AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Del Skrevet 28. august 2021 Hvordan er den på vinterføre? Ladetid? Treig å lade på vinteren? Er en 2015 modell, gått 54.000. Anonymkode: 640af...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Del Skrevet 28. august 2021 Ganske meh. Gå for koreansk kvalitet fremfor tysk tull. Anonymkode: a83b9...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg har ikke en e-golf, men en e-up, 2014-modell. Går som en klokke. Var veldig usikker på hvor lenge den ville vare, men regner med å ha den noen år til. Jeg har vært nøye med å ikke hurtiglade unødvendig. Ny fra fabrikk kunne jeg lade opp til 160 km, nå, 7 år etter, kommer jeg fortsatt opp i 148 km på sommeren, ca 130 km på vinteren. Om du vurderer brukt elbil, er batteriet kapasitet noe du bør undersøke nøye. Anonymkode: dc37c...a82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Del Skrevet 30. august 2021 Vinterføre er veldig avhengig av hvilke dekk en har på. Det er ikke bilen for å kjøre i masse ubrøytet snø. Anonymkode: fb2ce...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Del Skrevet 30. august 2021 I sentrum ja, i utkanten av byen eller til hytta, overhodet ikke. Anonymkode: 6950f...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Del Skrevet 30. august 2021 Noe galt må det være med de, ser ikke en eneste som holder fartsgrensa på 110km/t. De ligger konsekvent godt under, noe som skaper irritasjon og frustrasjon selv for vogntog. Anonymkode: aadd8...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noe galt må det være med de, ser ikke en eneste som holder fartsgrensa på 110km/t. De ligger konsekvent godt under, noe som skaper irritasjon og frustrasjon selv for vogntog. Anonymkode: aadd8...0b3 Kanskje det er det samme som med Leafen, der speedometeret viser det fulle lovlige avviket på 10%. Dvs. viste 80 km/t er egentlig 72...og i 110 snakker vi altså om 99 km/t. Merkbar forskjell dét. Anonymkode: a83b9...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noe galt må det være med de, ser ikke en eneste som holder fartsgrensa på 110km/t. De ligger konsekvent godt under, noe som skaper irritasjon og frustrasjon selv for vogntog. Anonymkode: aadd8...0b3 Her er maksgrensen 80 km. Jeg hadde nok ikke presset min e-up opp i 110 km av den enkle grunn at det ikke er økonomisk kjøring ifh til batteriet. Jeg prøver å holde jevnest mulig fart og innenfor "grønn sone" på speedometeret. Så er ikke nødvendigvis slik at det er noe galt med elbilene, men at kjørestilen blir en annen enn med fossilbil. Enn så lenge er det tross alt litt mer styr å finne ladestasjon enn bensinstasjon. Anonymkode: dc37c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Del Skrevet 30. august 2021 Tåpelig uttrykk "fossilbil". Tror du virkelig at elbiler er laget uten at en masse kjemikalier og olje/gass er inne i produksjonen? Anonymkode: c66db...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje det er det samme som med Leafen, der speedometeret viser det fulle lovlige avviket på 10%. Dvs. viste 80 km/t er egentlig 72...og i 110 snakker vi altså om 99 km/t. Merkbar forskjell dét. Anonymkode: a83b9...00d Det her gjelder stortsett alle biler. Min bensin Toyota viser 100 og GPS på mobilen 92. Anonymkode: 3bd6a...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tåpelig uttrykk "fossilbil". Tror du virkelig at elbiler er laget uten at en masse kjemikalier og olje/gass er inne i produksjonen? Anonymkode: c66db...401 Vet ikke om det er meg du henvender deg til, men min differensiering mellom elbil og fossilbil handlet om hvor tilgjengelig påfyll av drivstoffet er, ikke hva de er laget av eller hva som driver dem. Det er et faktum at bensinstasjoner er mer tilgjengelig enn ladestasjoner, og dermed kjører man kanskje mer "drivstoff-besparende" med elbil enn med bil drevet av bensin/diesel. Anonymkode: dc37c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå