Gå til innhold

Hvorfor begynte du å drikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du var vel 14-15 år gammel og du har gjort det siden. 

Gjorde du det fordi alle rundt deg begynte å gjøre det?

Anonymkode: e7e71...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde det fordi mora mi gjorde det. Hadde god tilgjengelighet og mor som aldri var tilstede, så hendte jeg hentet små slumper av både vin, vodka, rom osv, det ble aldri oppdaget. Jeg gjorde det ikke for å være tøff, men for å håndtere vanskelige følelser jeg aldri fikk hjelp med. Begynte da jeg var mellom 12 og 13 år.

Etterhvert da fikk jeg en "kompis" som kjøpte øl og laget hjemmebrent til meg. 

Skrevet

Fordi det hørtes spennende ut. 

Skrevet

Tok noen øl med gode venner da jeg var i tenårene, men har aldri hatt særiig sansen for alkohol. Spesielt historier fra klassekamerater på videregående som kom fyllesjuke på skolen og skrøt av hvor fulle de ble i helga og at de våknet opp ute bak containere har gjort at jeg ser på alkohol som noe man bør være veldig forsiktig med og aller helst holde seg helt unna.

Anonymkode: ad8fe...ed8

Skrevet

Fordi det var "forbudt" og spennende, fordi lærerne moraliserte. Så vi fikk eldre bekjente til å handle for oss da vi var i 13-14 års-alderen.

Anonymkode: 8756e...43d

Skrevet

Nyskjerrighet.

Alt er verdt å prøve én gang.

Anonymkode: aefbc...260

Skrevet

Hadde lyst. Var 17 år og gikk på videregående.  Var jo en oldis sammenlignet med mange andre. 

Anonymkode: 36b93...6a8

Skrevet

Var 17 og begynte fordi det var gøy med fest. Nei, fest er ikke gøy edru.

Anonymkode: 0675a...501

Skrevet

Drakk meg dritings på druesprit som 14åring. Hvorfor? Fordi det skulle være fest, vi planla det i forveien og skaffet spriten gjennom en kompis der faren hadde et lager i kjelleren. Var liksom bare sånn man gjorde i gjengen min.

Ga ikke mersmak og jeg kan vel telle på to hender de gangene jeg drakk fra jeg var 14 til ca 30år. Var mye på fest, men edru.

Anonymkode: af5df...5b8

Skrevet

Jeg var 15, og begynte fordi andre begynte og jeg ville jo ikke være den festbremsen og eneste som ikke drakk noe. Begynte med øl, men et halvt år senere drakk jeg hjemmebrent for første gang på en nyttårsfest. Herregud, jeg ble helt gal. Det er livsfarlig å gi tenåringer hjemmebrent, de aner ikke hvor sterkt det er.

Drakk ikke hjemmebrent igjen etter det, noensinne. 

Da jeg var rundt 31-32 så bremset jeg bare helt ned på alkoholen, og i mange år drakk jeg nesten ingenting. I årene sønnen min var barn, var jeg helt avholds. Ikke pga noen stor beslutning og syn på livet, men det ble bare sånn. Jeg savnet ikke å drikke, så hvorfor tylle det i seg når man ikke føler behov for det?

Nå i dag drikker jeg vel kanskje en gang hver tredje måned eller noe sånn. Og da kun noen få øl eller et par glass vin med en venninne etc.

Skrevet

Som fjortiss, fordi alle vennene gjorde det, var en gjeng hvor jeg var blant de yngre. Etter jeg ble forelder ble det så og si ingenting og jeg savnet det ikke heller. Nå er unga store og jeg har begynt å drikke litt noen ganger til fest, men vanligvis ikke så jeg blir veldig full, men det har skjedd to-tre ganger, ikke spyfull, men utenfor min komfortsonefull og full av angst neste dag. Men det er nok fordi jeg ikke er vant til å drikke noe særlig i voksen alder, så jeg må lære det på nytt. Vel, har lært nå etter siste gang, ikke drikke for fort!!! 

Anonymkode: fa524...ce0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 18.24):

Du var vel 14-15 år gammel og du har gjort det siden. 

Gjorde du det fordi alle rundt deg begynte å gjøre det?

Anonymkode: e7e71...c50

begynte da jeg var 14 , men har hatt pauser innimellom , men begynte seff ikke alene :)  vi var to .p

Skrevet

Startet med å drikke mer når jeg våknet en morgen og så det raset av et kvinnfolk jeg hadde dratt med meg hjem.

Alkohol og sjekker’n er ikke bra😣

Anonymkode: a234b...119

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg startet når jeg var 15 for å bli mer sexy.

Det var en plan med noen svakheter.

Skrevet

Rødvin til mat - fikk såvidt smake litt fra jeg var 16, og likte allerede da kombinasjonen. Er nå ekstremt glad i mat-vin kombinasjoner, og tar også innimellom en iskald øl i sola. 

Fyll - tenåringsfester fra 14. Mye som student. Det var det vanlige, og jeg likte følelsen. Sluttet deretter helt å drikke for fylla. Nipper til vinglasset mitt også på julebord. 

Anonymkode: bdf79...247

Skrevet

Spenningen. Var nysgjerrig på rus, også ville jeg bli "kul".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...