Gå til innhold

Andre som ble dårlig av Moderna dose 2?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk Pfizer også som dose 2, så håper jeg slipper de store bivirkningene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonymburker skrev (På 31.8.2021 den 0.03):

Virker som om de fleste som tok Pfizer som første dose og Moderna som 2.dose, blir syke med feber og vondt i hodet. Kjenner flere som hadde Pfizer på begge, og ikke ble syke.

Jeg skal ha Moderna som 2.dose i slutten av uka, så skal si hvordan det går.

Jeg tok den begge gangene. Kun øm i armen første gang. 
Veldig dårlig etter dose 2. da var jeg rar i kroppen og trøtt i 1dag  og så ble jeg slått ut med feber, muskelverk,hodepine, svette…dette varte i 4-5 dager. 

Sienna85 skrev (14 timer siden):

Ingen jeg kjenner som ble dårlig rett etter vaksinen, har gått å testet seg 

På grunn av det nevnte av symptomer, så måtte jeg teste meg. Siden jeg hadde symptomer mer enn 2 dager så anbefalte de testing. 

Skrevet

Jeg håper alle med bivirkninger rapporterer dette uansett grad. Legemiddelverket registrerer dette som milde bivirkninger, og det er stor forskjell på feks 0,5 % av befolkningen og 95% opplever feber feks. Ikke alle tåler feber likegyldig og disse bivirkningene overveies hver gang det blir gitt medikamenter.

• Liker 2
Gjest Sanninga
Skrevet
Doradora skrev (9 timer siden):

Fikk feber, leddsmerter, muskelsmerter, hodepine og utmattelse, samt smerter på stikkstedet. Det meste ble bedre på 3. dagen, men har fremdeles noe feber, hodepine, tretthet og svimmelhet. Er på dag 7 etter vaksinen. Har hatt tung pust siden igår. Mistenker en virusinfeksjon, men har testet negativt på korona.

Ja, jeg tok andre dose i går. Og har feber, frysetokter, liten matlyst og muskelverk som mange andre her. 

Men det som bekymrer meg er at jeg også er tungpustet og trykk i brystet? Er dette vanlig og farlig? 

Skrevet

Utifra svarene her, så virker det ikke som 15 % får feber som bivirkning. 

Skrevet
Sanninga skrev (5 timer siden):

Ja, jeg tok andre dose i går. Og har feber, frysetokter, liten matlyst og muskelverk som mange andre her. 

Men det som bekymrer meg er at jeg også er tungpustet og trykk i brystet? Er dette vanlig og farlig? 

Det sjekker du opp med legen din.

• Liker 1
Skrevet

Fikk moderna (dose 2) i går på formiddagen og hadde vondt i armen. Fikk frostrier senere på kvelden, og i løpet av natten kastet jeg opp big time to ganger. Usikker på om det var svetting pga oppkastinga eller om det var feber, var i hvert fall veldig varm. Har jo vondt i hodet i dag, men det kan igjen være pga oppkast.

Kvalmen er her enda da..

Skrevet

Tok Moderna, dose to, i går. I dag er jeg litt småpjusk, bare trøtt,og litt verk i kroppen. Ikke sengeliggende og kommer meg ut og lufter meg osv. Og vondt i armen, mer så enn ved første dose (pfizer), men det var som forventet. :) 

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg fikk ingen bivirkninger utover litt ømhet ved stikkstedet.

Det sies jo at man får bivirkninger fordi immunsystemet mobiliserer, så man kan se på bivirkningene som noe positivt. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Alterego666 said:

Jeg fikk ingen bivirkninger utover litt ømhet ved stikkstedet.

Det sies jo at man får bivirkninger fordi immunsystemet mobiliserer, så man kan se på bivirkningene som noe positivt. 

Det sies at bivirkninger betyr at immunsystemet er aktivt. Og at det er positivt så lenge det ikke blir mer alvorlige bivirkninger av det. Jeg har ikke hørt om alvorlige bivirkninger av verken moderna eller pfizer. 

Jeg venter på dose nummer to. Men regner med at den blir hardere enn første dose. Første dosen min var med moderna som ga meg feber, tretthet  og vond arm i to dager. Men ser på bivirkninger som noe positivt i mitt tilfelle.  Jeg er ikke ung lenger. Men allikevel jobbet immunsystemet mitt såpass at jeg kjente det. 

Endret av Eloise12345
Gjest Alterego666
Skrevet
Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Det sies at bivirkninger betyr at immunsystemet er aktivt. Og at det er positivt så lenge det ikke blir mer alvorlige bivirkninger av det. Jeg har ikke hørt om alvorlige bivirkninger av verken moderna eller pfizer. 

Jeg venter på dose nummer to. Men regner med at den blir hardere enn første dose. Første dosen min var med moderna som ga meg feber, tretthet  og vond arm i to dager. Men ser på bivirkninger som noe positivt i mitt tilfelle.  Jeg er ikke ung lenger. Men allikevel jobbet immunsystemet mitt såpass at jeg kjente det. 

Jeg har tenkt som deg, men fikk få til ingen bivirkninger.

Skrevet

Fikk kun vondt i armen. Kunne ikke løfte den ut fra kroppen i 1 døgn. Betyr det da at mitt immunsystem ikke er aktivt? 😅 

Skrevet
On 8/30/2021 at 8:23 PM, AnonymBruker said:

Jeg tenker jeg rapporterer likevel. Så har de data på det. 

Anonymkode: a6b1f...551

Det er bare bortkastet tid å rapportere bivirkninger som er nevnt i pakningsvedlegget som svært vanlige bivirkninger.

De har gode data for vanlige bivirkninger fra de kliniske studiene. Disse dataene har mye bedre kvalitet enn hva det kan bli ut av at du selvrapporterer dette.

Det er sjeldne bivirkninger, som det er viktig å rapportere.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, Eloise12345 said:

Jeg har ikke hørt om alvorlige bivirkninger av verken moderna eller pfizer. 

I EudraVigilance, som er det europeiske systemet for registrering av vaksineskader, er det hittil registrert  to millioner etthundre og åttini tusen femhundre og trettisju vaksineskader (2,189,537), hvorav omtrent halvparten anses som alvorlige.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk Moderna på onsdag og fikk litt småfeber første kvelden og øm i armen, dagen etterpå fikk jeg veldig vondt i armen og 38 i feber og veldig trøtt. I dag er formen bedre og mindre vondt i armen.

• Opprett ny...