AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #41 Del Skrevet 23. desember 2021 Entern skrev (4 minutter siden): DETTE☝️👍 næææ Driter også i hva fisefine hurper syns, men hater den misikken likevel. Er ikke noe jeg velger. Som jeg ikke liker eplekake og blir kvalm av ingefær. Utenfor min kontroll Anonymkode: 6200f...541 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #42 Del Skrevet 23. desember 2021 misikken😅 sorry og natta Anonymkode: 6200f...541 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamasitas Skrevet 23. desember 2021 #43 Del Skrevet 23. desember 2021 Jag trodde änglarna fanns BARA BARA I HIMMELEEEEN 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 23. desember 2021 #44 Del Skrevet 23. desember 2021 Hvis du snakker om danseband som Ole Ivars og Skandinavia så har du faren min høyt på lista. Men han er verken utviklingshemmet eller trenger mye hjelp. Han har klart alt selv i livet og ikke vært avhengig av noen. Jeg også syns danseband musikk kan være fengende, er ikke noe jeg hører på til vanlig, men om jeg havner på en pub og de synger NEI SÅ KJUKK DU HAR BLITT så slenger jeg meg på altså 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 23. desember 2021 #45 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): næææ Driter også i hva fisefine hurper syns, men hater den misikken likevel. Er ikke noe jeg velger. Som jeg ikke liker eplekake og blir kvalm av ingefær. Utenfor min kontroll Anonymkode: 6200f...541 Hører ikke på danseband sjøl heller men synes ikke det er verre enn rap og mye pop, hører heller på Ole Ivars enn Karpe for å si det sånn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #46 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): deilig med lettbeinte avbrekk nå og da DETTE + Når jeg vil fixe et lettvindt knull med ei kåt moden dame. Anonymkode: ee302...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #47 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 21.08): De over 50. Anonymkode: 8280a...8fd Over 70 tror jeg vi sier. Tror du virkelig at Ironigenerasjonen hører på Ole Ivars etter Nirvana? Anonymkode: 342ec...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #48 Del Skrevet 23. desember 2021 Entern skrev (12 minutter siden): Hører ikke på danseband sjøl heller men synes ikke det er verre enn rap og mye pop, hører heller på Ole Ivars enn Karpe for å si det sånn Det er jeg faktisk helt enig i. Danseband er ufrivillig komisk, så man kan le av det. Rap er bare grusomt. Anonymkode: 8ecd4...016 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 24. desember 2021 #49 Del Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jeg faktisk helt enig i. Danseband er ufrivillig komisk, så man kan le av det. Rap er bare grusomt. Anonymkode: 8ecd4...016 Da har man nok misforstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #50 Del Skrevet 24. desember 2021 Er 50+ og har aldri likt danseband. Har alltid vært opptatt av musikk, men ikke den sorten. Kan ha noe med at jeg ikke danser å gjøre? Syns det er "enkel" musikk, og alt høres likt ut. Men dømmer absolutt ikke de som liker det. Kan faktisk nesten bli misunnelig når jeg ser fra dansebandfestivaler på TV, for det ser jo ut som at folk koser seg veldig der. Anonymkode: b5bf9...cc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #51 Del Skrevet 25. desember 2021 Denne typen musikk er forbundet med visse stereotypeer. Min erfaring er at dette stemmer ganske bra, men også at det overhodet ikke gjør det noen ganger. Om man er et reflektert og oppegående menneske, vil jeg tro man evner å se mennekser for hvem de er, og ikke for hvilken musikk de hører på. Det er jo ganske enkelt å tolke mennesker ut fra noe så simpelt. Anonymkode: 719d2...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #52 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8/29/2021 den 21.52): De bor rundt Mjøsa på mindre plasser. Liker søt hvitvin, thousand island-dressing og bruker ikke mye tid på lese om hva som skjer i Afghanistan eller Kina, bare det nære og kjære. Drar helst på ferie til Granca. Gjerne campingvogn og kos i grilldress. Anonymkode: 93665...182 Bortsett fra bosted, så beskrev du minst 70% av Norges befolkning her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #53 Del Skrevet 25. desember 2021 Hadde dere som har meninger om hvem her, skjønt hva det sier om dere som skriver, så hadde dere latt være. Folk ass 😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #54 Del Skrevet 25. desember 2021 Tror ikke så mange av de som skriver har vert på dansefestivaler. Drar dere til Malung, eller de største festivalene i Norge så et det utrolig myeeee folk. Har selv vert på flere og dansegalla' n på Sel så samles 1000 vis. Når Rune Rudberg, flamingokvintetten, lasse Stefanz, vigingarne osv spiller opp så blir det tettpakka med folk både på gulvet og fremfor sena. Og jeg kan si med 100% sikkerhet at de har ikke lavere IQ enn de som skriver her. Skjønner at en del kritiserer noe de ikke har vert på. Skal være enig at det er en " enkel musikk", men som ikke er så enkel å fremføre. Det er en musikk som alle forstår. Er litt som " mot i brøstet" alle så på det. For Nils, Karl og Henry hadde en enkel og god humor. Så tenk litt som REMA 1000 " enkle er det beste" Og når det gjelder alder så er det mellom 20 og 80. En annen ting. Det er alle yrkesgrupper som hører og drar på dansegalla. Så før dere er så bastante så ta dere en tur på Sel i sommer og hør på dansegalla. Opplev stemningen, ta dere en tur på festivalplassen. Da vil dere finne ut at IQ til de som er der er over 100😊😊😊😊😊😊 Anonymkode: 140f9...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #55 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg har vært på mange forskjellige dansegallaer oppigjennom, og går det hovedsakelig med folk fra dansemiljøet. Jeg begynte danse swing når jeg var 16, og der går det jo ganske ofte i danseband og country. Kan ikke si jeg hører veldig mye på danseband til vanlig, men har fungert noen sanger jeg liker. Hører stort sett på country da. Du finner stort sett noen som kan danse (og en hel haug som egentlig ikke kan det) på slike festivaler/arrangementer. Anonymkode: 435e8...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #56 Del Skrevet 25. desember 2021 Mye de samme folkene som liker country. Enkle folk Anonymkode: 13666...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #57 Del Skrevet 25. desember 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner at en del kritiserer noe de ikke har vert på. Skal være enig at det er en " enkel musikk", men som ikke er så enkel å fremføre. Det er en musikk som alle forstår. Er litt som " mot i brøstet" alle så på det. For Nils, Karl og Henry hadde en enkel og god humor. Så tenk litt som REMA 1000 " enkle er det beste" Og når det gjelder alder så er det mellom 20 og 80. En annen ting. Det er alle yrkesgrupper som hører og drar på dansegalla. Så før dere er så bastante så ta dere en tur på Sel i sommer og hør på dansegalla. Opplev stemningen, ta dere en tur på festivalplassen. Da vil dere finne ut at IQ til de som er der er over 100😊😊😊😊😊😊 Anonymkode: 140f9...bfe Problemet med denne typen musikk som går inn det ene øret og ut det andre, er at selv om den høres melodisk ut, har den minimal kreativ verdi; enhver med en gitar og litt elementær teorikunnskap som man lærer 8-åringer som lærer å spille piano, kan lage en sang med kvarter og kvinter som høres OK ut, men veien derfra til å lage musikk med kontraster og spenninger er lang. Av det jeg har hørt av dansemusikk, består denne av vanlige dur- eller moll-akkorder i samme toneart, i og for seg greit nok, men når man glatt hopper over dim-akkorder, senkede eller forstørrede kvinter, eller overganger mellom flere tonearter, tar man også livet av det som gjør musikk til en kunstart; Grandiosa er også mat, men det er milevid forskjell på Grandiosaen man får kjøpt på REMA, og det man får servert på en flerestjernes Michelin-restaurant i verdensklasse. At musikken ikke er enkel å fremføre, er jeg uenig i - har man stødig rytme og kan spille et instrument sånn passe, er det null problemer med å lære seg sangene man spiller på disse festivalene; unger som knapt rekker opp til pianoet på YouTube, er i stand til å spille langt mer avanserte ting. Kort sagt - ingenting vondt å si om dansemusikk eller Grandiosa, men hadde Grandiosa vært det eneste man kunne få av mat, hadde maten vært drepende kjedelig. Det samme kan man si om dansemusikk - sammenligner man det musikalske innholdet i dansemusikk med produksjonen til filmkomponister som nå avdøde Ennio Morricone, hører man også forskjellen - det blir som å sammenligne teknologien i en trehjulssykkel med en romferge. Anonymkode: c1625...3cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GiftM Skrevet 25. desember 2021 #58 Del Skrevet 25. desember 2021 Musikken er ikke enkel å fremføre. Det er mange som klarer å synge teksten, men det er ikke mange som klarer å få med seg publikum. Og det er det jeg mener at Musikken ikke er enkel å fremføre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #59 Del Skrevet 25. desember 2021 Skal forklare dere. Dansebandmusikk er ikke noe man hører på. Det er musikk man danser til og bruker til festligheter, som det heter. Det er ofte spilt på midtsommaraften i Sverige, eller VAR ofte spilt der på ulike arrangement. Det var dansegallaer osv. Folk som går dit, gjør det primært for å danse og ha det gøy. Det er ikke verre enn det. De som sammenlikner med country tar feil. Country er for folkemusikk å regne, og det er mye kvalitet og verdt å høre på. Det er som når folk ser på Credence som enkelt. Tekstene deres er ofte politiske. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #60 Del Skrevet 25. desember 2021 2 minutter siden, GiftM said: Musikken er ikke enkel å fremføre. Det er mange som klarer å synge teksten, men det er ikke mange som klarer å få med seg publikum. Og det er det jeg mener at Musikken ikke er enkel å fremføre Tja - man kan bare kutte ut alt som heter alkohol på disse dansegallaene, og se i hvilken grad publikum fortsatt er med kun som følge av det musikalske innholdet ... Anonymkode: c1625...3cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå