Gå til innhold

Jeg klør meg til blods

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt veldig sensitiv hud, men nå det siste året føler jeg det er blitt mer ekstremt. Jeg klør og klør, spesielt på nattestid og våkner opp til noe som kan ligne på store kloremerker på beina og lårene spesielt. Det verste er at jeg kjenner de ikke når jeg stryker over de, akkurat som om de bare ligger under huden.

Sambo er irritert å sier jeg må skaffe meg hansker. Noen som vet hva dette kommer av? Bare tørr og sensitiv hud? Ikke noe dyr hverken her eller der, skifter også ganske ofte sengetøy.

Anonymkode: 61ba5...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Kreft.

Hudkreft?

Skrevet

Gå til hudlege.  Det kan ofte være stor hjelp i å få en salve med kortison eller steroid. 

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Gå til hudlege.  Det kan ofte være stor hjelp i å få en salve med kortison eller steroid. 

Har vurdert det, samtidig føler jeg det er så lite å oppsøke lege for..orker ikke Google så mye heller, får opp så mye ang kreft at jeg blir helt svett..🙇‍♀️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vurdert det, samtidig føler jeg det er så lite å oppsøke lege for..orker ikke Google så mye heller, får opp så mye ang kreft at jeg blir helt svett..🙇‍♀️

Man kan få infeksjoner i sår forårsaket at kløe, så det er ikke en filleting.  Ring imorgen.   Kjøp mildison/hydrokortison 1% reseptfritt på apotek i mellomtiden. 

Endret av Peonjenta
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klødde som en gal i to år etter at jeg fikk barn. På grunn av fødselsdepresjon, mann som sviktet og ble aggressiv, og etter hvert brudd og det som fulgte med, så reagerte kroppen min med ekstrem elveblest. Jeg har arr etter det ennå. Er det noe i livet som er ekstra stressende?

Har du lest om elveblest - kan det være noen av årsakene der som passer?

Man kan også plutselig bli allergisk mot ting. Har du prøvd å bytte vaskemiddel? Bruker du tøymykner? 

For øvrig høres samboeren din veldig empatisk ut når han blir irritert fordi du klør 🙄

Anonymkode: eaa97...3eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...