AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Jeg har funnet en lelighet jeg liker veldig godt, den er i en firemannsbolig. Jeg har bodd i leilighet før, men da har det vært ca 30 leiligheter. Jeg er litt bekymret for at det skal bli litt tett å bo sånn, da jeg ikke er sånn super sosial. Noen med erfaringer? Anonymkode: ab2ee...c09
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Jeg bor i firemannsbolig, og det fungerer kjempebra. Anonymkode: 4a6aa...cf7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Jeg bor i en tomannsbolig sentralt i en større by. Min søster bor i en enebolig et boligfelt utenfor en middels by. Føler hun har langt mer kontakt med naboene enn jeg har. Vi hilser og utveksler kanskje noen setninger når vi møtes i gangen. Ikke noe press om å bli mer kjent. Anonymkode: 0d193...dbf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Ikke helt det du spør om men jeg bor i tomannsbolig (dvs. to boliger og et forretningslokale) og det fungerer veldig greit. Naboene og jeg hilser og snakker hyggelig hvis vi møtes ute eller i gangen men renner ikke ned dørene hos hverandre. Eneste lille minus er at siden vi er så få så må alle sitte i styret for sameiet. Anonymkode: c56cc...9de 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Firmannsbolig er i alle fall det minst sosiale stedet jeg har bodd. Naboene sa ikke hei en gang. Anonymkode: 218fe...36b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Firmannsbolig er i alle fall det minst sosiale stedet jeg har bodd. Naboene sa ikke hei en gang. Anonymkode: 218fe...36b Så deilig da! Anonymkode: ab2ee...c09
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Jeg ville vært mer bekymret for støy, siden firemannsboliger ofte er i tre og ikke har nok isolasjon mellom etasjene (ofte vært enebolig før?) så det er ofte lytt. Iallfall er det min oppfatning fra de jeg har vært på besøk i, har aldri bodd slik selv. Anonymkode: b3059...d95 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Det kommer seg helt an på naboene. Det kan fungere kjempefint, det kan bli et helvete. Hvis du har én nabo som oppfører seg forferdelig er det bedre å bo i blokk, da får du som regel hjelp av styret eller OBOS. I firemannsbolig er det vanskeligere. Anonymkode: 9b645...337 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Hver obs på at det kan være ekstremt lytt i eldre 4 mannsboliger Anonymkode: 9dc97...944 2
Cirkelin Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 Jeg har bodd i firemannsbolig. Aldri igjen! Rett og slett fordi det var så lytt at jeg ble mer kjent med naboene enn jeg ønsket. Dette var en firemannsbolig fra midten av 50-tallet, bygget i tre. Jeg bodde i 2.etg og hørte naboen vegg i vegg snorke og ungen til de under gråte og rope på foreldrene om natten. Og selvsagt en hel del andre lyder. Vokste opp i blokk og har aldri hatt noe problem med lyder, men gammelt trehus blir litt vel mye for meg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 Det kommer veldig an på naboene. Styr i hvert fall unna hvis kommunen eier noen av leilighetene. Er det felles inngang, eller egen ytterdør til hver leilighet? Jeg foretrekker absolutt det siste, da slipper man at den selvutnevnte trappevaskinspektøren spretter ut for å mase når man passerer døra hennes (det er som regel ei dame, ja). Anonymkode: 1513d...360 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Min første leilighet var i en firemannsbolig fra 1930-tallet. Jeg kunne da vel ikke vite at verdens største drittkjerring bodde over meg 🙄 Den dama gjorde livet mitt surt helt til jeg fikk råd til å flytte derfra. Ulempen med firemannsboliger generelt er at man bare er fire enheter som må bli enige, alle er med i styret. Dette var veldig problematisk da naboene nektet å bruke av sameiets oppsparte midler på å bytte de eldgamle og rustne avløpsrørene i kjelleren. Alle hadde de forskjellige grunner for hvorfor dette ikke burde gjøres 🙄 Du kan ha flaks og det bor normale trivelige mennesker der, som innser at en bolig trenger vedlikehold og alle må faktisk bidra til snømåking på generell basis og ikke bare de to gangene man selv venter besøk. Eller du kan havne i ditt livs verste mareritt. Jeg endte dessverre i gruppe to, og jeg angrer bittert! Anonymkode: b7237...b22 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 Jeg har bodd i firemannsbolig, bodde i første etasje. Holdt ut 1 år, så var det bare å komme seg vekk. Det var så lytt, at jeg kunne høre de over meg slippe en fis. Grusomt! Anonymkode: 68326...230 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Bodde i firemannsbolig og det var et skikkelig mareritt. Var så lytt at hun under krevde at jeg listet meg opp trappa i sokkelesten etter 21 om kvelden. Hun sendte til og med politiet på døra en kveld hun mente jeg hadde fest. Jeg hadde en venninne på besøk. Anonymkode: a43d1...d10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå