AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Skrevet 29. august 2021 Ikke sikkert det er noe alvorlig, men ble plutselig litt redd. Har ikke vært i form i de siste dagen og tok mange blodprøver her om dagen (fredag). I går lå jeg for det meste inne og var ikke i noe særlig form. I dag i dusjen så merket jeg på armen jeg tok blodprøver av ( sånn ca 10 cm nedforbi stikket) så er jeg hoven og blodårene er ganske mer synlig enn den andre armen. Har tatt mye blodprøver før, men aldri oppdaget noe slikt før Har målt over armen (mellom håndleddet og armbuen på det tykkeste, og er neste 1,5 cm tykkere der hevelsen er i forhold til den andre armen). Nå er jeg ikke en person som ringer ofte til legevakten, men lurte på om dette er noe jeg må være obs på, eller er det vanlig etter blodprøver? Anonymkode: 4d7dd...733
Rosi Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Ring legevakten, tryggere enn å spørre på et anonymt forum, hvor det ikke er noen garanti for at de som svarer vet hva de prater om. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Hvis du vil ha svar fra helsepersonell så må du kontakte legevakten for man har ikke lov til å utgi seg som helsepersonell her. Anonymkode: d4a55...249 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Nei, helsepersonell kan ikke svare deg, for det er ikke lov. Du bør bruke Kvinneguiden som erstatning for å spørre helsevesenet. Her får man mange useriøse svar, kanskje folk som ikke er helsepersonell som tror de har opplevd det samme og sier det går bra, men de har kanskje misforstått og egentlig hatt noe annet. Derfor bør du ringe legevakta. Anonymkode: 54004...ac5
Cata Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Aldri opplevd noe slikt etter blodprøve så den der ville jeg faktisk ringt legevakten om. (Og jeg er ikke den som renner ned legevakt i utide.) 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Ring heller legevakta, her kan alle si de er helsepersonell uten at de er det.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 Jeg ville nok bare tenkt at det sikkert går over. 1,5 cm er ikke noen stor forskjell, det er vanlig å ikke ha akkurat samme/symmetriske mål overalt. Kan hende du er bittelitt større på den hånden til vanlig og at hevelsen dermed er enda mindre. Anonymkode: 97582...182
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Er det rødt? Klør det? Det er ting som kan tyde på infeksjon iallfall, kombinert med at du føler deg dårlig. Jeg personlig ville nok ringt legen imorgen tidlig med mindre jeg ble veldig dårlig eller det ble mer hovent iløpet av dagen. Anonymkode: 1843c...3dd
_popcorn_ Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg