Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mye skyting, drap og drapsforsøk i Norge i det siste? Har vi endelig fått de svenske tilstandene venstresiden ønsket velkommen? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye skyting i det siste. Knivdrap blitt for kjedelig kanskje? Skal vi tro Sverige så er det bomber på politistasjonen og granater på trikken som står for tur.

Heldigvis skal flesteparten på dette forumet stemme for mer innvandring i høst. Blir ikke mangel på spenning utenfor Holmenkollen iallefall.

• Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det så mye skyting, drap og drapsforsøk i Norge i det siste? Har vi endelig fått de svenske tilstandene venstresiden ønsket velkommen? 

Slike opphopninger kommer jevnlig. De første tre månedene av 2021 var det ingen drap, og den langsiktige trenden viser at det blir færre og færre drap i Norge og kriminaliteten er fallende. Det kan ikke sammenlignes med Sverige hvor trenden er økende.

• Liker 3
Skrevet
Imariuz skrev (1 time siden):

Slike opphopninger kommer jevnlig. De første tre månedene av 2021 var det ingen drap, og den langsiktige trenden viser at det blir færre og færre drap i Norge og kriminaliteten er fallende. Det kan ikke sammenlignes med Sverige hvor trenden er økende.

Snakker vi om hele Norge eller om Oslo konkret? Er kriminaliteten fallende også i Oslo?

Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Snakker vi om hele Norge eller om Oslo konkret? Er kriminaliteten fallende også i Oslo?

Hele Norge såklart, å sammenligne land med byer faller på sin egen urimelighet.

• Liker 3
Skrevet
Imariuz skrev (35 minutter siden):

Hele Norge såklart, å sammenligne land med byer faller på sin egen urimelighet.

Men det er irrelevant hvordan trenden er i Norge så lenge man snakker om svenske tilstander (som ikke er i hele Sverige, men noen byer og bydeler i Sverige - derfor svenske) og Oslo som er en by med noen bydeler. Hva sier resultatene når du sammenligner de svenske tilstandene i de relevante byene og bydelene i Sverige med de svenske tilstandene i Oslo og noen bydeler der?

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Men det er irrelevant hvordan trenden er i Norge så lenge man snakker om svenske tilstander (som ikke er i hele Sverige, men noen byer og bydeler i Sverige - derfor svenske) og Oslo som er en by med noen bydeler. Hva sier resultatene når du sammenligner de svenske tilstandene i de relevante byene og bydelene i Sverige med de svenske tilstandene i Oslo og noen bydeler der?

Det kan fortsatt ikke sammenlignes med tilstandene i svenske byer.

• Liker 3
Skrevet

Når ingen av skyteepisodene har sammenheng er det urovekkende, en dårlig trend for å si det slik. Dessverre tar jeg ikke lenger t-banen (Hellerud/Tveita o.l) lenger. Har i lang tid vært utagerende, kranglende og høylytte gjenger på kveldstid. Føler meg ikke trygg lenger,  og blir uvel av veldig aggressiv oppførse, nå kjører jeg kun bil når jeg skal til venner.

• Liker 2
Skrevet
Humas skrev (1 time siden):

Når ingen av skyteepisodene har sammenheng er det urovekkende, en dårlig trend for å si det slik. Dessverre tar jeg ikke lenger t-banen (Hellerud/Tveita o.l) lenger. Har i lang tid vært utagerende, kranglende og høylytte gjenger på kveldstid. Føler meg ikke trygg lenger,  og blir uvel av veldig aggressiv oppførse, nå kjører jeg kun bil når jeg skal til venner.

Hva gjør du når MDG forbyr bilen i Oslo?

• Liker 1
Skrevet
Imariuz skrev (6 timer siden):

Det kan fortsatt ikke sammenlignes med tilstandene i svenske byer.

I Oslo ser vi starten av det som er normalen i svenske byer nå. De kan absolutt sammenlignes. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (51 minutter siden):

Hva gjør du når MDG forbyr bilen i Oslo?

Da slutter jeg å dra til Oslo.. og mister kontakten med de jeg kjenner der. Bor utenfor byen og tok t-bane for å kunne ta litt vin. 

Skrevet (endret)
Humas skrev (1 minutt siden):

Da slutter jeg å dra til Oslo.. og mister kontakten med de jeg kjenner der. Bor utenfor byen og tok t-bane for å kunne ta litt vin. 

Å, ja. Smart å ikke bo der. Jeg er der et par ganger i året på jobbrelatert reise og for hver gang blir jeg mer og mer glad for at jeg ikke bor i nærheten av hovedstaden. 

Endret av Drizzt
Skrevet
Drizzt skrev (6 timer siden):

I Oslo ser vi starten av det som er normalen i svenske byer nå. De kan absolutt sammenlignes. 

Det er fortsatt langt fra de tilstandene vi ser i svenske byer med daglige skytinger og granater som kastes rundt om. I Oslo er kriminaliteten stabil, mens den øker i svenske byer. Ungdomsgjenger er et økende problem, og det må tas tak i raskt, her er venstresiden for passive.

Skrevet
Drizzt skrev (14 timer siden):

Å, ja. Smart å ikke bo der. Jeg er der et par ganger i året på jobbrelatert reise og for hver gang blir jeg mer og mer glad for at jeg ikke bor i nærheten av hovedstaden. 

Du er i Oslo to ganger i året men uttaler deg skråsikkert om "Svenske tilstander" og hvordan det er å bo her? Jeg har bodd i Oslo i nærmere elleve år. På de årene har jeg aldri opplevd eller vært i nærheten av episoder av knivstikking eller skyting.

• Liker 3
Skrevet
Oida skrev (20 minutter siden):

Du er i Oslo to ganger i året men uttaler deg skråsikkert om "Svenske tilstander" og hvordan det er å bo her? Jeg har bodd i Oslo i nærmere elleve år. På de årene har jeg aldri opplevd eller vært i nærheten av episoder av knivstikking eller skyting.

Du vet, man trenger ikke bo i Oslo eller se det med egne øyne for å få med seg hva som skjer der. Det heter ''omtale i media'' og ''statistikk fra SSB'' :) Ting skjer selv om du ikke er direkte vitne til dem.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (9 minutter siden):

Du vet, man trenger ikke bo i Oslo eller se det med egne øyne for å få med seg hva som skjer der. Det heter ''omtale i media'' og ''statistikk fra SSB'' :) Ting skjer selv om du ikke er direkte vitne til dem.

Har jeg benektet økende knivstikking eller skyting i Oslo? Nei. Det jeg påpekte var dine bastante påstander om Svenske tilstander i Oslo, en by du etter eget utsagn er innom to ganger i året i forbindelse med jobb. Hvem tror du har best kjennskap til hvor "farlig" det er i Oslo. Du som leser "omtaler i media og statistikk fra SSB" eller de som faktisk bor i byen?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Oida skrev (1 time siden):

Har jeg benektet økende knivstikking eller skyting i Oslo? Nei. Det jeg påpekte var dine bastante påstander om Svenske tilstander i Oslo, en by du etter eget utsagn er innom to ganger i året i forbindelse med jobb. Hvem tror du har best kjennskap til hvor "farlig" det er i Oslo. Du som leser "omtaler i media og statistikk fra SSB" eller de som faktisk bor i byen?

Det har vært flere ganger her på forumet innlegg hvor noen har bodd i X antall år i Oslo, men aldri, ikke en eneste gang har de sett, hørt eller opplevd selv noe av kriminaliteten i byen. Dette skal bety at fordi de selv aldri har vært i nærheten av å oppleve noe sånt i alle sine år i Oslo, så er Oslo en trygg by og ''sånt'' skjer ikke der.

Jeg er ikke interessert i ''hvis jeg ikke har opplevd det selv, så skjer det ikke'' og ''jeg bor i Oslo, så bare mine meninger gjelder'' type diskusjon. 

Det er tall, det er mediaomtale og nå kan alle få vite hva som skjer i Oslo, også de som bor i Oslo og aldri har opplevd noe ''sånt'' selv.

Dessuten så må du google forskjellen mellom spørsmål og påstand:

Har vi endelig fått de svenske tilstandene venstresiden ønsket velkommen? 

Dette er et spørsmål.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (21 timer siden):

Det har vært flere ganger her på forumet innlegg hvor noen har bodd i X antall år i Oslo, men aldri, ikke en eneste gang har de sett, hørt eller opplevd selv noe av kriminaliteten i byen. Dette skal bety at fordi de selv aldri har vært i nærheten av å oppleve noe sånt i alle sine år i Oslo, så er Oslo en trygg by og ''sånt'' skjer ikke der.

Jeg er ikke interessert i ''hvis jeg ikke har opplevd det selv, så skjer det ikke'' og ''jeg bor i Oslo, så bare mine meninger gjelder'' type diskusjon. 

Det er tall, det er mediaomtale og nå kan alle få vite hva som skjer i Oslo, også de som bor i Oslo og aldri har opplevd noe ''sånt'' selv.

Dessuten så må du google forskjellen mellom spørsmål og påstand:

Har vi endelig fått de svenske tilstandene venstresiden ønsket velkommen? 

Dette er et spørsmål.

Hvorfor tillegger du dine meningsmotstandere utsagn og meninger de  ikke har? Har jeg påstått at fordi jeg ikke har sett  eller opplevd knivstikking og skyting så eksisterer den ikke i Oslo? Nei, jeg har ikke vært i nærheten av en slik påstand. Har jeg påstått at bare mine meninger gjelder, nei det har jeg ikke.

Det jeg kommenterte var din påstand, og ja jeg vet forskjell på påstand og spørsmål, om at Oslo er så farlig at du er glad du bare er her to ganger i året i forbindelse med jobb. Dette baserer du på media og statistikk. Erfaringene til det store flertall av mennesker som bor i denne byen er tydeligvis uvesentlig og feil ifølge deg.

Du påstår også at jeg har sagt/mener at fordi jeg ikke har sett, hørt eller opplevd kriminalitet så eksisterer den ikke i Oslo. Dette er igjen utsagn og meninger du tillegger meg. Jeg har uttalt meg om knivstikking og skyting da det er det du spør om i hovedinnlegg. 

Jeg har sett kriminalitet, som da jeg passerte Stortinget  og noen demonstranter gikk amok og kastet det de fant mot politiet. Eller da jeg kom ut fra en bar og fant min bror, som ventet ute med sin kjæreste, med blodig nese og leppe. Han ble slått ned på grunn av sin legning.

Nei, vi har ikke Svenske tilstander i Oslo. Det sier jeg med utgangspunkt i hva jeg har sett og opplever i Oslo hver dag. I de mest utsatte og ekstreme byer og bydeler i Sverige må politiet rydde vei og sikre området for ambulansepersonell. Dette er tilstander vi ikke har i Oslo. Men du har kanskje statistikk på annet?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Oida skrev (4 timer siden):

Hvorfor tillegger du dine meningsmotstandere utsagn og meninger de  ikke har?

Denne brukeren har lignende strategi i mange tråder her inne.

Vedkommende kommer med masse påstander forkledd som «spørsmål», og gir meningsmotstandere ansvar for å besvare disse spørsmålene.

Hvis man ber personen underbygge sine underliggende påstander med statistikk, får man aldri et klart svar. Som regel stiller h*n bare et nytt spørsmål, eller kommer med en ny stråmann.

H*n teppebomber jo forumet med ledende spørsmål, som meningsmotstanderne får ansvaret for å motbevise. Det er selvfølgelig et praktisk utgangspunkt når man selv vil ha problemer med å underbygge standpunktene sine med fakta og statistikk...

Denne personen har en tydelig agenda og er ikke interessert i å underbygge sitt syn i fakta. H*n bare spyr ut ledende spørsmål i høyt tempo, i håp om å påvirke andre. Og det blir dessverre en slags utmattelsestaktikk, der forumsbrukere ikke orker å ta til motmæle på grunn av det høye antallet nye forumsposter, og at de aldri tar et ærlig standpunkt / aldri kommer med fakta man kan argumentere mot. 

Jeg er veldig takknemlig for at du er en av dem som svarer på disse innleggene, slik at de ikke får stå uimotsagt! 🌼

Endret av Miss-Grey
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...