Gå til innhold

Mac & cheese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, jeg er sååå lei av norsk mat! Så jeg sitter og mimrer over maten da jeg bodde i utlandet. Noe som jeg savner veldig, men som ikke er vanlig her, er makaroni og ost ( mac and cheese) er det noen som vet om det er noen steder som selger det? Jeg tror det er litt stress å lage det siden man må bruke 7 forskjellige oster, men hvis noen har et tips så blir jeg såååå glad! yey! :ler:

ps, jeg er gravid og da skylder jeg på min besettelse på det :)

Gjest Vindelspev
Skrevet

Jeg har bare pleid å smelte Jarlsberg i makaronien jeg.... :sjenert::ler:

Du får slike osteblandinger med en god del forskjellige typer revet ost. Da blir det straks litt lettere..

Skrevet
Jeg har bare pleid å smelte Jarlsberg i makaronien jeg.... :sjenert::ler:

Du får slike osteblandinger med en god del forskjellige typer revet ost. Da blir det straks litt lettere..

Hm, det var jo ikke så dumt! Takk! :)

Skrevet

Får også pakker med makaroni og ost, skal bare tilsette melk mener jeg å huske - kjøpt på Jens Evensen

Skrevet

Har sett pakke med mac&cheese på Ultra også.

Skrevet

I frysedisken på Meny har de hatt mac&cheese. I former som man skal varme opp.

Skrevet

Du får kjøpt ferdigrevet ost med 4 typer (men ikke spør meg hvilke typer det var..).

Mac & cheese...minner meg skikkelig om sims :)

Skrevet

Hvordan lages dette fra bunnen? Er det bare å smelte ost i makaroni, eller skal det være noe annet oppi også?

Skrevet

Mega har også blå pakker Mac & Cheese.....

Skrevet

Kjøpte mac & cheese (sånn som en blander ut i vann og koker opp) for ett års tid siden. Tror det var på Meny jeg fikk tak i det.

Skrevet

Her er en hjemmelagd jeg fant på en amerikansk nettside med bare topp tilbakemeldinger fra de som har lagd det.

1 1/2 kopp makaroni (1 kopp = 2,25dl)

170g blandet revet ost

1/2 kopp revet cheddar (vil tro de man får kjøpt i ostedisken som best og ikke tine sin lysegule)

2 ss fløte

salt etter smak

Kok makaronien al dente og hell av vannet, ha tilbake i kjelen og ha osten over og fløte,, rør det inn.

Noen har brukt litt melk eller mer fløte for å få konsistensen de liker best.

Skrevet

Cheddarost er best og du får kjøpt ferdigpakker på Smart club også.

Skrevet

Det finnes flere typer oppskrifter. Noen er bare å smelte ost i kokt makaroni, mens andre er litt mer fyldigere og inneholder hvit saus. Ser du har fått en av de førstnevnte over her. Så her er en annen. Smelt 50 g smør og rør inn 150 g hvetemel. Spe med 8 dl melk og 1,5 dl fløte. La koke noen minutter. Smak til med salt og pepper og ha i 1 ts sennep og 100 g revet moden cheddar. La osten smelte og rør inn 350 g kokt makaroni (det er også godt å ha i strimlet purre og løk som du har stekt mykt på forhånd). Spis som den er eller hell i en ildfast form, dryss over mer ost og gratiner.

Skrevet

hva hadde vi gjort uten vår kjære arkana?

da hadde det blitt dårlig med matlaging ja

:klem::klem:

Skrevet
Har sett pakke med mac&cheese på Ultra også.

Smart Club har også det.

Skrevet

Minner meg på at jeg har en pakke med Mac & Cheese i skapet fra turen til USA som går ut i november. Namnam :sikle:

Skrevet
Minner meg på at jeg har en pakke med Mac & Cheese i skapet fra turen til USA som går ut i november. Namnam :sikle:

Var det nødvendig? :frustrert: Buhu! :tristbla:

Skrevet

Jeg bor i Bergen og her har vi ikke Jens Evensen, ultra eller Smart shop ( det det het?) Jeg har lett på Meny og Mega over lang tid, men ikke funnet noe. Men jeg skal prøve å lage den fra oppskriften til Arkana, det blr spennende! :)

Skrevet

Mange ostedisker har engelsk cheddarost. Den er god å bruke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...