større tamponger enn de minste. Jeg hadde hatt 3-4 orgasmer på forhånd, og var våt og utvidet, brukte rikelig med glidemiddel, hadde korte negler og dildoen (med kondom for mindre friksjon) var mindre enn en banan. Men fy faen det var vondt, og jeg blødde masse, så kom ikke her å si at det ikke var "noe" der inne som sprakk eller revnet. Før jeg gjorde dette så skjedeåpningen min ut som bilde nr 3, Hymen Anularis, og etterpå var det helt åpent. Smerten gikk over på noen sekunder, og blødde i noen timer. Veldig glad jeg gjorde det selv, så min første gang ble en god opplevelse. Så min erfaring er at det absolutt kan lønne seg å "ta jomfruhinna" selv, uansett hva det kalles nå til dags. Har du sjekket med speil hvordan det ser ut TS? ❤ AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg også opplevde er blodbad, men det var absolutt ikke pga. en hinne som sprakk. Hadde hatt dildoer, gyn ultralyd ol opp der før en penis. Jeg opplevde et blodbad, pga noen små rifter. De ble laget av litt lange fingernegler. Når man er kåt, reiser blod nedover. Når det er et lite åpent sår det nede, da blør man, mye. Grunnen til at mange kvinner blør første gang, er pga. de ikke er våte nok, de er nervøse, ikke like åpne og klare, friksjon kan lage en rift, som sa fører til blødning. Det finnes som jeg skrev, de som har en form for hinne. Og feillære vil kanskje få folk til å faktisk «sprekke» denne selv. Bilder viser oppe til venstre det sommer «normalt», altså det de fleste har. En krans. Men har også eksempler på andre mer hinne lignende skjedekranser. Der noen av dem betyr at man har flere hull inn i vagina. Anonymkode: a0c14...aee Anonymkode: e1821...e52 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #31 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bristet min egen skjedekrans da jeg var 16, med en dildo i hardplast. For meg var det to ting jeg ville oppnå, det ene var å unngå smerter første gang jeg hadde samleie, det andre var å få mulighet til å bruke større tamponger enn de minste. Jeg hadde hatt 3-4 orgasmer på forhånd, og var våt og utvidet, brukte rikelig med glidemiddel, hadde korte negler og dildoen (med kondom for mindre friksjon) var mindre enn en banan. Men fy faen det var vondt, og jeg blødde masse, så kom ikke her å si at det ikke var "noe" der inne som sprakk eller revnet. Før jeg gjorde dette så skjedeåpningen min ut som bilde nr 3, Hymen Anularis, og etterpå var det helt åpent. Smerten gikk over på noen sekunder, og blødde i noen timer. Veldig glad jeg gjorde det selv, så min første gang ble en god opplevelse. Så min erfaring er at det absolutt kan lønne seg å "ta jomfruhinna" selv, uansett hva det kalles nå til dags. Har du sjekket med speil hvordan det ser ut TS? ❤ Anonymkode: e1821...e52 Ja det er ikke bare rifter som gjør at man blør så mye nei. Jeg blødde kjempemasse og kjente at hinnen sprakk og revnet. Så selvsagt er det noe der ja Anonymkode: 0c51d...8c4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #32 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg bristet min egen skjedekrans da jeg var 16, med en dildo i hardplast. For meg var det to ting jeg ville oppnå, det ene var å unngå smerter første gang jeg hadde samleie, det andre var å få mulighet til å bruke større tamponger enn de minste. Jeg hadde hatt 3-4 orgasmer på forhånd, og var våt og utvidet, brukte rikelig med glidemiddel, hadde korte negler og dildoen (med kondom for mindre friksjon) var mindre enn en banan. Men fy faen det var vondt, og jeg blødde masse, så kom ikke her å si at det ikke var "noe" der inne som sprakk eller revnet. Før jeg gjorde dette så skjedeåpningen min ut som bilde nr 3, Hymen Anularis, og etterpå var det helt åpent. Smerten gikk over på noen sekunder, og blødde i noen timer. Veldig glad jeg gjorde det selv, så min første gang ble en god opplevelse. Så min erfaring er at det absolutt kan lønne seg å "ta jomfruhinna" selv, uansett hva det kalles nå til dags. Har du sjekket med speil hvordan det ser ut TS? ❤ Anonymkode: e1821...e52 Jeg har ikke akkurat studert meg selv nedentil nei, burde kanskje gjøre det. Opplevde du mye motstand når du bristet skjedekransen din og fortsatte likevel? Eller gikk det på en måte av seg selv, selv om det var vondt? Anonymkode: 3b1c0...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #33 Skrevet 2. september 2021 Lorieen skrev (På 31.8.2021 den 15.41): Onani er noe man gjør fordi man har lyst. Om du ikke har lyst, så lar du vær! Onani handler ikke om å forberede seg/bli klar for samleie. Nei, men tror kanskje TS stresser litt med det og vil være litt forberedt, det er jo forståelig. Anonymkode: 211f7...63f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #34 Skrevet 2. september 2021 Det der tror jeg ikke du får noe ut av verken med tanke på fremtidige samleier eller nytelse, snarere tvert i mot. Du må fokusere på nytelse og da tror jeg du må lete noen cm lenger opp og utenfor vagina. De fleste kvinner oppnår lettest nytelse ved stimulering av klitoris. Det virker på meg som om du ikke har opplevd orgasme i det hele tatt, Stemmer det? Anonymkode: a3999...ad6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #35 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det der tror jeg ikke du får noe ut av verken med tanke på fremtidige samleier eller nytelse, snarere tvert i mot. Du må fokusere på nytelse og da tror jeg du må lete noen cm lenger opp og utenfor vagina. De fleste kvinner oppnår lettest nytelse ved stimulering av klitoris. Det virker på meg som om du ikke har opplevd orgasme i det hele tatt, Stemmer det? Anonymkode: a3999...ad6 Ja det stemmer nok. Jeg har jo stimulert klitoris, men jeg har kanskje ikke nok tålmodighet til å holde på lenge nok. Ellers så gjør jeg det ikke riktig, selv om det føles godt. Anonymkode: 3b1c0...7a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå