Anonymus13 Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Er det noen som har erfaring med fedmeoperasjoner? Jeg har et voksent barn med svært alvorlig overvekt, og lurer på om dette er veien å gå da ingenting annet hittil har fungert. Tenker på bivirkninger, både langvarige og kortvarige. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Tenker at bivirkningen av alvorlig fedme over tid er mye verre enn bivirkningen av en slankeoperasjon. Anonymkode: c6adc...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Den voksne personen må bestemme dette selv. Ikke noe andre har noe med, det er en avgjørelse personen skal ta i samråd med sin lege. Som forelder kan du mene mye, men det kan være greit å holde kjeft til du blir spurt. Har personen prøvd de nye medikamentene som hjelper på vektnedgang? Det er et tips du kan komme med. Veldig greit å begynne med noe mindre drastisk før operasjon. Anonymkode: be6ee...545 1
Anonymus13 Skrevet 31. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2021 H*n har brukt de nye slankemidlene man får av legen i ett år uten effekt annet enn litt til å begynne med, men effekten var borte etter et par mnd.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Alt annet bør være prøvd først. Både medikamenter og langvarige opphold på fx Evjeklinikken. For øvrig er dette noe en må ville selv. Anonymkode: 39ba3...870
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alt annet bør være prøvd først. Både medikamenter og langvarige opphold på fx Evjeklinikken. For øvrig er dette noe en må ville selv. Anonymkode: 39ba3...870 Uenig. Gå rett til det som faktisk funker. Alle andre ting gir en vellykket-prosent på 5!! Latterlige 5% av fedmepasienter oppretteholder vekttapet sitt. På fedmeoperasjoner var det i en studie fra 2012 3% som gikk opp igjen til samme fedme. De fleste går ned og holder seg nede, selv om de ofte går opp igjen 10% etter laveste vekt. Jeg prøvde ikke å slanke meg en gang, jeg gikk rett på sleeve-operasjon, og bare et halvt år senere var jeg nede på under 30 i bmi og hadde redusert helserisikoen min noe vanvittig mye. Anonymkode: 87d5e...099 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå