Gå til innhold

Plutselig klengete katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten på 4 år var noen dager på kattepensjonat i forrige uke og siden jeg hentet henne derfra har hun blitt så klengete, skal helst være i nærheten av meg hele tiden og har begynt å gjøre ting hun ikke har gjort siden hun var noen måneder gammel. Før det var hun selvstendig, kunne være borte i flere dager i strekk om sommeren og likte ikke kos. Nå er hun ute maks noen minutter daglig og skal helst koses med døgnet rundt.. Så er det noen som har vært i samme situasjonen og kanskje vet årsaken/hvor lenge det vil vare?

Anonymkode: 002b8...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende hun bare er redd for å miste deg igjen. 😪 Ellers er det alltid verdt å tenke over om det kan være noe sykdom eller skader som gjør at de endrer oppførsel, vanligvis er de jo veldig rutinedyr.

Anonymkode: 15e43...b8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jo hende hun bare er redd for å miste deg igjen. 😪 Ellers er det alltid verdt å tenke over om det kan være noe sykdom eller skader som gjør at de endrer oppførsel, vanligvis er de jo veldig rutinedyr.

Anonymkode: 15e43...b8b

Det skyldes ikke sykdom.. og katter er vel ikke i stand til å føle savn?

• Liker 1
Skrevet

Er hun sterilisert? De kan endre seg når de er drektig 😂

Anonymkode: 58268...d2d

Skrevet (endret)

Tenkte det samme som svaret ovenfor; drektighet. Min gamle hunnkatt ble veldig kosete og klengete på slutten av drektigheten. Det toppet seg den dagen hun fødte. Da prøvde hun å grave og presse seg under låret mitt når jeg satt i sofaen... Men hun hadde vært unormalt kosete for henne å være i hele drektigheten nesten.

Men jeg tror faktisk katter kan føle savn, de også. Kanskje har katten savnet deg under oppholdet på pensjonatet, og er glad for å være hjemme i vante omgivelser og med vante personer igjen? Jeg tror det :)

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er hun sterilisert? De kan endre seg når de er drektig 😂

Anonymkode: 58268...d2d

Million skrev (Akkurat nå):

Tenkte det samme som svaret ovenfor; drektighet. Min gamle hunnkatt ble veldig kosete og klengete på slutten av drektigheten. Det toppet seg den dagen hun fødte. Da prøvde hun å grave og presse seg under låret mitt når jeg satt i sofaen... Men hun hadde vært unormalt kosete for henne å være i hele drektigheten nesten.

Men jeg tror faktisk katter kan føle savn, de også. Kanskje har katten savnet deg under oppholdet på pensjonatet, og er glad for å være hjemme i vante omgivelser og med vante personer igjen? Jeg tror det :)

Hun ble kastrert 6 måneder gammel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun ble kastrert 6 måneder gammel.

Ok, da er det ikke hormonelt eller pga drektighet :)

Da er det nok godt, gammeldags savn, tipper jeg. Hun blir nok vant til å være hjemme igjen snart, og blir seg selv igjen!

Skrevet

Hvis du har hatt henne hos veterinær og utelukket sykdom, så er det nok så enkelt at hun har savnet deg og ikke syntes det var noe særlig å måtte være på pensjonat. ❤️

Skrevet

Mine katter er ekstra klengete hvis jeg har vært bortreist noen dager. Alltid tolket det som savn.

Det skal sies at jeg også har opplevd at den ene var veldig klengete når han var syk (oppdaget urinveisinfeksjon rett etterpå), men forstår det slik at du har utelukket sykdom.

Anonymkode: 503c3...d78

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei katter føler ikke savn som vi mennesker gjør, men det kan hende den har vært mye alene på pensjonatet og er glad for å ha noen rundt seg?

Anonymkode: 4542d...b31

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er klart at katter kan føle savn!! De blir knyttet til eieren sin og merker når de ikke er der 

Anonymkode: c3179...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...