Gå til innhold

Vektøkning seroquel? HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Kan man gå opp i vekt av seroquel uten at man spiser mer enn før? Og at man også trener? Ser jeg har gått opp noen kg etter jeg starta på det, og har spist akkurat likt som før :( og når jeg har vært mere sulten har jeg spist kalorifattig mat, eller tatt meg noe frukt på kvelden. 

Anonymkode: 65ab8...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg gikk opp 15kg på laveste dose. 

Anonymkode: 49b8b...da2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg gikk opp 15kg på laveste dose. 

Anonymkode: 49b8b...da2

Jepp. Spiste helt vanlig. Men gikk opp så slutta med en gang. Finn deg heller andre sovemedisiner. 

Er det for bipolare eller schizofreni?

Zonat f.eks eller vallergan er fine å sove på. Imovane er også fin. Og er det for psykose bruk heller abilify. 

Anonymkode: 0e370...e81

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp. Spiste helt vanlig. Men gikk opp så slutta med en gang. Finn deg heller andre sovemedisiner. 

Er det for bipolare eller schizofreni?

Zonat f.eks eller vallergan er fine å sove på. Imovane er også fin. Og er det for psykose bruk heller abilify. 

Er for soving. Føler den funka så bra, bortsett fra det med vektøkning ;/ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er for soving. Føler den funka så bra, bortsett fra det med vektøkning ;/ 

Prøv heller zonat. Fungerer like bra den. Jeg skifter mellom alinemazin dråper ( vallergan) , zonat og imovane- fordi de ikke fungerer i lengden. Det fungerer fint for neg. 

Imovane er den beste på søvn, men den får du hukommelsestap og jeg spiser faktisk litt i søvne med den men jeg har den som backup når jeg må ta lause fra de andre fordi jeg er blitt fir tolerant. Men denne miksen fungerer for meg hvertfall. 

Mye bedre enn seroquel.  Slursomt å føle seg sulten hele tiden og. 6

Skrevet

Nei. Jeg gikk ikke opp pga seroquelen alene. Jeg gikk opp pga jeg spiste mer men var ikke bevist på det. Når jeg begynte å skrive ned alt jeg inntok så var det åpenbart hvorfor jeg gikk opp i vekt.
Sultfølelsen jeg fikk av seroquel ga seg ca 1 mnd etter jeg begynte på den.  

Anonymkode: d7e5c...160

• Liker 3
Skrevet

Grunnen til at du går opp i vekt er at du spiser for mye. Dette kan skje ubevisst, hos noen bevisst. Jeg fikk ulvehunger på seroquel og la på meg 30+ kg. Spiste som en hest, men tenkte ikke over det selv. Metthetsfølelsen forsvant. Ene gangen spiste jeg fire brødskiver, to bananer, flere håndfuller druer, godteri, potetgull og is på svært kort tid. Og da blir jeg vanligvis helt mett av to brødskiver. 

Seroquel påvirker hormonene litt og bare det alene vil gjøre at du går opp maks(!!) 2-3 kg. Dette fortalte legen min meg også. Det er fullstendig umulig at du legger på deg flere titalls kilo av luft. De 2-3 kiloene er vann, for øvrig. 

Anonymkode: 3b528...ad6

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk opp mye den tiden jeg brukte de, men jeg vet grunnen og det var at jeg fikk ukvehunger av de. Våknet etter 3-4 timer på natten og var nødt til å spise ett eller annet, hver eneste gang jeg tok de. Synd, for de fungerte på søvnen. 

Anonymkode: 91ac6...969

Skrevet

Opp i vekt? Ja, helt sikkert. Opp i fettprosent, som er det som faktisk betyr noe for helse og utseendet? Nei. Er det mulig du spiser mer enn du selv innser? 

Ellers kan trening føre til vektøkning dersom du bygger muskler. Lurest å fokusere på hva du ser i speilet fremfor hva tallet på vekten sier. 

Skrevet
Miranda Bailey skrev (På 30.8.2021 den 23.45):

Opp i vekt? Ja, helt sikkert. Opp i fettprosent, som er det som faktisk betyr noe for helse og utseendet? Nei. Er det mulig du spiser mer enn du selv innser? 

Ellers kan trening føre til vektøkning dersom du bygger muskler. Lurest å fokusere på hva du ser i speilet fremfor hva tallet på vekten sier. 

Etter at jeg starta på dem har klærne kjentes mer trang ut, og jeg har mye større mage enn før og hele kroppen min ser forandret ut. Har sjekket alt jeg spiser, spiser akkurat likt som før, og trener også, men etter at jeg starta på disse ser det ut som hele kroppen min forandrer seg. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Etter at jeg starta på dem har klærne kjentes mer trang ut, og jeg har mye større mage enn før og hele kroppen min ser forandret ut. Har sjekket alt jeg spiser, spiser akkurat likt som før, og trener også, men etter at jeg starta på disse ser det ut som hele kroppen min forandrer seg. Ts

Er du i mindre aktivitet? Spiser du mer kaloririk mat selv om mengdene er det samme? 

Om du er helt sikker på at både inntak og uttak ikke har endret seg så ville jeg dratt til legen, da kan det være sykdom eller hormoner. Man går rett og slett ikke opp i vekt uten at kroppen ligger i et overskudd, uansett om dette er forårsaket av mindre aktivitet, lavere forbrenning, større matinntak osv. 

Skrevet
Miranda Bailey skrev (6 minutter siden):

Er du i mindre aktivitet? Spiser du mer kaloririk mat selv om mengdene er det samme? 

Om du er helt sikker på at både inntak og uttak ikke har endret seg så ville jeg dratt til legen, da kan det være sykdom eller hormoner. Man går rett og slett ikke opp i vekt uten at kroppen ligger i et overskudd, uansett om dette er forårsaket av mindre aktivitet, lavere forbrenning, større matinntak osv. 

Wow… Når hammer er det eneste verktøyet man har ser alt ut som spiker.

Skrevet
Embryo skrev (10 minutter siden):

Wow… Når hammer er det eneste verktøyet man har ser alt ut som spiker.

Hva?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 18.29):

Hei. Kan man gå opp i vekt av seroquel uten at man spiser mer enn før? Og at man også trener? Ser jeg har gått opp noen kg etter jeg starta på det, og har spist akkurat likt som før :( og når jeg har vært mere sulten har jeg spist kalorifattig mat, eller tatt meg noe frukt på kvelden. 

Du høres for bekymra ut

Anonymkode: 736c6...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...