AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Jeg har to katter som er vandt med å være ute så mye de vil, men nå har jeg flyttet og de har derfor måttet være inne for å bli vandt med stedet. Nå har det gått 2 uker og de har enda ikke klagd på å bare være inne, faktisk så virker det nesten som om de trives bedre nå enn før. De virker mindre stressa på en måte. De sitter i vinduene og titter ut på alt som skjer og det syns de er kjempe interessant, men virker som de koser seg med det og har ikke gnålt om å få komme ut. Jeg er jo bekymret for at ting skal skje dem ute og jeg har alltid vært sterk motstander av å holde katter inne, men nå som det virker som at de syns det er helt topp å bare være inne så vet jeg ikke om jeg bør slippe dem ut i det heletatt? Hva tenker dere? Er jo så dumt dem ikke kan snakke. Anonymkode: 99353...3ec
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 La de bli inne, det er tryggere både for kattene og andre smådyr og fugler😊 Anonymkode: 7dbfa...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Ville uansett ventet en stund til og se det an. Anonymkode: 059fc...bb3
Gjest 10.54 Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg ville ventet og sett hvordan det utviklet seg. Vil de ikke ut er det ingen grunn til å tvinge dem, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde dem innendørs om de absolutt ville ut. Men hvis du har tilrettelagt for et godt inneliv og de har selskap i hverandre så er det jo ikke sikkert de noen gang savner å være ute.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Hadde vært kjempeglad om min katt ikke ville gå ut 😄 Men har bare en, så hun hadde kjedet seg i hjel. Er jo bare en fordel å være inne med tanke på sykdom og skader, dessuten er det fint for småfugl og naboer som ikke får kattebæsj i blomsterbedet! Anonymkode: 163f0...ce6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Hold dem inne til de evt. sier de vil ut Anonymkode: df79d...61b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Småfuglene ute er nok glade for innekatter. Nå er jo snart høsten og vinteren her også, og katter liker seg uansett best innendørs om høsten når det pøsregner og når snøen senere kommer. Hold dem inne. Det sparer dem for risikoen ved utelivet, som å kunne bli påkjørt, skadet, falle ned fra høye steder, slåsskamper med andre katter og ev hunder osv. Anonymkode: ec7fa...586 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde vært kjempeglad om min katt ikke ville gå ut 😄 Men har bare en, så hun hadde kjedet seg i hjel. Er jo bare en fordel å være inne med tanke på sykdom og skader, dessuten er det fint for småfugl og naboer som ikke får kattebæsj i blomsterbedet! Anonymkode: 163f0...ce6 I mitt borettslag har de faktisk etterspurt flere katter fordi det er så mye rotter. Styret osv ble veldig glad når jeg sa at jeg har med to katter som mest sannsynlig skal være ute. -ts Anonymkode: 99353...3ec
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Småfuglene ute er nok glade for innekatter. Nå er jo snart høsten og vinteren her også, og katter liker seg uansett best innendørs om høsten når det pøsregner og når snøen senere kommer. Hold dem inne. Det sparer dem for risikoen ved utelivet, som å kunne bli påkjørt, skadet, falle ned fra høye steder, slåsskamper med andre katter og ev hunder osv. Anonymkode: ec7fa...586 Tja, men mine katter har aldri fanget mus eller fugler. De interesserer seg ikke for det. Ene er 9 år og aldri rørt en flue. Andre er 2 år og liker å se på fuglene men tar dem ikke Anonymkode: 99353...3ec
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Hold dem inne om du får lov. Men med tanke på jakt trenger verken fugler eller gnagere å bli drept for å være klar over at ett rovdyr lusker. Så katter kan ha effekt uten å drepe. Og man vil selvsagt ikke oppfordre til at katter skal ta fugler. (Eller gnagere helt ærlig 😬) Anonymkode: ca5e5...b0b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hold dem inne om du får lov. Men med tanke på jakt trenger verken fugler eller gnagere å bli drept for å være klar over at ett rovdyr lusker. Så katter kan ha effekt uten å drepe. Og man vil selvsagt ikke oppfordre til at katter skal ta fugler. (Eller gnagere helt ærlig 😬) Anonymkode: ca5e5...b0b Hva mener du med "hvis jeg får lov" ? Skjønte ikke mye av det andre du skrev heller? 🤔 Anonymkode: 99353...3ec
Minya Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 Hold dem inne to uker til. Aktiviser masse med lek og kos, og la dem utforske utsiden med tilsyn de første dagene.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 Minya skrev (1 time siden): Hold dem inne to uker til. Aktiviser masse med lek og kos, og la dem utforske utsiden med tilsyn de første dagene. Jeg hadde ikke tenkt til å slippe de ut enda nei uansett. Anonymkode: 99353...3ec
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Vår var helt lik da vi flyttet. Han maste ikke om å gå ut i det hele tatt, bare mjauet litt når vi satt ute på terrassen med lukket dør mens han satt inne i vinduet og stirret på oss. Men vi fant ut at det var best å gå ut med han. Selv om han aldri maste, virket han ivrig etter å løpe ut hvis noen sto i døråpningen for lenge eller hvis et vindu sto litt for åpent. Så det var ihvertfall best å venne han til området i tilfelle han kom seg ut. Etter fire uker begynte jeg å gå i hagen og terrassen med ham i sele, og da maste han om å gå ut heeele tiden. Gikk ut i bånd 5-6 ganger om dagen fordi han maste sånn og det virket som han stortrivdes ute. Så etter en ukes tid i bånd fikk han gå ut selv. Det går nå helt fint. Han er ganske nevrotisk og går aldri langt da, og er livredd andre mennesker og biler, så vi er sånn sett «heldige» med katten. Er ikke så bekymret for at han skal havne i fare, det er han mer bekymret for selv 😅 Anonymkode: 21fa6...fa2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå