Gå til innhold

PTSD - Utredning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med utredning for PTSD, nesten 50 år gammel. Jeg er i behandling for ‘nye gang, og er redd for at jeg ikke får uttrykt meg riktig og nok, for å bli forstått. Jeg har strevd hele livet pga omsorgssvikt og overgrep som barn. Jeg opplevde ikke EN dramatisk ting, som å nesten miste livet, men en konstant avvisning og ingen trygghet eller kjærlighet. 

Basert på verdiene jeg fikk med meg, eller manglende sådan gikk jeg inn i voksenlivet med ganske store mangler, og havnet rett i nettet til en psykopat. Jeg kjempet hele tiden i mot, og derfor var samlivet vårt stort sett konfliktfylt. Han truet meg med å ta livet sitt fra vi hadde vært et par et halvt år, var veldig stakkarslig i mellom all den psykiske volden. Han slo aldri, men skadet seg selv for å skremme meg. Han prøvde å kontrollere både omgang med familie og venner, og han ønsket å kontrollere vekt, økonomi, tanker og meninger. Etter 10 år kom jeg meg ut, etter å ha fått to barn - så pga samarbeidet kom jeg meg ikke helt fri før etter 20 år. 

Jeg føler at opplevelsene i barndommen skapte ptsd, men at forholdet med barnefar ga meg enda sterkere symptomer. Jeg sliter med angst, depresjon, spiseforstyrrelse, tillitsproblem og fungerer ikke i arbeidslivet. Sosialt tar jeg meg sammen såpass mye at det er ikke mange som vet hvor mye jeg sliter.. Dessverre har det gått utover fungeringen i hverdagen, og det går mot ufør. 

Jeg er som sagt under utredning, og vil snart få svar, men basert på denne lille informasjonen.. kan det være PTSD? Eller kan det være noe helt annet? 

Har mye fysiske smerter, kroppslige plager i tillegg, søvnproblemer og mye mareritt. 

Anonymkode: ee31a...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mqnn kan ha ptsd uten å ha opplevd bare EN dramatisk ting! Jeg har ptsd pga heftig omsorgssvikt uten noen spesielt dramatiske hendelser.

Anonymkode: 7bf7d...20d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...