AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #21 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva tenker dere om dette? Det er jo komplisert nok å bli bonusforelder, men tenker dere at barn i rullestol er no go? Anonymkode: 69e49...028 Jeg tenker at det kommer an på barnets øvrige helse. Dersom det er et svært sykt og hjelpetrengende barn både fysisk og psykisk, så må man jo gå med på at det vil bli mange tøffe tak og en god del sorg dersom man går inn i en kjærlighetsrelasjon med forelderen. Anonymkode: e97dd...82a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #22 Skrevet 30. august 2021 Hadde ikke frivillig påtatt meg å potensielt skulle dra omsorg for et barn med særskilte behov. Det har jeg ikke kapasitet eller ork til å gjøre Anonymkode: b52a5...24d 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #23 Skrevet 30. august 2021 Søgni skrev (1 minutt siden): Nå veit jeg godt at noen syns jeg er irriterende, men hvis dette er en multifunksjonshemma unge, kanskje med kognitive funksjonsnedsettelser, vansker med å kommunisere, et utrolig stort hjelpebehov, hvorfor i himmelens navn er det da at ungen er rullestolbruker som fremheves? Hilsen rullestolbruker (som dere sikkert skjønte 😛 ) Jeg tenker også at "rullestolbruker" i seg selv favner et særdeles stort spekter. Man kan finne mange muskuløse og ressurssterke rullestolbrukere. Kognitive evner og øvrig sykdom annet enn manglende evne til å gå hadde vært langt mer avgjørende for meg. Anonymkode: e97dd...82a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #24 Skrevet 4. januar 2022 Søgni skrev (På 30.8.2021 den 22.25): Nå veit jeg godt at noen syns jeg er irriterende, men hvis dette er en multifunksjonshemma unge, kanskje med kognitive funksjonsnedsettelser, vansker med å kommunisere, et utrolig stort hjelpebehov, hvorfor i himmelens navn er det da at ungen er rullestolbruker som fremheves? Hilsen rullestolbruker (som dere sikkert skjønte 😛 ) TS her, lette opp tråden igjen 😊 Som mange ikke så ut til å skjønne, så er jeg mor til dette barnet som er rullestolbruker. Ingen kognitive nedsettelser, bare verdens kuleste og blideste unge, i rullestol. Men klart det er krevende. Kan ikke bo hvor som helst, gå på besøk hvor som helst, dra på ferie hvor som helst eller spise på restaurant hvor som helst. Så spørsmålet blir vel litt om jeg som forelder her ville vært uaktuell som eventuell partner på datingmarkedet. Ser at det er mange positive svar, men at noen også ser det som dealbreaker. Anonymkode: 69e49...028 2
Gjest Skogsalv Skrevet 5. januar 2022 #25 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS her, lette opp tråden igjen 😊 Som mange ikke så ut til å skjønne, så er jeg mor til dette barnet som er rullestolbruker. Ingen kognitive nedsettelser, bare verdens kuleste og blideste unge, i rullestol. Men klart det er krevende. Kan ikke bo hvor som helst, gå på besøk hvor som helst, dra på ferie hvor som helst eller spise på restaurant hvor som helst. Så spørsmålet blir vel litt om jeg som forelder her ville vært uaktuell som eventuell partner på datingmarkedet. Ser at det er mange positive svar, men at noen også ser det som dealbreaker. Anonymkode: 69e49...028 Jeg skjønte det 😎- er Løvemamma selv. Min erfaring er : har kun hatt ett forhold siden jeg ble skilt for 8 år siden. Det forholdet varte i litt over 3 år. ( særboere) . Han SA det ikke var i veien for et liv sammen.( vi forlovet oss etter 1,5 år) . Men i praksis var det store utfordringer. Skal sies at jeg på ingen måte forventet eller tok imot hjelp ifht stell ,pass,trening etc. Har forsøkt nettdating i etterkant. Ikke møtt noen ,selv om muligheten har vært der. Men av de som starter en samtale, så blir det umiddelbar ghosting når jeg forteller om barnet i 90 % av tilfellene. Svarer aldri på Hei søta- meldinger. Nevner i profilteksten min at jeg er Løvemamma. Ikke alle som vet hva det er. Forklarer kun ,dersom en hyggelig samtale oppstår. Man må jo opplyse om slikt 🤪 Da forsvinner de fleste. Hvilket er forståelig. Det kreves en spesiell mann til et slikt liv. Og ikke hvem som helst vil bli godtatt heller. Jeg har det ikke travelt. Gidder ikke bruke mye energi på å finne noen nå. Slettet datingapps. Så håper jeg å finne min like på en vanlig måte . In real life. Akkurat nå er fokuset på ungene og meg selv.😊
GrønnNellik68 Skrevet 5. januar 2022 #26 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 15.38): Om du i det hele tatt må stille dette spørsmålet tenker jeg at både barnet og forelderen har det bedre uten deg, så jeg stemmer for no go. Anonymkode: 9dbcc...d49 Fullstendig enig. Hadde ikke betydd noe hvis han var the one. Tenker bestandig at barn og også andre med ekstra behov er ikke dems feil at det og det har skjedd. Har litt soft spot for slike barn jeg da men. Pluss en får en påminnelse om hvor heldig man er som er frisk og har friske barn.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #27 Skrevet 5. januar 2022 On 8/30/2021 at 10:13 PM, Athena79 said: Ville ikke datet noen med barn uansett. For min del er det også barnet som hadde vært den mulige dealbreakeren, ikke rullestolen. Vil helst ha en kjæreste uten barn, men om hun har barn spiller det ingen rolle om barnet sitter i rullestol eller ikke. Anonymkode: ac9ba...69c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #28 Skrevet 6. januar 2022 Deal braker faktisk. Har faktisk egne barn som trenger sin oppmerksomhet og å gi alt til en i rullestol, neitakk. Anonymkode: 8eeca...1a3
Engel Skrevet 6. januar 2022 #29 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Ser ikke noe problem med rullestol. men nå har jeg overhodet ingen planer om å bli samboer med noen med hjemmeboende barn uansett. Utfordringen ville jo gått mer på det å finne felles bolig når den må fungere for en i rullestol. Altså praktiske utfordringer. Endret 6. januar 2022 av Engel
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #30 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 15.35): Hva tenker dere om dette? Det er jo komplisert nok å bli bonusforelder, men tenker dere at barn i rullestol er no go? Anonymkode: 69e49...028 -Er det ungen du dater da eller? -Kan du ikke bli glad i et handikappet barn? -Eller er det bare fysisk handikapp som er et problem? En foreldre til et barn med fysisk eller kognitivt handikapp har like stort behov for å oppleve kjærlighet fra en annen voksen som alle andre foreldre. Et annerledes barn fortjener også samme kjærligheten som et normaltfungerende barn. Som foreldre til dette barnet derimot ville jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg dro inn i livet mitt da barn med handikapp ofte kan være svært sårbare ovenfor misbruk o.l. Anonymkode: 4fb66...e14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå