Gå til innhold

Hva kan psykolog hjelpe med?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Psykologen sier jeg er sensetiv person og må bare akseptere det. 

Lol... Hvorfor er det psykologer der ute da? Jeg vil vite hva jeg skal gjøre for å ikke bli så lei meg og hva jeg skal gjøre når jeg blir lei meg.

Men ingen kan hjelpe meg tydeligvis.

Anonymkode: 46ebd...b39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykologer er oppskrytt. De fleste går dit bare for å ha rett på penger fra nav. 

Anonymkode: 83cad...1c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Psykologen sier jeg er sensetiv person og må bare akseptere det. 

Lol... Hvorfor er det psykologer der ute da? Jeg vil vite hva jeg skal gjøre for å ikke bli så lei meg og hva jeg skal gjøre når jeg blir lei meg.

Men ingen kan hjelpe meg tydeligvis.

Psykologer skal jo hjelpe til med akkurat det. Det finnes jo metoder. Jeg og min psykolog skal både jobbe med å forstå akkurat hva jeg reagerer på og hvorfor (ved å snakke mer om hva jeg har opplevd før, og akkurat når og hvordan jeg reagerer nå), og samtidig jobbe med det å skulle tåle vonde følelser (tristhet, fortvilelse) uten å måtte reagere der og da. 

Kan det være at psykologen din tenker at du må akseptere deg selv og dine reaksjoner som første steg, før du kan lære deg å stå i følelsene? Eller hva sier psykologen når du forteller at du gjerne også vil ha hjelp til å reagere litt mindre akutt/synlig/eksplosivt eller hvordan du enn reagerer?

Anonymkode: 0545d...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Psykologer skal jo hjelpe til med akkurat det. Det finnes jo metoder. Jeg og min psykolog skal både jobbe med å forstå akkurat hva jeg reagerer på og hvorfor (ved å snakke mer om hva jeg har opplevd før, og akkurat når og hvordan jeg reagerer nå), og samtidig jobbe med det å skulle tåle vonde følelser (tristhet, fortvilelse) uten å måtte reagere der og da. 

Kan det være at psykologen din tenker at du må akseptere deg selv og dine reaksjoner som første steg, før du kan lære deg å stå i følelsene? Eller hva sier psykologen når du forteller at du gjerne også vil ha hjelp til å reagere litt mindre akutt/synlig/eksplosivt eller hvordan du enn reagerer?

Anonymkode: 0545d...8e7

Kan jeg få hjelp til å ikke få sterke følelser? Jeg reagerer som oftest ikke gale, men det er veldig vondt når jeg er lei meg. Feks samboer sårer.  Jeg klarer ikke trøste meg selv og må ha han til å trøste meg da, men da må han si unskyld først slik at jeg er trygg på at han ikke aviser meg. Hvis ikke han gjør det er jeg lei meg fram til han gjør det, altså da har jeg veldig vondt inni meg.

Noen ganger kan jeg reagere med å skrike og hyle av smerte, hvis han aviser meg når jeg allerede har det veldig vondt. Da ligger jeg å skriker av smerte. Men det må unngås, at det går så langt. 

Jeg vil ha hjelp til å komme ut av de følelsene uten å måtte ha hjelp av samboers trøst. Men jeg MÅ ha bekreftelse på at han er glad i meg og at han vil meg godt. Men ønsker at jeg ikke må være avhengig av det. At han kan såre meg og at jeg kan takle det alene.   Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...