Gå til innhold

Bruker du bind, tampong eller menskopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller kombinerer du som har mensen? Jeg brukte ofte tampong i 20 årene, men er nå i 40 årene og blør endel og føler bind er det beste for meg å bruke. Bruker vanlig og nattbind. Hva gjør du da? 

Anonymkode: eaa3b...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hormonspiral og er av de heldige som har mistet mensen. 

Når jeg hadde mensen brukte jeg menskopp, og husker at det gjorde alt rundt mensen mye enklere. Trengte omtrent ikke tenke på at jeg hadde mensen, helt fantastisk. 

Jeg blødde forresten mye, da jeg har naturlige store blødninger samt brukte kobberspiral en periode. Ikke noe problem med menskopp likevel. 

Tamponger er ubehagelige synes jeg, helt ok å bruke bind. Da først og fremst de største nattbindene for å hindre lekkasje. 

Anonymkode: e0f7c...d24

• Liker 1
Skrevet

Bruker tampong. Menskopp har jeg prøvd, men likte det ikke. Og med bind får jeg mer menssmerter (av en eller annen rar grunn) pluss at jeg ikke klarer å slappe av med bind 😅

Anonymkode: df4ab...f62

• Liker 1
Skrevet

Bruker kun bind.

Eller, bruker bare bind på jobb. Hjemme så blør jeg bare rett i trusa. 

Anonymkode: 05f74...044

Skrevet

Bruker bind. Om jeg bruker tampong klarer jeg ikke bruke det alene, og har bind på i tillegg, og er generelt ikke komfortabel med tampong. Kan bruke det, men da må det være i en eller annen krise situasjon. Som når jeg sluttet på p-piller for å utredes for endometriose, og jeg forventet et blodbad første mensen. Begynte å blø på jobb, der jeg har på meg hvite arbeidsklær. Da var det å «trykke» inn en rosa tampong. Heldigvis ble blødningen ikke fult så katastrofe som jeg forventet, kun smertene som var det.

Menskopp har jeg ikke testet. Jeg er allerede redd for å ikke få ut tampongen, det det er en snor som man kan dra i. Hele kommen skal inn, og jeg er for redd for å aldri få den ut igjen til å prøve det 😅 men hadde medt sannsynlig hatt samme følelser for den som med tampong og hadde kjørt dobbelt opp med bind der også. Så hvorfor ikke gjøre livet lettere og bare bruke bind 😄

Anonymkode: 7c342...1dd

Skrevet

Brukte utelukkende tampong fra første mens da jeg var 12 til jeg var 25. Da begynte jeg på p-piller og mensen nå er bra tre dager med minidrypping og det gidder jeg ikke putte en tampong oppi for. Så bruker enten bare truseinnlegg eller bind. Ingenting på natten. 

Skrevet

Tøybind. Også bruker jeg tampong i tillegg når jeg må. 

Anonymkode: 32ba3...207

Skrevet

Har brukt menskopp i ca 12 år nå. Før det brukte jeg bare bind. Jeg fikk aldri til tamponger. Jeg kjente dem så godt og ble aldri komfortabel med det. Det er spesielt herlig med menskopp på sommeren og på solferie. Man kan bade, sole seg, bade, sole seg, bade osv. Menskopp krever veldig lite. Man må finne ut hvilken brette-metode som funker best for deg. Her er fem måter (men det finnes mange andre også). Jeg bruker den første. Presser kanten ned mot midten og så klyper sammen.

Anonymkode: 6f665...7d1

• Liker 3
Skrevet

Bruker kun bind. Synes tampong er veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 155a9...0f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bruker kun bind.

Hvorfor blør du rett i trusa hjemme? Da må du jo vaske både truser og bukser ofte og blod er ikke lett å vaske vekk. 

Anonymkode: 09b6f...1d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er ubehagelig med tamponger, og jeg tenker hvorfor skal det være komplisert å ha mensen. Så jeg liker best bind så da bruker jeg det. Går helt fint.

Anonymkode: eaa3b...833

Skrevet (endret)

Menskopp 😊

Endret av Ladyrainicorn
  • Liker 2
Skrevet

Sverger til tampong. Har brukt det siden jeg var 14. Det vil si over 20 år.

Brukte naturligvis bind under renselsen tre ganger. Syntes det var ekkelt med lukt og det p måtte bruke store truser, at jeg følte det vistes på meg at jeg brukte bind. 

Anonymkode: 2ffea...d3e

Skrevet

Bind. Gidder ikke grafse meg selv oppi slafsetufsla.

Skrevet

Menskopp og tøybind. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Brukte bind de første årene, men syns det var et herk. Jeg blødde mye og klarte ofte å bomme på bindet både dag og natt, så jeg blødde ofte gjennom buksene osv. Veldig stressende å gå og være redd for det. 

Etter at jeg ble seksuelt aktiv klarte jeg endelig å få inn tamponger (skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke klarte å få inn minitamponger før, når jeg blødde så mye, men sånn var det bare 😅). Så da brukte jeg utelukkende tamponger. Begynte på p-piller etterhvert og blødde ikke så mye mer. Men jeg har slitt MYE med soppinfeksjon og fikk det av både bind og tamponger. 

Nå har jeg ikke gått på prevensjon i 3 år og bruker menskopp. Elsker den! Av og til blør jeg så mye at jeg må tømme den hver 4. time ca, men som regel holder det med morgen og kveld. Helt nydelig. Av og til er det kjempevanskelig å få den til å åpne seg inni meg, gjerne hvis jeg blør litt lite. Da kan det hende jeg bruker tampong hvis jeg har dårlig tid. Men har aldri hatt noe problem med å få den ut, som jeg ser mange er redde for. Og jeg har ikke hatt soppinfeksjon siden! 

Endret av mercury_
  • Liker 2
Skrevet

Tampong, men nå har jeg akkurat blitt gravid, så slipper mensdritteb på ei stund 😁👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: c2de3...928

• Liker 1
Skrevet

Bruker menskopp. Har ikke mer smerter siden jeg skiftet, og det får meg til å lure på alle slags giftstoff som er i tamponger og bind. 

Anonymkode: eae0f...adc

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker kun bind.

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blør du rett i trusa hjemme? Da må du jo vaske både truser og bukser ofte og blod er ikke lett å vaske vekk. 

Anonymkode: 09b6f...1d3

:ler: Trollesøndag 

:Knegg:

Anonymkode: 038ac...148

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...