methea Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Håper noen kan hjelpe meg her... I fjor sommer var jeg i Spania, og på en flott restaurant fikk vi servert noen nydelig brokkolipatèr. Dvs, jeg tror det var patè. Husker at det var finhakket/malt brokkoli, konsistensen lignet litt på pai-fyll og de hadde muffins-form. Noen her som kan hjelpe med en oppskrift?
Lillepuz Skrevet 24. september 2005 #2 Skrevet 24. september 2005 var det mini-pai med brokkolifyll? er vel bare å lage en paideig og del den i små former. lag fyll av brokkoli og eggestand (egg, melk, ost og krydder) og fordel og stek til de er gyllen på toppen.
methea Skrevet 26. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2005 Nei, det var ikke pai. Da hadde jeg ikke hatt noen problemer Andre forslag?
Eliza Doalot Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Tipper det var en timbal. Kort fortalt lager du en purè av broccoli, smør, fløte, salt, pepper og egg (evt, muskat) og har i små smurte former. Stekes i vannbad i steikeovnen.
methea Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2005 Tusen takk! Har du noen erfaring med å lage de?
Eliza Doalot Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Ja, litt. Jeg er kokk, og det er en fagprøve-klassiker
methea Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Ble nesten andektig her jeg...hehe Fant en oppskrift på de nå, så skal sette i gang med et forsøk på onsdag. Noen tips? Det er denne jeg fant: http://matmons.net/visoppskrift.asp?meny=10&id=424 Endret 3. oktober 2005 av methea
Eliza Doalot Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Ingen grunn til andektighet!! Oppskriften ser grei ut den. Hvis du får lyst er det ikke noe problem å bytte ut broccoli med andre grønsaker heller...
methea Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2005 Takker og bukker for hjelpen! Skal prøve å lure kokken vår til å lage de som tilbehør til bryllupsmiddagen, og da er det greit å vite hva jeg skal be om
Eliza Doalot Skrevet 3. oktober 2005 #11 Skrevet 3. oktober 2005 Bare som en liten advarsel: Ikke alle timbaler er like godt laget. Be om å få en smaksprøve før den store dagen. Er kjipt å bli skuffet da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå