AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Etter utrydning av et dødsbo, har jeg funnet et gammelt ødelagt gevær. Er mye som skal kastes her, men hvor i all verden kaster man ødelagte gevær?? Har heller ikke funnet noe papirer som tilhører geværet, men er et sånt gevær som har blitt brukt til elg jakt Anonymkode: 31056...90b
Gjest ABM Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter utrydning av et dødsbo, har jeg funnet et gammelt ødelagt gevær. Er mye som skal kastes her, men hvor i all verden kaster man ødelagte gevær?? Har heller ikke funnet noe papirer som tilhører geværet, men er et sånt gevær som har blitt brukt til elg jakt Anonymkode: 31056...90b Lever til politiet
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Lever til politiet Åja 🙈 Jeg ante virkelig ikke at politet skulle hatt det, det hadde jeg aldri tenkt meg til selv 🤣 Ringer jeg på forhånd? Kan jo ikke bare gå inn der med et gevær 😂 ts Anonymkode: 31056...90b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 https://www.politiet.no/tjenester/vapen/arv-av-vapen/#undefined Anonymkode: 8d087...c70 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åja 🙈 Jeg ante virkelig ikke at politet skulle hatt det, det hadde jeg aldri tenkt meg til selv 🤣 Ringer jeg på forhånd? Kan jo ikke bare gå inn der med et gevær 😂 ts Anonymkode: 31056...90b Ville ha ringt på forhånd Anonymkode: bdd2d...ecf 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.politiet.no/tjenester/vapen/arv-av-vapen/#undefined Anonymkode: 8d087...c70 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville ha ringt på forhånd Anonymkode: bdd2d...ecf Tusen takk! 😊 ts Anonymkode: 31056...90b 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Jaja.. folk har liggende geværer som kan være vært mange hundre tusen selv om det er ødelagt. Ville fått verdivurdering den var jeg deg. Det er litt prestisje i å ha bra børse så enkelte bruker mange penger på dette, mens andre kjøper på xxl. Litt som at noen menn kjøper rolex, mens andre handler klokke på Nille. Anonymkode: 509dc...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jaja.. folk har liggende geværer som kan være vært mange hundre tusen selv om det er ødelagt. Ville fått verdivurdering den var jeg deg. Det er litt prestisje i å ha bra børse så enkelte bruker mange penger på dette, mens andre kjøper på xxl. Litt som at noen menn kjøper rolex, mens andre handler klokke på Nille. Anonymkode: 509dc...8c9 Jeg kan ikke våpen, men denne virker ganske ødelagt 🙈 det er helt bøyd og i dårlig forfatning 😳 Kan jo sikkert høre… hvor spør man om dette? Noen steder i Oslo/Viken? ts Anonymkode: 31056...90b
Macro Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Vi har borti det samme. De valgte å la en passerende patrulje plukke det opp. Da hadde de med seg papirer.
Ze.Xhx Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Er dette en hagle så kan det være at den ikke er registrert. Post et bilde så kan jeg sikkert fortelle deg hva dette er.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 Ze.Xhx skrev (Akkurat nå): Er dette en hagle så kan det være at den ikke er registrert. Post et bilde så kan jeg sikkert fortelle deg hva dette er. Den ligger igjen i dødsboet og jeg skal ikke tilbake dit før på onsdag 😅 kan poste et bilde av det da ts Anonymkode: 31056...90b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 Macro skrev (2 minutter siden): Vi har borti det samme. De valgte å la en passerende patrulje plukke det opp. Da hadde de med seg papirer. Det hadde jo vært ganske lettvint! 😅 ts Anonymkode: 31056...90b
Gjest ABM Skrevet 29. august 2021 #13 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Åja 🙈 Jeg ante virkelig ikke at politet skulle hatt det, det hadde jeg aldri tenkt meg til selv 🤣 Ringer jeg på forhånd? Kan jo ikke bare gå inn der med et gevær 😂 ts Anonymkode: 31056...90b Pakk det inn i en svartsekk så er det bare å gå i skranken med det..
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #14 Skrevet 29. august 2021 Legg ut bilde så kan jeg fortelle deg ca hva den er verd, eller om det bare er skrot. Anonymkode: 509dc...8c9
Daraya Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Mannen min fant en meget fin hagle i dødsboet til faren, som han igjen hadde fått av sin far. Ingen papirer og ingen jaktet eller hadde bruk for den. Politiet ble kontaktet, mannen fikk beholde hagla men har ikke lov å bruke den eller handle ammunisjon. Har nå papirer.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Legg ut bilde så kan jeg fortelle deg ca hva den er verd, eller om det bare er skrot. Anonymkode: 509dc...8c9 Det er ikke verdt noe som helst. Anonymkode: 07ff6...ad7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 Det er dumt å bare levere våpenet til politiet sånn uten videre. Ta turen til jaktdepotet eller andre våpenforhandlere og få det takstert først. Har det en høy verdi så vil jeg anbefale å få det overdratt til deg selv, for deretter å be våpenforhandleren selge det for deg. Da slipper du papirarbeidet med politiet. Våpenforhandleren tar en kommisjon for salget, typisk 20-25%. HUSK! Ikke frakt våpen og sluttstykke montert sammen. De skal fraktes i to løse deler. Dette fordi våpenet har ingen funksjon uten sluttstykket. Hvis du ikke vet hvordan du tar ut sluttstykket så ta kontakt med en du vet har våpen. Anonymkode: e0ef5...a5a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er dumt å bare levere våpenet til politiet sånn uten videre. Ta turen til jaktdepotet eller andre våpenforhandlere og få det takstert først. Har det en høy verdi så vil jeg anbefale å få det overdratt til deg selv, for deretter å be våpenforhandleren selge det for deg. Da slipper du papirarbeidet med politiet. Våpenforhandleren tar en kommisjon for salget, typisk 20-25%. HUSK! Ikke frakt våpen og sluttstykke montert sammen. De skal fraktes i to løse deler. Dette fordi våpenet har ingen funksjon uten sluttstykket. Hvis du ikke vet hvordan du tar ut sluttstykket så ta kontakt med en du vet har våpen. Anonymkode: e0ef5...a5a Man kan fint frakte våpenet udelt Det er bare om man forlater bilen at man må ta av en vital del. Anonymkode: a1c69...c65
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: hvordan kan du egentlig vite noe sånn, hvis du aldri har sjekket først? Anonymkode: 6b640...bc5 Det er fordi hxn ikke har noe våpen, bare tull. Har man ingen kunnskap om våpen, som TS påstår, kan man ikke vite om det man holder er en rusten håndbygd engelsk S/S hagle verdt en formue eller bare skrot....
Apis Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 12.12): Det er dumt å bare levere våpenet til politiet sånn uten videre. Ta turen til jaktdepotet eller andre våpenforhandlere og få det takstert først. Har det en høy verdi så vil jeg anbefale å få det overdratt til deg selv, for deretter å be våpenforhandleren selge det for deg. Da slipper du papirarbeidet med politiet. Våpenforhandleren tar en kommisjon for salget, typisk 20-25%. HUSK! Ikke frakt våpen og sluttstykke montert sammen. De skal fraktes i to løse deler. Dette fordi våpenet har ingen funksjon uten sluttstykket. Hvis du ikke vet hvordan du tar ut sluttstykket så ta kontakt med en du vet har våpen. Anonymkode: e0ef5...a5a Tror ikke det er sluttstykke på ei hagle, men du kan selvsagt dele hagla, ville begynt med å Google navnet på hagla, før jeg leverte til destruksjon Endret 31. august 2021 av Apis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå