Gå til innhold

En vanlig bivirkning av koronavaksina?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg tok dose to i går (moderna) og føler meg litt sånn typisk influensa-aktig. 
Og så oppdaget jeg en klump ved siden av halsen nå i dag. Den vises ikke, jeg merket den i det jeg dusjet og vasket meg. Kjente da en klump inni der. Kan dette være hovne lymfeknuter, gjelder bare på den ene siden foreløpig. Er dette noe man bør kontakte lege for eller er det rimelig å anta at dette er ufarlig og en uskyldig bivirkning av vaksina?

Anonymkode: aef53...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å ha hovne lymfeknuter etter vaksine. Om den ikke er gått bort innen 6 ukers tid kan du snakke med legen om det.

Anonymkode: 8c09e...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kul under armen etter første dose med pfizer.

Lymfene kan hove opp etter vaksinen. Om du googler litt finner du informasjon om det.

Blant annet er det såpass vanlig at kvinner som skal til mamografi får spørsmål om når de tok vaksinen, da de kan få falske utslag pga. hovne lymfer som er effekt av vaksine og ikke kreft.

Anonymkode: 45afa...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for betryggende svar...Blir jo litt småurolig av kuler som plutselig dukker opp😅 men har skjønt det sånn ja at det kan være vanlig ifm vaksinen og at jeg ikke trenger å løpe til legen ved første mulighet...Da forholder jeg meg rolig og satser på det går over ila en tid. Takk dere😍

Anonymkode: aef53...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...