Gå til innhold

Dette er vel ikke ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når samboer tvinger femåring til å gå på do når han bestemmer det selv om hun ikke må. Jeg har sagt det til han, men han sier barn ikke skal bestemme sånt selv. Jeg syns ikke det er ok. Han sier jeg går imot han når jeg ikke gjør det samme. Men jeg snakker hvertfall ordentlig med henne, ikke bare tvinger og kjefter.

Noen tips?

Anonymkode: b8180...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke at det er greit. Om man skal utendørs med barnet kan det prøve å gå på do, selv om barnet føler at det ikke må på do. Men av og til må jo barn på do om de sier nei, så det skader ikke å prøve. Men man skal ikke tvinge et barn til å gå på do etter at det har prøvd. Spesielt ikke om det er nr.2, det kan være skadelig.

Anonymkode: 21411...548

• Liker 7
Skrevet

I hvilke situasjoner er det? Rett før en lang tur ut og natta feks, «tvinger» jeg barnet mitt til å sjekke om det må tisse. Ikke kjeft og smelling, men «vi går på do før vi skal ut et sted vi ikke har mulighet» 
Eller er det hele tiden? At jenta blir tvunget med kjeft til å tisse akkurat når han vil hun skal?

Anonymkode: e51ba...e23

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I hvilke situasjoner er det? Rett før en lang tur ut og natta feks, «tvinger» jeg barnet mitt til å sjekke om det må tisse. Ikke kjeft og smelling, men «vi går på do før vi skal ut et sted vi ikke har mulighet» 
Eller er det hele tiden? At jenta blir tvunget med kjeft til å tisse akkurat når han vil hun skal?

Anonymkode: e51ba...e23

Det er alle situasjoner, når vi bare er hjemme eller skal ut. Ja han mener han kan  bestemme det.

Skrevet

Det høres ikke bra ut (med mindre ungen har en historie med mange uhell og vansker med å komme seg på do i tide).

Du får begynne å bestemme når han skal på do og se hvordan han liker det. 

Anonymkode: 23c46...294

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når samboer tvinger femåring til å gå på do når han bestemmer det selv om hun ikke må. Jeg har sagt det til han, men han sier barn ikke skal bestemme sånt selv. Jeg syns ikke det er ok. Han sier jeg går imot han når jeg ikke gjør det samme. Men jeg snakker hvertfall ordentlig med henne, ikke bare tvinger og kjefter.

Noen tips?

Ta med din samboer til en ekspert og få han til å fortelle dette. Det er mitt tips.

Og frem til dette nekter du han å tvinge barnet. Blir han da verbalt eller fysisk voldelig er krisesenter tilgjengelig, og du plikter for barnets skyld å komme deg dit.

Anonymkode: d9b4e...b9e

• Liker 8
Skrevet

Høres ut som han potensielt kan lage vonde følelser ang toalettbesøk for barnet.  Betemme når andre skal måtte på toalettet?! Det er jo helt på styr! 

Si til han når han skal gå på toalettet, så får han se hvordan han liker det! 

Anonymkode: 9ab9a...32a

• Liker 4
Skrevet

Hvordan skal ungen lære å kjenne at han må på do når det er far som bestemmer dotid? Får ungen gå når han må utenom fars dotid?

Ikke greit å tvinge barn på do, slik du beskriver det. Fast rutine før seng og langtur er en ting, eventuelt rutiner hvis det er mange uhell, men ikke slik du beskriver. 

Får du TS bestemme selv når du må på do?

Anonymkode: daa47...c91

• Liker 6
Skrevet

Han virker kontrollerende. 

• Liker 4
Skrevet

Gir han de ansatte i bhg tidsskjema de må følge også?🙄

Anonymkode: d33ab...4d9

• Liker 1
Skrevet

En 5-åring styrer vel dette greit selv? 

Å oppfordre å gå på do før tur etc er jo greit, men dette høres ikke ut som det... 

Anonymkode: 24f71...e04

• Liker 2
Skrevet

Oj, akkurat sånn holdt psykopaten i "Dear Child" på. 

Anonymkode: 80b18...1d5

• Liker 1
Skrevet

Du skal få han til å slutte med dette, NÅ. 

Dere kan gi barnet fobi mot toalett, og hun ender med å gå med bleie helt til ungdomsskole alder. SKJERP deg. Her er du like mye "med-virker" som faren, siden du bare står å ser på dette psykopatiet skje. Han burde jo ikke være omsorgsperson i det hele tatt, dette er hårreisende. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta med din samboer til en ekspert og få han til å fortelle dette. Det er mitt tips.

Og frem til dette nekter du han å tvinge barnet. Blir han da verbalt eller fysisk voldelig er krisesenter tilgjengelig, og du plikter for barnets skyld å komme deg dit.

Anonymkode: d9b4e...b9e

ENIG. 

Dette er omsorgssvikt

• Liker 7
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Det er ikke greit. Han er frustrert,men har ikke kunnskap om  at han påfører barnet skam og mindre egenkontroll.  

Stopp dette NÅ ❤

Han mener sikkert godt,men gjør det helt gæernt....

Endret av Skogsalv
Skrevet

Kommer litt an på tenker jeg, er det påminnelser eller bare helt tilfeldige utbrudd der han er sur og sint? Vi kommanderer syvåringen på do omtrent hver dag, han har aldri tid og vi har hatt store problemer med at han tisser seg ut. Blir derfor minnet på å gå på do flere ganger om dagen, og når han blir sur og spør hvorfor eller bare ikke gidder må vi si fra på en tydelig måte hvorfor. Hos oss vil det si at vi kommanderer han på do hver gang vi skal sette oss i bilen eller dra noe sted og når vi ikke har sett han gå på do på en stund. I tillegg alle de gangene der vi tydelig ser at han må tisse men der han ikke gjør antydning til å gå på do. Han sier forresten nesten alltid at han ikke må, men kommer ofte noe likevel. 

Anonymkode: 29d92...fc9

• Liker 3
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Hvordan forklarer han dette for deg?

Skrevet

At du som mor faktisk lurer på dette, uroer meg veldig. Hvordan er det hjemme hos dere ellers? 

• Liker 1
Skrevet
teknosilje skrev (1 time siden):

At du som mor faktisk lurer på dette, uroer meg veldig. Hvordan er det hjemme hos dere ellers? 

CamillaCollett skrev (1 time siden):

Hvordan forklarer han dette for deg?

Han sier hun er et barn og at barn ikke kan ta egne valg. Jeg mener hun må  lære dette selv.  Han sier i mot meg hele tiden. Han mener at barn ikke skal bestemme noe selv. Ikke en gang hvilken genser hun vil ha på seg.

Skrevet
Rosatoast skrev (4 timer siden):

Du skal få han til å slutte med dette, NÅ. 

Dere kan gi barnet fobi mot toalett, og hun ender med å gå med bleie helt til ungdomsskole alder. SKJERP deg. Her er du like mye "med-virker" som faren, siden du bare står å ser på dette psykopatiet skje. Han burde jo ikke være omsorgsperson i det hele tatt, dette er hårreisende. 

Jeg har sagt ifra mange ganger til han. Blitt sint på han også, men han holder på sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...