Gå til innhold

Fedmeoperasjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med fedmeoperasjoner? Jeg har et voksent barn med svært alvorlig overvekt, og lurer på om dette er veien å gå da ingenting annet hittil har fungert. Tenker på bivirkninger, både langvarige og kortvarige. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at bivirkningen av alvorlig fedme over tid er mye verre enn bivirkningen av en slankeoperasjon. 

Anonymkode: c6adc...4cf

• Liker 1
Skrevet

Den voksne personen må bestemme dette selv.  Ikke noe andre har noe med, det er en avgjørelse personen skal ta i samråd med sin lege.   Som forelder kan du mene mye, men det kan være greit å holde kjeft til du blir spurt. 

Har personen prøvd de nye medikamentene som hjelper på vektnedgang?  Det er et tips du kan komme med. Veldig greit å begynne med noe mindre drastisk  før operasjon. 

Anonymkode: be6ee...545

• Liker 1
Skrevet

H*n har brukt de nye slankemidlene man får av legen i ett år uten effekt annet enn litt til å begynne med, men effekten var borte etter et par mnd.

Skrevet

Alt annet bør være prøvd først. Både medikamenter og langvarige opphold på fx Evjeklinikken. For øvrig er dette noe en må ville selv. 

Anonymkode: 39ba3...870

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt annet bør være prøvd først. Både medikamenter og langvarige opphold på fx Evjeklinikken. For øvrig er dette noe en må ville selv. 

Anonymkode: 39ba3...870

Uenig. Gå rett til det som faktisk funker. Alle andre ting gir en vellykket-prosent på 5!! Latterlige 5% av fedmepasienter oppretteholder vekttapet sitt. På fedmeoperasjoner var det i en studie fra 2012 3% som gikk opp igjen til samme fedme. De fleste går ned og holder seg nede, selv om de ofte går opp igjen 10% etter laveste vekt. 

Jeg prøvde ikke å slanke meg en gang, jeg gikk rett på sleeve-operasjon, og bare et halvt år senere var jeg nede på under 30 i bmi og hadde redusert helserisikoen min noe vanvittig mye. 

Anonymkode: 87d5e...099

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...