Gå til innhold

tomatsaus og marinade


melina

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med en god marinade til svinekjøtt som jeg skal ha på grillspyd? Trenger også oppskrift på en god tomatsaus jeg kan ha ved siden av spanske kjøttboller..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellige marinader som passer godt til svinekjøtt:

* 1 dl ananasjuice, et par skjeer honning honning, 1 ss karri, olivenolje, presset hvitløk

* 1 dl rødvin, olivenoljeolje, ½ dl soyasaus, saften av 1 sitron, 4-5 ss sukker, litt sesamolje, presset hvitløk, revet ingefær

* 1 dl olivenolje, en god klunk worcestershiresaus, ½ dl mild chilisaus, et par skjeer soyasaus, litt sitronsaft, 3 ss frisk hakket timian eller 1 ss tørket

* olivenolje, noen skjeer sitronsaft eller hvitvin, noen grovknuste pepperkorn, hakket persille, 1 ts sennep

Tomatsaus:

Fres hakket løk, hvitløk og chili i litt olje. Ha i en boks hermetiske tomater, noen spiseskjeer tomatpuré, salt/pepper, litt sukker og urter/krydder etter ønske, gjerne et par dråper okse-/kyllingfond og 1 ss rødvinseddik (litt rødvin i sausen er også godt). Du kan også ha i en revet gulrot og en revet selleristang for litt ekstra smak og fylde. La putre en halvtimes tid.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...