Gå til innhold

Noen med sosial angst som har hatt et stort bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det? 

Jeg får helt hetta bare av tanken. Jeg har sosial angst. Jeg klarer meg i hverdagen, er i full jobb og har et barn - jeg klarer å jobbe fordi jeg da tar på meg rollen som jobben min innebærer = mye mindre skummelt. På privaten sliter jeg, men klarer å være ganske så sosial fordi jeg fokuserer på at barnet mitt har godt av sosial omgang, selv om det innebærer ganske stort ubehag for meg. Har resept på Valium som jeg tar i forkant av situasjoner jeg vet det vil være mange folk. 

Jeg har en kjæreste som har ymtet frampå om at han vil gifte seg om ikke lenge. Jeg ønsker så gjerne å gifte meg med han. Han er drømmemannen, og jeg vil så gjerne være kona hans! Men han ønsker seg et stort bryllup. Han har mange venner og en enorm familie, bare hans side vil stille med 80 mennesker!! Jeg har få venner og liten familie, og ville i så fall stilt med 15. Da har jeg ''invitert'' alle jeg kan tenke på. Bare tanken på dette gjør meg helt kvalm! Alt fra å gå opp kirkegulvet til å sitte der på utstilling og spise, til (gud forby) brudevalsen osv. Jeg blir helt uvel og tenker at jeg vil ikke gifte meg. Bare tanken på at 95 mennesker skal sitte og stirre på meg en hel dag gjør meg fysisk uvel. Jeg har jo alltids valiumen, men dersom jeg først skal gifte meg (noe som ikke er et must for meg), vil jeg jo ikke bruke hele dagen på å knaske valium... Kjæresten min vet om min situasjon og viser forståelse på de aller fleste måter - men akkurat på dette området virker det som om han har bestemt seg for at enten har vi et stort bryllup, ellers gifter vi oss ikke. Noe som er utrolig sårt, da jeg ønsker så gjerne å gifte meg med han. 

Jeg vet dette er en konstruert problemstilling da han ikke har fridd ennå en gang, men det ligger i kortene. Han har sagt det ganske ordrett, at det skjer snart. Jeg blir så kvalm, jeg klarer det ikke.. I de bryllupene jeg har vært i har det vært klirring i glass og klapping for å fremprovosere at brudeparet kysser både oppå og under bordet!! Det er virkelig mitt verste mareritt. Noen med erfaringer? Jeg vet all familie på begge sider blir ekstremt skuffet hvis vi gjør det i hemmelighet. 

Anonymkode: d2966...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du planlegger bryllupet ditt slik du vil ha det :) Du trenger verken å gå opp noe kirkegulv, ha brudevals eller sitte på utstilling hvis ikke du vil det, selv om dere har stort bryllup :) Du lager det til akkurat slik du er komfortabel med! 

Du kan for eksempel:

-avtale at dere begge står oppe ved presten fra start om dere vil gifte dere i kirke

-droppe brudevals, det kjenner jeg ingen som har hatt uansett

-ha flere småbord der du sitter på bord med de du vil, man trenger ikke ha et tradisjonelt oppsett med oppdekning bare på en side. 

Og det går an å skrive lapp på tallerkenen om "regler" som gjelder - med påfunn/leker som du er komfortabel med. 

Velg et lokale som du føler deg vel i - feks hvis du er redd for at det blir for stivt og formelt, kjør bryllup i låve med grillbuffet. Velg mat og drikke du liker best. 

Det kan også hende at når det kommer til alt så vil du syntes at det er litt stas også.

Jeg har også angst, er innadvendt og hater oppmerksomhet men jeg tenker at akkurat en gang i livet, før jeg blir altfor gammel og rynkete så skal jeg tåle å pynte meg og være i fokus littegrann. 

Anonymkode: 6de8c...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...