Gjest Telma Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Skal tilbake på 3. runde med intervjuer hos et topp firma og jeg skal presentere en case. Noen som har noen tanker rundt en SWOT analyse for Nidar? Generelt, sjokolade firma SWOT...dette er bare en liten del, men flere hoder tenker bedre enn et!!! Takk!
Scheherazade Skrevet 24. september 2005 #2 Skrevet 24. september 2005 Ikke helt det du spør om, men har du muligheten til å få tak i siste nummer at kaleidoskopet? Det er et karriereblad som du får gratis på universtitet/høyskoler, ligger rundt i korridorene. I siste nummer som kom nettopp var det nemlig en lang reportasje om case-intervjuer, med nyttige tips, hva intervjueren egentlig ser etter og linker til ferdigløste case på nettet osv.
Armonia Skrevet 24. september 2005 #3 Skrevet 24. september 2005 Har ikke så mye greie på Nidar, men her er de første tankene som slo meg: Trusler er selfølgelig andre firmaer som produserer godis, men også de som lager feks "sundt" godis. Det kan jo være nøtter, frukt etc. Fedon har vel også snacks. Sånne type ting som er med på å ta markedsandeler fra Nidar. Muligeter er jo å bevege seg inn på "sunne" markeder. Styrker og svakheter vet jeg ikke, har som sagt ikke så mye greie på denne bransjen. Du hadde kanskje tenkt på disse tingene, men et lite innspill iallefall
Lykkeliten Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Noen som har noen tanker rundt en SWOT analyse for Nidar? ← Tjah... Kommer med noen umiddelbare tanker: S: - Kjent brand/merkenavn - Solid plass i markedet, lang historie W: - Nr. 2 etter Freia - Ikke like klar i markedsføring/budskap som konkurrentene (les: Freia). O: - Utvikle produkter som er i tråd med vår helsebevissthet - Definere sin plass i markedet bedre og dermed ha mulighet til å synliggjøre sitt budskap bedre - Økt differensiering? T: - Det etter hvert sterkt voksende fokuset på helse og ernæring. Eksperter som feks Fedon, som uttaler seg om sukkerinntaket til det norske folk og farene ved dette. - Utenlandske brands som ønsker innpass i markedet - EU?? Ingen fasit dette, du må jo uansett jobbe mer med det enn mine 2 minutters tenking resulterte i. Og selvsagt mer utfyllende Uansett får du ha lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå