Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det ble vel mer 50 minutter for oss som vokste opp på 90-tallet? Mange som er mellom 20-35 år i dagens samfunn har dårlig kroppsholdning og sliter med smerter i ryggen og nakken!! Vi satt ofte i vippestol som barn. 

Anonymkode: c497b...1ca

Har nok mer å gjøre med mobil- og databruken😅 av og til lurer jeg på om disse anti-vippestolinnleggene er trolling for å skape reaksjoner og drama😅 hvis ikke må noen ta seg en pille og roe seg ned litt. Alle foreldre med sunn fornuft skjønner at babyen ikke skal ligge timesvis i vippestolen. Men å sette babyen i vippestol mens man tisser og drikker et glass vann skader ikke

Anonymkode: 804e5...195

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mange bekker små..

Baby bør ha minst mulig tid i slik «sammenkrøket» stilling. Mange bruker babybilstol (som ikke kan legges ned i ryggen) som de klikker på vognunderstell, og om de da også bruker en del vippestol blir det fort en god del timer i lite ideell posisjon.

Må man så må man, men mitt mål var å alltid unngå det om det ikke var veldig nødvendig. Som da jeg var alene og måtte pumpe på natten og baby våknet, når jeg var alene med baby og måtte ta en dusj, etc. 

Bilstol brukte jeg ikke på vogn, hadde heller en liten trille med flat bunn som jeg la baby i. Litt irriterende om det medførte vekking men heller det!

Anonymkode: c93d3...0bf

Bilstoler og vippestol gir faktisk en ganske ergonomisk stilling, langt mer enn det å ligge flatt på rygg. Anbefalingen går ut på idioti for folk som ikke evner å se "med måte", og fordi det ikke skal gå på bekostning av magetreningen. 

Anonymkode: 737a8...eb4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bilstoler og vippestol gir faktisk en ganske ergonomisk stilling, langt mer enn det å ligge flatt på rygg. Anbefalingen går ut på idioti for folk som ikke evner å se "med måte", og fordi det ikke skal gå på bekostning av magetreningen. 

Nei, her tar du faktisk helt feil, det er ikke en ergonomisk bra stilling for barnet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, her tar du faktisk helt feil, det er ikke en ergonomisk bra stilling for barnet.

Jo. Med knærne høyere enn rumpa og en kurve i ryggen, så sitter barnet ergonomisk riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo. Med knærne høyere enn rumpa og en kurve i ryggen, så sitter barnet ergonomisk riktig. 

Vis meg gjerne en vippestol hvor knærne er høyere enn rumpen til barnet (m-fasong) som i ergonomisk riktig bæresele/bæresjal. I vippestol beveger barna seg knapt og får økt belastning på rygg. Men for all del, du får gjøre/tro som du vil. 🤷🏻‍♀️ I små mengder er det jo ikke skadelig, men det bør unngås i størst mulig grad.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har nok mer å gjøre med mobil- og databruken😅 av og til lurer jeg på om disse anti-vippestolinnleggene er trolling for å skape reaksjoner og drama😅 hvis ikke må noen ta seg en pille og roe seg ned litt. Alle foreldre med sunn fornuft skjønner at babyen ikke skal ligge timesvis i vippestolen. Men å sette babyen i vippestol mens man tisser og drikker et glass vann skader ikke

Anonymkode: 804e5...195

Nja, de fleste jeg kjenner med baby har/hadde den i vippestolen "hele tiden" såvidt jeg observerte, iallfall langt mer enn de 5 min her og der folk prater om. Mulig de brukte den mer når de hadde besøk da, eller at de tilfeldigvis tok bilder av barna i vippestolen fordi det er lettere og det var derfor de alltid satt i den på snaps osv jeg fikk/får. 

Anonymkode: f4c52...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...